Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#355133
Ved i hvilket LCD panel det sidder i Portal, anmelderne taler om flotte betragtnings vinkler og at de ikke har set så god en LCD før. Hvilket vel er svært at forestille sig.
#355640
Jeg er klar til GTA 6. Her er den første trailer. Rockstar siger, at det kommer i 2025 til PlayStation 5 og Xbox Series X/S. Intet nævnt om andre platforme endnu.

"Grand Theft Auto VI heads to the state of Leonida, home to the neon-soaked streets of Vice City and beyond in the biggest, most immersive evolution of the Grand Theft Auto series yet"

Brugeravatar
Af TBC
#355721
Det er lige blevet annonceret på Game Awards, at God of War Valhalla bliver en gratis DLC til ejere af God of war Ragnarok - Allerede om 4-5 dage fra nu.



I år var det ikke med så godt et år for Playstation game studios som det tidligere har været, kun The Last of US løb med prisen for "best adaptation", hvilket i praksis vil sige den bedste TV-serie. Baldurs gate og Alan Wake 2 løb med det meste. Baldurs gate (som blev game of the year) skal jeg ikke kunne udtale mig om, det er lidt uden for min egen sfære, men Alan Wake 2 har rigtigt nok været årets både grafisk bedste (inkl pathtracede <B ) og mest syrede spiloplevelse for mig personligt, så det kan jeg sagtens forholde mig til. Hvis man kan lide både Resident Evil og Twins Peaks på samme tid, så går man ikke helt galt i byen med det ;)
Brugeravatar
Af TBC
#355875
PS5 Pro rygterne begynder at konsolidere sig i en tid hvor Insider Gaming's Tom Henderson skriver følgende:


Baseret på de nuværende leaks bliver der ikke de store forbedringer på CPU, hvilket vil sige at forbedringer på nogle store open world spil (og andre typisk mere CPU udfordrende titler, som f.eks. titler med tungere brug af Raytracing) kan risikere at forblive i 30 fps.

De store forbedringer ligger til gængæld i GPUen, hvor en PS5 Pro ifølge de aktuelle forventninger til arkitekturen vil få en arkitektur der størrelsesmæssigt svarer meget godt til RX 7800 XT og vil kunne antages at få en ydelse der i praksis nok måske vil ligge omkring et en Ryzen 3800X + et RTX 3080 - til sammenligning har den nuværende PS5 en arkitektur det minder om et RX 6800 og en ydelse der i praksis næsten svarer omtrent til kombinationen af en Ryzen 5 3600X og et RTX 2060 Super. Med andre ord, bliver Pro en solid opgradering på GPU-siden.

Det vil i praksis sige at mange af de titler med de settings der i dag kører 30 fps med opskalering vil kunne få 60 fps modes, mange af dem med native 4K opløsning på den kommende Pro, så længe man ikke støder ind i CPU bottlenecks i den enkelte titel.

Et andet aspekt er at GPU kræfterne sammen med opskalering ville kunne åbne op for bedre grader af RayTracing end de aktuelle meget lave niveauer man ser i denne generation, hvis udviklerne vælger at udnytte det i en PS5 Pro optimeret mode.

Af andre væsentlige billedkvalitetsforbedringer, forventer man nye opskaleringmuligheder, mere i retning af DLSS og XeSS, som vil resultere i langt bedre billedkvalitet i forbindelse med opskalering end man ser med bl.a. FSR. Der spekuleres også i mulig frame generation ala DLSS3. Kombinationen af større GPU kræfter, bedre opskaleringskvalitet (og evt framegeneration) kan kun undervurderes. Det vil betyde at tungere UE5 titler vil komme til at se markant bedre ud på en PS5 Pro, hvor tendensen hidtil har været at renderopløsningen har måttet lide for meget til at nanite+lumen titler har kunnet få ordentlig visuel kvalitet på konsollen. Men det vil en Pro's forbedringer kunne rette en god del op på.

https://videocardz.com/newz/sony-playst ... pute-units
#355906
Naughty Dog dropper online-del til The Last of Us, og det synes jeg er årets bedste nyhed på spilmarkedet.

"To release and support The Last of Us Online we’d have to put all our studio resources behind supporting post launch content for years to come, severely impacting development on future single-player games. So, we had two paths in front of us: become a solely live service games studio or continue to focus on single-player narrative games that have defined Naughty Dog’s heritage."

https://www.naughtydog.com/blog/an_upda ... _us_online
Brugeravatar
Af bendix
#355939
Kan anbefale PlayStation Portal, den viser egentlig et super godt billede og 30 fps spil føles mere flydende. Hvilket måske skyldes hvordan det bliver streamet og at skærmen er en LCD skærm.
I oplyste rum syntes jeg at billedet er helt acceptabelt. I mørke rum begynder det at blive meget synligt at det blot er en LCD.
Havde lidt udfordringer med hakkende lyd, skiftede til 2.4ghz og det hjalp på det. Specielt Cyberpunk 2077 var slem, underligt egentlig at andre spil ikke havde samme niveau af udfordringer.
  • 1
  • 201
  • 202
  • 203
  • 204
  • 205