Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JesperE
#355522
Hej,

Jeg er nye i dette forum, så venligt bær over med mig hvis mit spørgsmål er placeret forkert eller slet ikke hører til i disse fora.

Jeg har lige købt en ny Samsung HW-Q995C Soundbar og har tilsluttet en Chromecast 4K til denne, og forbundet soudbaren til min gamle Pioneer KRP-500M.

Jeg har fået Dolby Atmos til at fungere på både Netflix, Prime Video og HBO Max uden problemer. Men jeg kan på ingen måde få Atmos på Disney+ app'en.

Jeg har Premium abb. på D+, men kan kun stille app'en til at Dataforbrug er 'Automatisk' (HD kvalitet 4,0 GB/time). Jeg har afinstalleret og geninstalleret app'en. Jeg har fiber forbindelse 100 Gb/s.

Er der nogen der har en idé om hvorfor dette i fungerer? (selv tænker jeg de (Disney) har koblet 4K og Atmos sammen og det er fordi jeg kun har FullHD skærm)
Af filmfreak
#355525
Jeg mener at Atmos på Disney+ ikke virker sammen med Google TV / Android. Sådan har det i hvert fald været tidligere - så det er nok endnu ikke fikset af Disney+.

Det virker derimod fint på Apple TV hvilket jo ikke hjælper dig .
Af JesperE
#355539
Det lader til du har ret.
Jeg fik det dog til at fungere ved at caste fra min telefon til ChromeCast delen af enheden, så der er en "løsning".
#355550
Dolby Atmos virker norlat fint med Chromecast 4k med Google TV. Jeg så Loki i Dolby Atmos sidste Torsdag og det virkede. Men den har opdateret Disney+ app'en forleden og nu virker Atmos rigtig nok ikke.
Det er ikke første gang Disney laver den fejl i deres app. Det plejer at blive korrigeret indenfor et par uger.
Af Supergris
#355563
JesperE skrev: 29. nov 2023, 11:20 Jeg er nye i dette forum, så venligt bær over med mig hvis
Er der nogen der har en idé om hvorfor dette i fungerer? (selv tænker jeg de (Disney) har koblet 4K og Atmos sammen og det er fordi jeg kun har FullHD skærm)
Jeg kan i hvert fald afkræfte din teori, med mindre du tænker på deres abonnementstype?
Hvis du vil opleve Atmos på Disney+ eller Netflix kræver det deres Premium-abonnement, som udover 4K også giver dig mulighed for Atmos-lyd.
Det er selvfølgelig også deres dyreste abonnement...