Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af GPOSCH
#354982
Serien “Det sindsyge eksperiment” vises i HDR
og opløsningen ligner 4K i TV2 LG WebOs.

Testede på Apple TV og her vises det ikke i HDR

Det er første gang jeg støder på HDR i TV2 Play appen.
Af Beckham
#354983
Har heller ikke set HDR på Play før. De har tidligere haft lidt 4K bold, men virker til at den del er gået i stå igen desværre.
Af lkodk
#354996
Interessant. Kan også bekræfte at det virker for mig på webos app'en.

Jeg har tv2play med reklamer, og det er også interessant (eller spøjst), at på ATV4K sker der det, at når reklameblokken er slut og afsnittet normalt starter, så starter reklameblokken forfra og tv'et viser meget kortvarigt HDR.

Det sker kun på denne serie.

EDIT: Må hellere præcisere, at reklameblokken kun starter forfra 1 gang. Derefter starter afsnittet som normalt, dog uden HDR men i 4K

EDIT2:
På reklame abonnement, der viser tv2play ikke reklamer når man fortsætter et afsnit/udsendelse man har set noget af.
Og når jeg gør det på denne serie på ATV4K, så skifter den faktisk også meget kortvarigt til HDR.
Af aalb1970
#355014
Sorenmb skrev: 9. nov 2023, 12:41 Jeg får også HDR på Min Shield via TV2 Play App - Fedt hvis de er ved at vågne op
Hvilke indstillinger bruger du? Jeg får ikke HDR i selve programmet på min Shield, kun i den reklameblok, der kommer lige inden udsendelse starter.

Jeg bruger Refresh rate appen.
Af KlodsHans
#355015
Det ser ud til at virke på Apple TV, hvis man sætter Match Content, eller 4K HDR i stedet for SDR i video settings.
Af lkodk
#355019
Jeg har match slået til, men det fungerer som beskrevet i mit tidligere indlæg.
Det er klart at du får HDR hvis du låser ATV til 4K HDR, da den så vil konvertere alt til HDR.
Af aalb1970
#355039
Det virker på Apple TV, hvis man efter reklamerne går tilbage og derefter starter udsendelsen igen. Man skal dog nogle gange gøre det et par gange. Når HDR er slået til, står der også "4K HDR" i programinfo.
Af lkodk
#355083
Du har sgu ret. :)
Var nået lidt ind i afsnittet, så den ikke viser reklamer.
Ved første genoptagelse af afspilningen, der er det kun meget kortvarigt HDR.
Stop og genoptag afspilningen igen, og så er der HDR

Tak for tippet!
Af lkodk
#355095
Underligt. Kan ikke få tricket til at virke på afsnit 2. Der skifter den hele tiden tilbage til SDR.