Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
#355225
Jeg startede i går "First Man" på Prime Video, men da underteksterne var forsinket, skiftede jeg til HBO Max, som også har filmen.

Her kunne jeg så konstatere, at HBO viser filmen i 16:9-format? Primes format ser mere korrekt ud.

Jeg er klar over, at "First Man" er optaget i forskellige billedformater, men det bør vel på ingen måde til sidst ende i 16:9?

Er jeg blot stødt på undtagelsen, der bekræfter reglen (om at vise film i korrekt billedformat), eller sker det, at streamingtjenesterne viser i det billedformat, som de selv vælger?

Jeg kunne forstå, hvis der var tale om en ældre film, som måske først har været tilpasset tv-visning og herefter lagt på tjenesten, men "First Man" er fra 2018.
#355230
HBO Max har også det meste indhold til 25 billeder i sekundet i stedet for 24, så at de har nogle film hvor man har skåret siderne fra ville ikke overraske mig...
#355260
Naiera skrev: 19. nov 2023, 13:25 HBO Max har også det meste indhold til 25 billeder i sekundet i stedet for 24, så at de har nogle film hvor man har skåret siderne fra ville ikke overraske mig...
Hastigheden var jeg egentlig godt klar over, men det er lidt interessant at kunne se det "in action"; da jeg ville finde samme billede i First Man, så jeg kunne sammenligne, skulle jeg hen på to forskellige tidspunkter på hhv. Prime og HBO.

Reddit fortæller mig, at Godzilla 2014 er i en pan & scan udgave på HBO Max...