Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#341203
Jeg købte alle Crysis-spillene i den naive tro, at CryEngine i remastered-versionen nok kunne hamle op med noget mere nutidigt. Det var sq dumme penge. Jeg skulle bare have købt Horizon og levet med shimmering i stedet.

Min bug i Far Cry 6 er ikke fikset, så nu kan jeg ikke gennemføre spillet, så jeg mangler noget ordentlig at spille
Brugeravatar
Af bendix
#341210
Vil lige byde ind og sige at shimmering er langt mindre udtalt når man kommer længere ind i spillet pga omgivelserne. Det er et monster fedt spil og har overgivet mig 🤣. De har også forbedret det siden udgivelsen og hvis de følger deres patch udgivelse kan vi forvente en ny patch i morgen.

Første del er meget grøn med dertilhørende shimmering og næste del er sand/ørken. Sandet/klipper/sten ser sindsygt godt ud og jeg må nok indrømme at det er det flotteste grafik jeg nogensinde har set ud over Matrix UE5 demoen.

Jeg købte også Crisis 1, jeg spillede 20min, men var sgu for gammeldags i styringen.
#341235
PS5 har også fået HDMI 2.1 ALLM til auto-skift ind og ud af Game-tilstand.

Seneste PS5-opdatering tilføjer HDMI 2.1 ALLM og andre nye funktioner

ALLM kan implementeres på forskellige måder, så det er en smule kringlet indtil man har fanget nuancerne. Vi har givet eksempler med hhv. Sony og LG TV i artiklen.

Der er i opdateringen også "Hey PlayStation" stemmekommandoer, men det kræver pt. at man har en US eller UK konto.
Af VILLAFOREVER
#341238
Jeg har et fuldt opdateret AJ90 fra Sony, og en opdateret PS5.

Uanset hvilken HDMI indstilling jeg er på, går PS5 og TV direkte til “ spil mode “. Det er jo egentlig fint nok, men jeg plejer at spille med kraftig i billedtilstand, men TV giver mig ikke adgang til at ændre det. Kan man slet ikke få kraftige farver på sin skærm til PS5 mere?
Kan man ikke få kraftigere farver på sin skærm, i “spil mode”?
Kan man slå spil mode fra, på nogen måde? Det er som om at Allm funktionen spiller et puds her.
#341241
Ja ændringen er, at ALLM nu slår ind. Så den låser TV'et til Spil-profilen. LG har implementeret det anderledes, så man kan aktivere Spil-tilstand i alle billedprofiler.

På dit A90J kan du da justere på 'Farvemætning', 'Levende farver' og 'Color space' (kan ikke huske det danske navn hos Sony). Det burde være de tre indstillinger der primært er skruet på i Kraftig.

Men så har du vel også spillet med Sonys MotionFlow aktiveret hidtil? Eller har du manuelt slået det fra i Kraftig profilen?
Af VILLAFOREVER
#341243
Tak for svar.

Motionflow har været slået fra i min kraftig profil indstilling. Jeg prøvede at ændre farvemætningen i spil mode, men der kommer ikke mere lys på skærmen. Den er lidt mere farverig, men mørk. Jeg kan ikke aktivere motionflow, i spil mode. Specielt ikke når VVR er aktiveret.

Underligt man ikke kan slå funktionen fra.
#341245
Ja okay, Sony har også skruet på lyskurven, hvilket er at imitere via brugermenuen. Jeg kan ikke på stående fod huske, hvilke indstillinger der låses i Spil-profil på Sony TV. Måske Torben kan byde ind, når hans PS5 er blevet opdateret. Han har i stuen forgængeren til dit TV.
Af VILLAFOREVER
#341251
Må vente og se, om Torben melder noget tilbage. Har prøvet at ændre nogle indstillinger i game mode, men for ikke i nærheden af samme oplevelse som i Kraftig profilen. Er man så bare LOSt som Sony ejer, hvis man vil have kraftig profilen til at virke igen? Hmmm

Ødelægger en del for mig, da jeg elsker pang farver, og kraftig kontrast.

Må skifte mærke måske, i så fald
Af allo
#341252
Torben Rasmussen skrev:
Min bug i Far Cry 6 er ikke fikset, så nu kan jeg ikke gennemføre spillet, så jeg mangler noget ordentlig at spille Billede

hvis du mangler bedre underholdning end f.eks. 'Far Cry' så tjek 'Mad Max' - et gammelt spil (underrated as f*ck!)

ved ikke hvad det koster til Playstation men er ofte på tilbud til omkring (under) 30kr. til Xbox...
#341261
Villaforever: Der er en på vores engelske side, som nævner følgende. Jeg ved ikke om det virker, men giv gerne en tilbagemelding.

Settings-> channel & inputs-> external inputs-> hdmi signal format -> choose hdmi your ps5 is connected to -> option 3 select enhanced format (Dolby vision)
  • 1
  • 158
  • 159
  • 160
  • 161
  • 162
  • 205