Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#354236
Jeg kunne tænke mig at gå til et 4K-abonnement på Netflix, og har derfor kigget lidt på udbuddet af 4k.
Jeg læste et sted at Netflix anfører på de valgte titler, om der leveres HD eller UHD/4K.
Jeg kiggede derfor på en god håndfuld titler og alle stod som “HD”, betyder det at der er en begrænset udvalg i 4K på Netflix, eller har jeg bare været uheldig og vælge nogle titler der “kun” findes i HD?

Hvad med andre tjenester end Netflix, leverer nogen i 4k/UHD - og er det inkluderet i deres standard abonnement?
#354239
Som regel er Netflix-originaler 4K. Det har de været i snart mange år. En undtagelse er den nyligt tilføjede film Love at First Sight, som må være en de har købt senere i forløbet.

Apple TV+ har UHD på alt og kun en enkelt pris at vælge imellem på abonnementet.
#354240
isteen skrev: 2. okt 2023, 12:48Jeg kunne tænke mig at gå til et 4K-abonnement på Netflix, og har derfor kigget lidt på udbuddet af 4k.
Jeg læste et sted at Netflix anfører på de valgte titler, om der leveres HD eller UHD/4K.
Jeg kiggede derfor på en god håndfuld titler
Du får normalt ikke udspecificerede hvilke titler der er 4K/4K HDR/4K Dolby Vision fra et non-4k abonnement. Der vil ALLE titler stå listede som svarende til op til det højeste af hvad abonnementet giver adgang til - Altså i dit tilfælde som højest "HD".

Først efter skiftet til 4K abonnement vil du mere generelt kunne forvente at se hvilke film der ligger i 4K på selve tjenesten.

Der er en udenlandsk liste her jeg hurtig google mig til: https://hd-report.com/list-of-4k-ultra- ... t=cmp-true ...aner ikke hvor opdateret den er og nogle film er sandsynligvis slet ikke til stede på den Danske version af Netflix, men det kan give et fingerpeg om omfanger.

Flatpanels opretholder også en 4K database, men det er på købe/leje film hos købe/leje udbyderne og ikke noget du nødvendigvis kan oversætte til status på Netflix.
#354244
Tak alle. Jeg kan forstå de er fordi jeg pt har et standard HD abonnement, jeg ikke kan se hvilke titler der er i 4K.
En lille sjov sidebemærkning. Jeg oprettede i tidernes morgen (før Netflix kom til Danmark) en konto i USA.
Når jeg går ind på den, kan jeg vælge et abonnement med reklamer til 6.99 dollars.
Denne konto kan bare ikke afspille noget, da reklameabonnementet ikke er tilgængeligt herhjemme
#354245
Rasmus Larsen skrev: 2. okt 2023, 13:14 Hvilket boks tjekkede du fra? På de fleste enheder viser Netflix appen kun 4K, HDR, Dolby Vision og Dolby Atmos logoerne på deres indhold, hvis man har det store abonnement. Så det er desværre vanskeligt at tjekke 4K-udvalget på forhånd.
Jeg bruger ikke en boks, jeg bruger mit TV med apps
#354248
isteen skrev: 2. okt 2023, 17:02
Rasmus Larsen skrev: 2. okt 2023, 13:14 Hvilket boks tjekkede du fra? På de fleste enheder viser Netflix appen kun 4K, HDR, Dolby Vision og Dolby Atmos logoerne på deres indhold, hvis man har det store abonnement. Så det er desværre vanskeligt at tjekke 4K-udvalget på forhånd.
Jeg bruger ikke en boks, jeg bruger mit TV med apps
Så er det ikke muligt at se 4K-udvalget før man har opgraderet til den store pakke, desværre.