Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#355662
Nogen med input til afhjælpning af voldsom lip-sync problem på TV2 Play live visning af TV2 hovedkanalen, via en ATV4K..? Jeg har match frekvens aktiveret og prøvet kalibrering af trådløs lyd på ATV4K ved forskellige opløsninger. Alle andre app afviklet på ATV4K, inc DRTV, har ikke Lip-sync problemet. TV2 Play afviklet uden om ATV4K direkte på Samsung TV via Tizen TV2 Play app, afspiller fint med perfekt lip-sync.
#355663
prøv i første omgang at genstarte din ATV.
Det kan måske afhjælpe problemet
#355667
AllanAarestrup skrev: 6. dec 2023, 12:33 Nogen med input til afhjælpning af voldsom lip-sync problem på TV2 Play live visning af TV2 hovedkanalen, via en ATV4K..? Jeg har match frekvens aktiveret og prøvet kalibrering af trådløs lyd på ATV4K ved forskellige opløsninger. Alle andre app afviklet på ATV4K, inc DRTV, har ikke Lip-sync problemet. TV2 Play afviklet uden om ATV4K direkte på Samsung TV via Tizen TV2 Play app, afspiller fint med perfekt lip-sync.
Hej Allan. Jeg har rykket spørgsmål ud i en særskilt tråd. Det vil give bedre feedback.

Hvilken TV-model har du og sidder der en soundbar/receiver imellem?
#355672
AllanAarestrup skrev: 6. dec 2023, 13:09
jkn789 skrev: 6. dec 2023, 12:39 prøv i første omgang at genstarte din ATV.
Det kan måske afhjælpe problemet
Jeg har noget styring der slukker alt udstyr hver nat, så det er testet ::l
Slukker det helt ned, eller i standby? ATV slukker nemlig ikke helt ned i standby, og jeg har et par gange haft sort skærm og kun lyd fra tv2 play og kun en genstart har hjulpet
#355676
jkn789 skrev: 6. dec 2023, 15:11
AllanAarestrup skrev: 6. dec 2023, 13:09
jkn789 skrev: 6. dec 2023, 12:39 prøv i første omgang at genstarte din ATV.
Det kan måske afhjælpe problemet
Jeg har noget styring der slukker alt udstyr hver nat, så det er testet ::l
Slukker det helt ned, eller i standby? ATV slukker nemlig ikke helt ned i standby, og jeg har et par gange haft sort skærm og kun lyd fra tv2 play og kun en genstart har hjulpet
Styringen tager al strøm til TV og bokse mv, - så det helt ned
#355677
Rasmus Larsen skrev: 6. dec 2023, 13:07
AllanAarestrup skrev: 6. dec 2023, 12:33 Nogen med input til afhjælpning af voldsom lip-sync problem på TV2 Play live visning af TV2 hovedkanalen, via en ATV4K..? Jeg har match frekvens aktiveret og prøvet kalibrering af trådløs lyd på ATV4K ved forskellige opløsninger. Alle andre app afviklet på ATV4K, inc DRTV, har ikke Lip-sync problemet. TV2 Play afviklet uden om ATV4K direkte på Samsung TV via Tizen TV2 Play app, afspiller fint med perfekt lip-sync.
Hej Allan. Jeg har rykket spørgsmål ud i en særskilt tråd. Det vil give bedre feedback.

Hvilken TV-model har du og sidder der en soundbar/receiver imellem?
Tak Rasmus,
Ingen soundbar, det er ved TV lyd at jeg oplever problemet. TVet er et ældre Samsung QLED 49 Q7F

(Lyd) forbindelsen fra ATV til TV er HDMI/Bitstream (HDMI input Audio Format sat på TV til Bitstream) og fra TV til receiver PCM out.

Jeg har en receiver efter TV som jeg godt nok ikke har testet med. Receiver er koblet via optisk/oneconnect boks med delay på 130ms
#355678
karuso skrev: 6. dec 2023, 14:47 Læser interesseret med, afbestilte play pga. Af sync.probl. lyden fra serv i tennis kom først når bolden var i den anden, frygtelig
Jeg har faktisk også nu opsagt mit TV2 PLAY grundet dette delay issue.
Jeg har ellers lige opsagt YouSee Play (som ellers virkede perfekt med Lip-sync, sammen med alle andre apps på ATV4K) - da jeg efterhånden på YouSee Play kun gjorde brug af TV2s hoved kanal og derfor med et TV2 play kunne udnytte pengene lidt mere optimalt :)
Hvis jeg kan få TV Play til at virke, så abb. jeg på det igen...
#355692
AllanAarestrup skrev: 6. dec 2023, 16:50
Rasmus Larsen skrev: 6. dec 2023, 13:07
AllanAarestrup skrev: 6. dec 2023, 12:33 Nogen med input til afhjælpning af voldsom lip-sync problem på TV2 Play live visning af TV2 hovedkanalen, via en ATV4K..? Jeg har match frekvens aktiveret og prøvet kalibrering af trådløs lyd på ATV4K ved forskellige opløsninger. Alle andre app afviklet på ATV4K, inc DRTV, har ikke Lip-sync problemet. TV2 Play afviklet uden om ATV4K direkte på Samsung TV via Tizen TV2 Play app, afspiller fint med perfekt lip-sync.
Hej Allan. Jeg har rykket spørgsmål ud i en særskilt tråd. Det vil give bedre feedback.

