Brug dette forum til forslag og ris/ros til Flatpanels og forummet.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ErikUkendt
#141916
ErikUkendt skrev:
yakken skrev:Jeg har ikke forsøgt at rette i koden på hverken forside eller andre steder, så der er heller ikke grundlag for at det er blevet bedre for dig. Jeg kan desværre ikke genskabe fejlen i Opera 11.5 her, så det er lidt svært at fejlsøge uden et billede af fejlen.
Det ser ud som jeg må undskylde mit brok. Jeg har nu prøvet på min bærbar PC og der virker det som det skal.

Den PC hvor det virker har endnu ikke kørt Micosofts anbefalede update. Så jeg er spændt på om der ligger en sammenhæng med problemet der. Så jeg prøver lige at opdatere den.
Efter updaten af Microsofts anbefalede update virker det stadig på den bærbar. Så der var ingen sammenhæng der.

På den det ikke virker med Opera 11.5, har det ikke hjulpet at geninstaller programmet, slette cookies og tømme cache.
Af Kickstart
#141919
yakken skrev:Vi kan sagtens tåle kritik (af samme grund har vi denne del af forum), men prøv at kigge lidt på de lettere popsmarte kommentarer du bruger til at påpege fejl med, så kan du måske forstå hvorfor man bliver lidt negativ i tonen til sidst. Konstruktiv kritik er velkommen, men i stedet for bare at lave en Nelson fra Simpsons (Haha! I har lavet en fejl!), så kunne det måske omformuleres.
Jeg fortæller dig direkte at afstemning ikke virker ud fra mit synspunkt og designet er skævt og dårligt kodet. Det da klar tale og jeg kan ikke se at jeg skal rette min retorik ind efter hvad humør du er i - popsmart eller ej.

Jeg bruger IE9 og Win 7 Pro og jeg har cookie sat korrekt, men den ligger bare ikke noget ind fra flatpanels overhovedet. Min amino ( amino.dk som jeg aldrig bliver logget ud fra ) og recordere.dk, ligger f.eks. begge pænt i mappen med cookies med udløbsdatoer helt op til 1 år...

Google Chrome er iøvrigt som IE9, det skævt og kikset og afstemningen giver mig adgang til at foretage multiafstemninger.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141924
Som sagt er vi klar over hvordan venstresiden ser ud, så det behøver vi næppe tæske mere rundt i. Vi fikser den hvis set lader sig gøre mht. annoncørerne, men det kan ikke gøres uden videre. Så det må se skævt, dårligt kodet og kikset ud lidt endnu.

Vi må tjekke op på cookies fra afstemningen. Forum kan som sagt først fikses når vi får version 3.0 til at køre som vi ønsker det.
Af Bronto
#141940
Lidt ros: Synes I har gjort det godt med jeres nye design. Er friskt, men stadig med fokus på det vigtigste, indholdet! (Her kan rigtig mange firmaer lære noget, idet mange hyrer et webbureau der plastrer en ellers "ren" HTML side til med flash, så den bliver "pænere" men mister funktionalitet. Dette ser ikke umiddelbart ud til at være sket for jer!

Men, så er roserne heller ikke uden torne: På en 1440 x 1080 opløsning, fuldskærmsvisning i Firefox, er jeres hjemmeside ca. 5% bredere end min skærm, så jeg skal scrolle til højre for at se hele afstemningen f.eks. Til gengæld har jeg et stort hvidt område til venstre for teksten, der ikke bruges til noget! Bør være nemt at rette, men er på ingen måde en showstopper for brug af siden, så fokuser nu bare på det I synes er vigtigst (Det vigtigste er indholdet!)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141943
Kan det tænkes at du bruger en reklame-blocker? I den venstre side sidder der jo et banner (som du nok har kunnet tyde ud fra diskussionen her).

I forum derimod er problemet omvendt, idet vi centrerer omkring forum-indholdet og så smider højremenuen ovenpå.

Effektivt, så betyder det følgende:
- Der sidder en reklame til venstre for sidens centrering på forsiden.
- Der sidder en menu til højre for sidens centrering i forummet.

