Debat af spilkonsoller, hvad angår både spildelen og medieafspilningsdelen

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#323439
bendix skrev: 29. nov 2020, 13:15
aalb1970 skrev: 29. nov 2020, 12:25
bendix skrev: 29. nov 2020, 09:33 Er det planlagt at lave en RT version med 60fps på Miles Morales når VRR bliver aktiveret på PS5?
Det ligger vel lige til højrevendt?
Nej, det er der ikke.

RT er ret krævende, hvilket er årsagen til, at billedfrekvensen sættes ned til 30 fps. Det har intet med VRR at gøre.
Det har da meget med VRR at gøre, hvis dykket i FPS kan udlignes så der ikke kommer hiccups kan man på den måde lave en blødere overgang.

Devil may cry 5 er et godt eksempel på XSX og PS5 hvor der er langt flere options bla et 50fps cap med RT

Grand Turismo 7 skulle få 4k 60fps og RT eller 120 og uden

COD har 60fps og RT (primært skygger)

Eller har jeg misforstået VRR og hvad det kan bidrage til? Kunne MM ikke være 1080p eller højere med RT og 60fps. Jeg tvivler på det er muskler der mangler, men måske marked eller lyst istedetfor. Sony har ihvwryfald udtalt at de vil se om efterspørgslen er der for 1440p og tilføje det derefter.
RT i MM er væsentligt mere krævende end i CoD. Hvis det var muligt med RT og 60 fps havde de jo nok allerede tilføjet muligheden. Det kan VRR ikke ændre på.
Brugeravatar
Af bendix
#323442
aalb1970 skrev: 29. nov 2020, 21:31
bendix skrev: 29. nov 2020, 13:15
aalb1970 skrev: 29. nov 2020, 12:25

Nej, det er der ikke.

RT er ret krævende, hvilket er årsagen til, at billedfrekvensen sættes ned til 30 fps. Det har intet med VRR at gøre.
Det har da meget med VRR at gøre, hvis dykket i FPS kan udlignes så der ikke kommer hiccups kan man på den måde lave en blødere overgang.

Devil may cry 5 er et godt eksempel på XSX og PS5 hvor der er langt flere options bla et 50fps cap med RT

Grand Turismo 7 skulle få 4k 60fps og RT eller 120 og uden

COD har 60fps og RT (primært skygger)

Eller har jeg misforstået VRR og hvad det kan bidrage til? Kunne MM ikke være 1080p eller højere med RT og 60fps. Jeg tvivler på det er muskler der mangler, men måske marked eller lyst istedetfor. Sony har ihvwryfald udtalt at de vil se om efterspørgslen er der for 1440p og tilføje det derefter.
RT i MM er væsentligt mere krævende end i CoD. Hvis det var muligt med RT og 60 fps havde de jo nok allerede tilføjet muligheden. Det kan VRR ikke ændre på.
Vi får se, jeg tvivler på det er kræfter som mangler men nærmere et spørgsmål om optimering eller tid/ økonomiske forhold.

Cyberpunk 2077 er nok det miljø som vi kommer tætteste på i forhold til arkitektoniske detaljer. Hvilken RT og FPS de vil benytte er desværre ikke blevet frigivet endnu.
Af Ellum
#323480
Er lidt ny i det her game og har alene opgraderet mit tv til et LG GX for at kunne udnytte PS5ens muligheder. PS5 skal bruges både til 4K bluray afspilning og til gaming. Jeg har desuden en Samsung HW-Q800T soundbar med earc.

Jeg kan forstå at LG GX ikke understøtter DTS:X og ikke tillader passtrough. Dette er lidt en bet ift. blurayafspilning. Min løsning var så at sætte PS5 i soundbaren og videre til TV med eARC.

Men i en online test af soundbaren fandt jeg følgende:
"The HDMI connections support 4K/60p, and every version of high dynamic range, including HDR10, HDR10+, and Dolby Vision."

Hvis jeg sætter PS5 i soundbaren betyder det så at jeg ikke kan udnytte 4K 120HZ til gaming?

Håber jeg ikke er korrekt for så er det temmelig nederen da jeg så skal skifte kabel fra Tv til soundbar og omvendt afhængig af om jeg vil game eller se en film. Alternativt købe en dedikeret Bluray afspiller, men det behov var det jo meningen PS5 skulle dække.

Er der noget jeg overser? Kan soundbaren godt sende 120 hz videre til tvet?
Af aalb1970
#323484
Du kan ikke udnytte 120 Hz, hvis du sætter PS5 i din soundbar.
Af Ellum
#323485
Pis, fedt at have knaldet 25k af på et setup hvor jeg enten skal skifte kabel afhængig af hvad jeg vil bruge PS5 til eller knalde et par tusind mere af til en Bluray afspiller. :(
Af aalb1970
#323487
Ellum skrev: 30. nov 2020, 17:15 Pis, fedt at have knaldet 25k af på et setup hvor jeg enten skal skifte kabel afhængig af hvad jeg vil bruge PS5 til eller knalde et par tusind mere af til en Bluray afspiller. :(
Jeg forstår til fulde din frustration. Det er sgu ikke i orden, at tv producenterne ikke understøtter gældende lydstandarder. DTS burde være påkrævet for eARC, for uden DTS, kan man i praksis ikke overføre lyd fra hovedparten af alle Bluray udgivelser og mange UHD Bluray udgivelser.
Brugeravatar
Af bendix
#323519
Ampro skrev: 1. dec 2020, 09:02 Nogen der har hørt fra Coolshop, ang. evt. leverings tidpunkt for PS5 bestillinger?
Ikke en præcis dato, Coolshop skrev på deres Facebook at berørte kunder ville få en kompensation nogle her der har modtaget noget fra Coolshop? Og hvilke ikke kunder ved jeg ikke.
Brugeravatar
Af bbplayer
#323522
Mr game skrev: 1. dec 2020, 08:49 Så har Elgiganten fået ps5 hjem igen . har lige fået en mail fra dem . min er på vej fra dem med bring nu . Jubii
øv

Den står som "på lager online" under varen, når man søger på den. Går man så ind på varen, er den ikke tilgængelig.
Af Ellum
#323529
Har også fået besked om at den er undervejs. Bestilte den 19.11, hvor elgiganten åbenbart fik stillet flere til rådighed.
  • 1
  • 60
  • 61
  • 62
  • 63
  • 64
  • 205