Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Runevip
#356319
Hej.
Det virker som om at de fleste streaming tjenester ikke viser film i Dolby vison mere.
kan ikke se mærket hverken på Disney, HBO, Netflix Amazon Prime. ( jeg har de dyreste abonnenter til 4 k streaming)
Nogle der ved noget om det?

for det er nemlig dolby vison der har afholdt mig fra samsung produkter.
Af Runevip
#356321
tak, nu har jeg lige kontrolleret og ja, men det er underligt, dolby vision mærket står der når jeg går ind igennem min app på tlf, men ikke når jeg gør det via apple tv 4k på tv'et..hmmm
Af aalb1970
#356322
Jeg oplever ofte problemer med Dolby Vision på Apple TV i PrimeVideo. Ofte vises indholdet i SDR i stedet for Dolby Vision. Det gælder bl.a. de nye afsnit af Reacher. Hvis jeg ser samme afsnit via den indbyggede app i mit tv, er der ingen problemer.

Har ikke oplevet problemet i andre streamingtjenester.
Af jkn789
#356323
dolby vision virker fint på både Netflix og prime, du kan normalt tjekke det ved at gå i billede menu på dit tv og se hvilken billede profil der vises når du ser en udsendelse, hvis det ikke står på skærmen under opstart, på min Panasonic tv kan jeg selv vælge om man vil se dolby vision logo under opstart på en udsendelse,.
Af Nexus
#356326
Har nogle gange oplevet at selve Dolby Vision ikonet var udskiftet med HD ikon på ATV 4K på Netflix på nogle film hvor selve DV billedprofil alligevel blev aktiveret.
Dog kun sket på Netflix.
Af Runevip
#356333
Tak for jeres svar.
Det er underligt for Apple TV siger HDR10 og tlf DV, jeg har dog også oplevet at D-atmos mærket var væk i perioder på apple tv, men min forstærker spiller stadig i DA.
Af jkn789
#356359
har du prøvet at opdatere prime appen? På Apple tv boks
Af Runevip
#356365
jkn789 skrev: 10. jan 2024, 23:44 har du prøvet at opdatere prime appen? På Apple tv boks
Det virket faktisk at opdatere prime manuelt på apple tv, tak..:) ( men da irriterende når de er sat til automatisk opdatering)

næste indlæg, nej jeg har ikke sat nyt udstyr ind, men fra tid til anden forsvinder Dolby A og DV, og så for jeg kun pcm lyd og HDR10 frem
Af jkn789
#356368
jeg har nøjagtig det samme problem. Og hvis jeg ser reacher på smart tv app så er afsnit 5 og 6 i DV.
mystisk.
Af Runevip
#356380
Jeg syntes prime er meget ustabil, nu skriver den D-atmos i oversigt men min forstærker siger at den modtager pcm lyd ( den slår selv over i DA når den kan)
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#356426
Runevip skrev: 11. jan 2024, 12:26
jkn789 skrev: 10. jan 2024, 23:44 har du prøvet at opdatere prime appen? På Apple tv boks
næste indlæg, nej jeg har ikke sat nyt udstyr ind, men fra tid til anden forsvinder Dolby A og DV, og så for jeg kun pcm lyd og HDR10 frem
Kun på Prime Video eller generelt? For Prime Video har nemlig til tider forkert deklarering af video/lyd på deres titler.

Hvilken afspillere bruger du? Hvis det til tider er Apple TV 4K eller Xbox, så vær opmærksom på, at de sender Dolby Atmos ud som PCM + metadata. Så det vil din forstærker nok vise som PCM i displayet. Smart TV sender Atmos videre som den komprimerede bitstream, hvilket displayet vil vise som 'Dolby Atmos'.