Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af bendix
#353019
I forhold til BETA for 4K Streaming, så er det som jeg forstår det, ikke Remote PLAY som kræver en PS5.

Deres nuværende cloud Streaming kræver heller ikke en konsol men selvfølgelig en PS konto med de krav der nu engang er.

Er det ikke korrekt?
Brugeravatar
Af bendix
#353117
Tror min PS5 er færdig. Kan få en grøn skærm frem nogle gange men ellers intet billede. Har prøvet et andet HDMI kabel og et andet tv og indgang.

Har i nogle gode råd?

Når jeg kommer hjem kan jeg evt prøve om VR2 virker, kommer jeg ind i menuen derfra. Vil der så være noget derinde som kunne være et forsøg værd?

Edit: jeg kunne starte den op i safe mode slette alt og virkede igen. Mærkeligt
Af KimLarsen
#353121
Jeg har også haft grøn skærm et par gange, jeg genstarter tv så virker det igen.

Måske et fejl signal fra PS 5, det betyder så man har en undskyldning for at skifte til PS 5 pro når den kommer i 2026 .. 2027. :)
#353272
Rasmus Larsen skrev: 14. aug 2023, 07:24 PlayStation 5 (Disc udgaven) sælges pt. på tilbud til 3.790 kroner. Laveste hidtil.

https://www.flatpanels.dk/tilbudsjagten.php

Mon ikke det også er indikation på, at en ny udgave er lige på trapperne.
Der er også kommet tilbud på DualSense til 349 kroner. Overvejer selv at købe to mere, så vi kan spille fire i Sackboy herhjemme.
#353334
Rasmus Larsen skrev: 24. aug 2023, 07:06 Nyt PlayStation udstyr:
- PlayStation Portal remote player
- Pulse Elite wireless headset
- Pulse Explore wireless earbuds

https://blog.playstation.com/2023/08/23 ... at-199-99/
Portal håber jeg virkelig reelt kan være et alternativ - for traditionelt remoteplay har imo aldrig været til ret meget.
Kan jeg spille fifa uden voldsom delay så er jeg fan:).
Brugeravatar
Af TBC
#353389
For mit eget personlige vedkommende var ugens bedste nyhed DLSS 3.5 som jeg ser frem til, da den giver bedre end native rendering raytracing kvalitet - Det er jeg ret imponeret over.
Introduktion (inkluderer god baggrundsviden at have om RayTracing):

1:1 sammenligninger:

Cyberpunk 2077: Phantom Liberty | 4K DLSS 3.5 Gameplay Reveal:

Alan Wake 2 | 4K NVIDIA DLSS 3.5 World Premiere:

Men AMD har OGSÅ lige annonceret en nyhed som jeg tænker ER MEGET VIGTIGERE for alle der spiller på konsol - FSR 3 bliver kompatibelt med konsollerne!!! :) [såvel som andre AMD, Intel og Nvidia GPUer]

Tænker FSR3 kan gå hen og blive en ret vigtigt feature, særligt nu hvor vi står på kanten til at sluserne for alvor åbnes og next-gen only titler, inkl. UE5 titler, sådan for alvor kommer skyllende. Det bliver i hvert fald endnu et værktøj udviklerne kan skrues spillet sammen efter. F.eks. kan de bruge det til at øge renderresolution og opnå samme FPS på skærmen eller de kan bruge det til at få flere FPS på skærmen til bekæmpelse af bevægelsen mod 30 fps på tungere titler.

Det bliver virkeligt spændende at se hvor godt AMD lykkes med FSR3, da FSR2 har ret manifeste kvalitetsudfordringer sammenlignet med DLSS2, hvilket naturligvis hænger sammen med at FSR er baserede på menneskeskabte heuristiske metoder og afvikles uden brug af dedikeret hardware til accelerationen af oftest mere processing-tunge AI algoritmer. Den mere ligetil tilgang mht FSR giver så på den anden side af mønten den store fordel at det kan være mere universalt kompatibelt, hvilket det nu også tyder på kommer konsollerne til gavn - hvis FSR3 ellers kvalitativt viser sig at være et plus - men det må man vel trods alt formode siden det nu udgives :)





- - - - -
  • 1
  • 196
  • 197
  • 198
  • 199
  • 200
  • 205