Hvilken TV-model har du og sidder der en soundbar/receiver imellem?
Tak Rasmus,
Ingen soundbar, det er ved TV lyd at jeg oplever problemet. TVet er et ældre Samsung QLED 49 Q7F

(Lyd) forbindelsen fra ATV til TV er HDMI/Bitstream (HDMI input Audio Format sat på TV til Bitstream) og fra TV til receiver PCM out.

Jeg har en receiver efter TV som jeg godt nok ikke har testet med. Receiver er koblet via optisk/oneconnect boks med delay på 130ms
Jeg tror godt problemet kunne ligge i TV'ets indstillinger.

Nu er det noget tid siden at jeg har siddet foran Samsung Q7F, men Apple TV 4K sender som udgangspunkt alt lyd ud som PCM, fordi boksen dekoder lyden. Med mindre TV'et eller soundbar indikerer overfor Apple TV 4K, at de vil have bitstream surround.

Udfordringen med nogle TV er, at hvis man sætter lydindstillingerne i TV'et til 'bitstream', så forespørger TV'et ikke på bitstream hos afspilleren, men konverterer i stedet indkommende PCM-signal til bitstream. Denne konvertering vil give en del lydforsinkelse, på samme måde som hvis man sætter sin spilkonsol til bitstream.

Hvorfor det så kun rammer TV 2 Plays live-visning hos dig, kan jeg ikke forklare. Måske live-visningen sendes i et andet lydformat end de andre apps, du benytter? Men hvis Samsung Q7F har en 'Auto' indstilling, så tror jeg måske det kan løse det. Eventuelt prøv at sæt den til 'PCM' for input-signalet.
#355693
Rasmus Larsen skrev: 7. dec 2023, 08:06
AllanAarestrup skrev: 6. dec 2023, 16:50
Rasmus Larsen skrev: 6. dec 2023, 13:07

Hej Allan. Jeg har rykket spørgsmål ud i en særskilt tråd. Det vil give bedre feedback.

Hvilken TV-model har du og sidder der en soundbar/receiver imellem?
Tak Rasmus,
Ingen soundbar, det er ved TV lyd at jeg oplever problemet. TVet er et ældre Samsung QLED 49 Q7F

(Lyd) forbindelsen fra ATV til TV er HDMI/Bitstream (HDMI input Audio Format sat på TV til Bitstream) og fra TV til receiver PCM out.

Jeg har en receiver efter TV som jeg godt nok ikke har testet med. Receiver er koblet via optisk/oneconnect boks med delay på 130ms
Jeg tror godt problemet kunne ligge i TV'ets indstillinger.

Nu er det noget tid siden at jeg har siddet foran Samsung Q7F, men Apple TV 4K sender som udgangspunkt alt lyd ud som PCM, fordi boksen dekoder lyden. Med mindre TV'et eller soundbar indikerer overfor Apple TV 4K, at de vil have bitstream surround.

Udfordringen med nogle TV er, at hvis man sætter lydindstillingerne i TV'et til 'bitstream', så forespørger TV'et ikke på bitstream hos afspilleren, men konverterer i stedet indkommende PCM-signal til bitstream. Denne konvertering vil give en del lydforsinkelse, på samme måde som hvis man sætter sin spilkonsol til bitstream.

Hvorfor det så kun rammer TV 2 Plays live-visning hos dig, kan jeg ikke forklare. Måske live-visningen sendes i et andet lydformat end de andre apps, du benytter? Men hvis Samsung Q7F har en 'Auto' indstilling, så tror jeg måske det kan løse det. Eventuelt prøv at sæt den til 'PCM' for input-signalet.
Jeg har her til morgen testet dette og har set morgen TV og News uden problemer - med PCM valgt.
Ja underligt det kun ramte TV2s play app

Og tak for hjælpen 😀