Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141892
ErikUkendt skrev:Hej

Med browseren Opera 11.5 ser forsiden og alle de punkter der linkes til, forkerte ud ( artikler, omtaler test m.m): Baggrundsfarven mangler og teksten er meget svær at læse.

Debatforums siderne ser udmærket ud ( af dem jeg har prøvet).
Kan du nappe et screenshot af et par af de steder du har problemer? Jeg har ikke problemer på iPad versionen af Opera.
Af Kickstart
#141893
yakken skrev: IP logges sammen med at du får en cookie. Mere ønsker vi ikke at begrænse afstemningen. Man kan altid snyde hvis man vil, men ingen af de testmaskiner vi bruger har problemer med at man kan stemme flere gange. Det er ikke Dansk Statistik vi kører her så secure login og CPR validering er ikke noget vi går op i.
Min log ind cookie på f.eks. recordere.dk er endnu ikke slettet, men her på flatpanels er den røget 2 gange siden i går og jeg har stemt 4 gange... så deeet 8)
Af ErikUkendt
#141899
yakken skrev:
ErikUkendt skrev:Hej

Med browseren Opera 11.5 ser forsiden og alle de punkter der linkes til, forkerte ud ( artikler, omtaler test m.m): Baggrundsfarven mangler og teksten er meget svær at læse.

Debatforums siderne ser udmærket ud ( af dem jeg har prøvet).
Kan du nappe et screenshot af et par af de steder du har problemer? Jeg har ikke problemer på iPad versionen af Opera.
Kan man uploade billeder direkte i den tekstboks man skriver i her?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141901
Kickstart skrev:
yakken skrev: IP logges sammen med at du får en cookie. Mere ønsker vi ikke at begrænse afstemningen. Man kan altid snyde hvis man vil, men ingen af de testmaskiner vi bruger har problemer med at man kan stemme flere gange. Det er ikke Dansk Statistik vi kører her så secure login og CPR validering er ikke noget vi går op i.
Min log ind cookie på f.eks. recordere.dk er endnu ikke slettet, men her på flatpanels er den røget 2 gange siden i går og jeg har stemt 4 gange... så deeet 8)
Ok. Super. Du kunne jo lade være med at stemme 4 gange hvis du i forvejen synes at der er basis for skævvridning af resultatet...
Senest rettet af Torben Rasmussen 3. jul 2011, 18:02, rettet i alt 1 gang.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141902
ErikUkendt skrev:Kan man uploade billeder direkte i den tekstboks man skriver i her?
Nej. Du skal uploade billedet på en server og smide et link til billedet. Det kunne eks. være på peecee.dk
Af Kickstart
#141906
yakken skrev:Ok. Super. Du kunne jo lade være med at stemme 4 gange hvis du i forvejen synes at der er basis for skævvridning af resultatet...
Hmm, man kan spørge sig selv, hvad vi i bund og grund skal med en mavesur moderator der ikke kan tåle kritik og en kategori "Forslag / Ris-ros", der giver os brugere mulighed for at påpege ris og ros ? - ja jeg spørger bare.... ;).

Du påpeger at afstemningen virker efter hensigten og jeg siger at det gør den ikke og at man kan stemme igen og igen, ved at teste afstemningen af. At du kalder det skævvridning, er sgu da for langt ude. Du har ikke overvejet at det faktisk er for at være behjælpeligt vi er her ?.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141907
Du kaldte det selv en skævvridning (med dine egne ord). Jeg fortæller dig blot, at vi logger IP og lægger en Cookie, hvilket burde være nok til at holde styr på afstemningen. Scriptet er ikke vores eget (som det også kan ses af credits i bunden), så det er ikke super nemt at ændre koden så den hiver brugernavn fra andre systemer. Det er ikke for at være mavesur, men du skriver selv, at det giver et forkert billede af afstemningen og tilføjer så derefter, at du har stemt 4 gange selv... Ja, så hjælper du det vel lidt selv på vej?

Jeg kan ikke genskabe fejlen på mine maskiner, uanset hvor mange browsere jeg installerer eller hvor mange forskellige enheder jeg bruger. Er din IP dynamisk og er din browser sat til at tillade cookies fra os? Edit: Jeg kan se at du har en temmelig dynamisk IP-adresse, som stort set ændrer dig for hvert indlæg du skriver. Mon ikke vi skal kategorisere dig som "speciel" i den henseende?

Vi kan sagtens tåle kritik (af samme grund har vi denne del af forum), men prøv at kigge lidt på de lettere popsmarte kommentarer du bruger til at påpege fejl med, så kan du måske forstå hvorfor man bliver lidt negativ i tonen til sidst. Konstruktiv kritik er velkommen, men i stedet for bare at lave en Nelson fra Simpsons (Haha! I har lavet en fejl!), så kunne det måske omformuleres.