Sidstnævnte fikser vi (forhåbentlig) når vi får navigeringen til forum ændret. Pt. bruger vi det gamle layout, da man ikke kan arbejde på forum uden at det lægges ud på hjemmesiden - derfor gøres det i meget meget små skridt af gangen, så vi er sikre på at det virker først.
Senest rettet af Torben Rasmussen 4. jul 2011, 11:12, rettet i alt 2 gange.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141944
Beklager den manglende respons herfra. Jeg blev desværre sat en del tilbage henover weekenden pga. regnvejret, som bogstaveligt talt har fyldt kælderen her på kontoret fra gulv til loft (vi snakker 250-300 kvadratmeter).

Vi har efterhånden fået importeret ret mange af de gamle kommentarer, men der mangler stadig nogle i de gamle nyhedsartikler. Vi arbejder stadig på importeringsarbejdet.

Jeg får læst kommentarerne igennem til denne tråd hurtigst muligt.
Af Bronto
#141949
Bruger ikke reklame blocker, men ser at det specifikke problem kun optræder i forummet


yakken skrev:Kan det tænkes at du bruger en reklame-blocker? I den venstre side sidder der jo et banner (som du nok har kunnet tyde ud fra diskussionen her).

I forum derimod er problemet omvendt, idet vi centrerer omkring forum-indholdet og så smider højremenuen ovenpå.

Effektivt, så betyder det følgende:
- Der sidder en reklame til venstre for sidens centrering på forsiden.
- Der sidder en menu til højre for sidens centrering i forummet.

Sidstnævnte fikser vi (forhåbentlig) når vi får navigeringen til forum ændret. Pt. bruger vi det gamle layout, da man ikke kan arbejde på forum uden at det lægges ud på hjemmesiden - derfor gøres det i meget meget små skridt af gangen, så vi er sikre på at det virker først.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141950
OK, så er forklaringen at menuen til højre er positioneret absolut ift. resten af siden. Det løser forhåbentlig sig selv når vi får lavet menuen (den med knapperne til "Seneste emner" mv. om.
Af Remmerboy
#141966
en god ide er at trykke ctrl+F5 når der kommer et nyt design, så man kan refreshe webfilerne.
Kickstart skrev: Jeg fortæller dig direkte at afstemning ikke virker ud fra mit synspunkt og designet er skævt og dårligt kodet.
hvis du ikke har skrevet en konstruktiv kritik, har det været popsmart.
f.eks kunne man skrive, at ved afstemning at det gemmes på brugernavn og ikke ip (yakken har så skrevet at det er Apoll der har lavet det system og at de ikke kan gøre noget).
men det er meget normalt at man bruger brugernavn+ip som id.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#141970
Vores idé med afstemningen var også at ramme de personer, som ikke har en profil, så et login vil vi meget gerne udenom. Hvis cookie-systemet ikke virker, så er det naturligvis ikke så smart, da flere har dynamiske IP'er. Vi ser nærmere på vores poll når vi har lidt mere overskud (oversvømmelser skal helst tilses hurtigt ;) ) og i den forbindelse vil det jo være nærliggende at hive fat i et par brugere, som vi kan se har dynamiske IP'er.

Der skal nok komme en opdatering om emnet.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#141971
Kickstart skrev:Jeg bruger IE9 og Win 7 Pro og jeg har cookie sat korrekt, men den ligger bare ikke noget ind fra flatpanels overhovedet. Min amino ( amino.dk som jeg aldrig bliver logget ud fra ) og recordere.dk, ligger f.eks. begge pænt i mappen med cookies med udløbsdatoer helt op til 1 år...

