Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af MartinH
#354995
Er der blevet skruet op for kvaliteten?, synes mit TV indikerede, at der var HDR da jeg startede udsendelsen Det sindssyge eksperiment: Mirakelkuren.

Ser også langt mere skarpt ud på mit 4K OLED TV.

Havde i første omgang skrevet DR, men det er altså TV2 :)
Senest rettet af MartinH 10. nov 2023, 11:51, rettet i alt 1 gang.
#355094
Kan se på ATV 4K, at TV2 Play viser flere serier, (har ikke checket alle), med en bitrate på 8,16 mb (1920×1080) mod tidligere 5,67mb (1280×720).
Denne upgrade kan godt ses
Tv2' s livekanaler streames stadig med bitrate 5,67mb (1280x720).
Noget indhold er i en framerate på 25, andet på 50.
Håber at livekanalerne følger trop i bitrate, med det øvrige indhold på Tv2 Play.

Kan ikke lige se noget med HDR.
Af brea-ker
#356647
Jeg er så kommet i den uheldige situation at det sted hvor jeg skulle se håndbold finale i aften er de alle blevet syge. Synes det er utroligt at man skal være tvunget til at have kabel tv når vi snakker år 2024 for at kunne følge landsholdet i bare nogenlunde kvalitet, det er simpelthen for dårligt og har faktisk også klaget over det til TV2 for nogle år tilbage, men ikke at jeg tror det hjælper. Så hellere undvære at se det, men sjovt at DR sagtens kan finde ud af at sende sport live i god kvalitet og har gjort det i nogle år efterhånden, kom ind i kampen TV2.
Af Beckham
#356661
Det er desværre et helt generelt problem, også på DR. Live sport på streaming er bare et niveau eller to under kvaliteten på et almindeligt kabel tv signal. Så der er mange som skal ind i kampen på den front...
Af jkn789
#356705
kan se at serien dark horse og reality serien Shaolin er i 4k.