Jeg vælger at ignorere din kommentar om hvorvidt jeg hører til her på siden eller ej.
Senest rettet af Torben Rasmussen 3. jul 2011, 19:18, rettet i alt 5 gange.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141908
ErikUkendt skrev:Hej

Med browseren Opera 11.5 ser forsiden og alle de punkter der linkes til, forkerte ud ( artikler, omtaler test m.m): Baggrundsfarven mangler og teksten er meget svær at læse.

Debatforums siderne ser udmærket ud ( af dem jeg har prøvet).
Jeg har nu fået adgang til en PC igen og har opdateret til Opera 11.5. Jeg har ingen fejl på min. Siden ser præcis ud som den gør i min IE, Safari og Chrome - på både PC og iPads.
Af ErikUkendt
#141910
yakken skrev:
ErikUkendt skrev:Hej

Med browseren Opera 11.5 ser forsiden og alle de punkter der linkes til, forkerte ud ( artikler, omtaler test m.m): Baggrundsfarven mangler og teksten er meget svær at læse.

Debatforums siderne ser udmærket ud ( af dem jeg har prøvet).
Jeg har nu fået adgang til en PC igen og har opdateret til Opera 11.5. Jeg har ingen fejl på min. Siden ser præcis ud som den gør i min IE, Safari og Chrome - på både PC og iPads.
Det er ikke lykkes mig at oplade screenshots, men det ser stadig forkert ud f.eks på startsiden www.flatpanels.dk.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141911
Jeg har ikke forsøgt at rette i koden på hverken forside eller andre steder, så der er heller ikke grundlag for at det er blevet bedre for dig. Jeg kan desværre ikke genskabe fejlen i Opera 11.5 her, så det er lidt svært at fejlsøge uden et billede af fejlen.
Af ErikUkendt
#141912
yakken skrev:Jeg har ikke forsøgt at rette i koden på hverken forside eller andre steder, så der er heller ikke grundlag for at det er blevet bedre for dig. Jeg kan desværre ikke genskabe fejlen i Opera 11.5 her, så det er lidt svært at fejlsøge uden et billede af fejlen.
Det ser ud som jeg må undskylde mit brok. Jeg har nu prøvet på min bærbar PC og der virker det som det skal.

Den PC hvor det virker har endnu ikke kørt Micosofts anbefalede update. Så jeg er spændt på om der ligger en sammenhæng med problemet der. Så jeg prøver lige at opdatere den.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141914
Jeg har heller ikke kørt opdateringer på min Win7 maskine den sidste uge. Det burde ikke være årsagen.
Af ErikUkendt
#141916
ErikUkendt skrev:
yakken skrev:Jeg har ikke forsøgt at rette i koden på hverken forside eller andre steder, så der er heller ikke grundlag for at det er blevet bedre for dig. Jeg kan desværre ikke genskabe fejlen i Opera 11.5 her, så det er lidt svært at fejlsøge uden et billede af fejlen.
Det ser ud som jeg må undskylde mit brok. Jeg har nu prøvet på min bærbar PC og der virker det som det skal.

Den PC hvor det virker har endnu ikke kørt Micosofts anbefalede update. Så jeg er spændt på om der ligger en sammenhæng med problemet der. Så jeg prøver lige at opdatere den.
Efter updaten af Microsofts anbefalede update virker det stadig på den bærbar. Så der var ingen sammenhæng der.

På den det ikke virker med Opera 11.5, har det ikke hjulpet at geninstaller programmet, slette cookies og tømme cache.
Af Kickstart
#141919
yakken skrev:Vi kan sagtens tåle kritik (af samme grund har vi denne del af forum), men prøv at kigge lidt på de lettere popsmarte kommentarer du bruger til at påpege fejl med, så kan du måske forstå hvorfor man bliver lidt negativ i tonen til sidst. Konstruktiv kritik er velkommen, men i stedet for bare at lave en Nelson fra Simpsons (Haha! I har lavet en fejl!), så kunne det måske omformuleres.
Jeg fortæller dig direkte at afstemning ikke virker ud fra mit synspunkt og designet er skævt og dårligt kodet. Det da klar tale og jeg kan ikke se at jeg skal rette min retorik ind efter hvad humør du er i - popsmart eller ej.

Jeg bruger IE9 og Win 7 Pro og jeg har cookie sat korrekt, men den ligger bare ikke noget ind fra flatpanels overhovedet. Min amino ( amino.dk som jeg aldrig bliver logget ud fra ) og recordere.dk, ligger f.eks. begge pænt i mappen med cookies med udløbsdatoer helt op til 1 år...

Google Chrome er iøvrigt som IE9, det skævt og kikset og afstemningen giver mig adgang til at foretage multiafstemninger.