Google Chrome er iøvrigt som IE9, det skævt og kikset og afstemningen giver mig adgang til at foretage multiafstemninger.
Designet er centreret omkring disse røde linjer:
http://www.flatpanels.dk/billeder/centerfp.jpg

Grunden til, at vi ikke centrerer helt ud omkring banneret til venstre er, at hvis vi centrerer omkring hele bredden, så mister folk på f.eks. bærbare computere og 17-19 tommere menuen over til højre (hvert fald halvdelen af menuen). Siden bliver simpelthen for bred. Det kommer til at gå ud over langt flere.
Lige nu er siden lavet sådan, at banneret ude til venstre forsvinder væk, hvis man ikke har en særlig bred skærm. Lige nu er banneret også kodet sådan, at det automatisk er væk på f.eks. mobiltelefoner og tablets, for at udnytte hele bredden af siden på de små skærm. På den måde får vi god udnyttelse ud af siden på mange forskellige enheder.

Der kan måske fjernes en smule hvid plads i højre menu, men ikke meget.

Banneret skal nu altså heller ikke opfattes som en del af sidens indhold. Det er et tillægselement. Vi brugte det samme i forummet på den forrige version af FlatpanelsDK, så det er ikke helt nyt.


Afstemningen er vi i gang med at undersøge.
Af ErikUkendt
#142314
ErikUkendt skrev:
ErikUkendt skrev:
yakken skrev:Jeg har ikke forsøgt at rette i koden på hverken forside eller andre steder, så der er heller ikke grundlag for at det er blevet bedre for dig. Jeg kan desværre ikke genskabe fejlen i Opera 11.5 her, så det er lidt svært at fejlsøge uden et billede af fejlen.
Det ser ud som jeg må undskylde mit brok. Jeg har nu prøvet på min bærbar PC og der virker det som det skal.

Den PC hvor det virker har endnu ikke kørt Micosofts anbefalede update. Så jeg er spændt på om der ligger en sammenhæng med problemet der. Så jeg prøver lige at opdatere den.
Efter updaten af Microsofts anbefalede update virker det stadig på den bærbar. Så der var ingen sammenhæng der.

På den det ikke virker med Opera 11.5, har det ikke hjulpet at geninstaller programmet, slette cookies og tømme cache.
Det har heller ikke hjulpet at gå ind i Windows stifinder og slette selve mappen med cachen--> afinstalere programmet--> geninstallere det forfra.

Debat forumsiderne virker OK -alle andre har fejl.

Alle mine 25 foretrukne sites virker uden problemer, så hvorfor fejlen opstår?

( Og Operaen er 11.5 endelig version)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#142321
ErikUkendt skrev:
ErikUkendt skrev:
ErikUkendt skrev: Det ser ud som jeg må undskylde mit brok. Jeg har nu prøvet på min bærbar PC og der virker det som det skal.

Den PC hvor det virker har endnu ikke kørt Micosofts anbefalede update. Så jeg er spændt på om der ligger en sammenhæng med problemet der. Så jeg prøver lige at opdatere den.
Efter updaten af Microsofts anbefalede update virker det stadig på den bærbar. Så der var ingen sammenhæng der.

På den det ikke virker med Opera 11.5, har det ikke hjulpet at geninstaller programmet, slette cookies og tømme cache.
Det har heller ikke hjulpet at gå ind i Windows stifinder og slette selve mappen med cachen--> afinstalere programmet--> geninstallere det forfra.

Debat forumsiderne virker OK -alle andre har fejl.

Alle mine 25 foretrukne sites virker uden problemer, så hvorfor fejlen opstår?

( Og Operaen er 11.5 endelig version)
Hej Erik

Du kan lægge et screenshot op her:
http://imageshack.us/

Herefter får du et link, som du blot kan henvise til her i dit indlæg i forummet. Vi vil meget gerne se, hvad det er der går galt i din browser :)
Af bimbobo
#142322
Kickstart skrev:Det nye design ser lidt "crappy" ud i IE9. Noget af siden ryger helt af til venstre og det ser ud til at width eller margin i css ikke er sat ordentlig. Der også vertical scroll i bunden, hvor IE9 forsøger at kompensere for fejlen.

http://billedeupload.dk/photo/2011-07/1 ... t.JPG.html
Korrekt samme her, screenshot sendt to Rasmus.
Mvh