Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af DavidWebb
#354094
Kære medbrugere

Jeg har oprettet et 19kr abonnement på disney for lige at teste indholdet. Jeg kører LG CX65 og ATV 4K 2021. Jeg har kun set Iron Man og Guardians of the galaxy 3, men det ligner sæbeopera/glansbillede effekt. Jeg synes ellers alt andet 4k/HDR/dolbyvision på feks Itunes står godt på min skærm. Guardians of the galaxy er også i fuld skærm. Retter disney selv indholdet til? Eller er det bare mig?
Nogle med input? Tak
Brugeravatar
Af Naiera
#354097
Videokvaliteten på Disney+ fejler ikke noget. De laver ikke motion interpolation eller noget lignende på deres indhold.
Af DavidWebb
#354125
Jeg siger ikke der er noget galt med kvaliteten, blot at det ligner sæbeopera, og det gør ingen andre kilder på mit ATV 4K. Det er nok bare mig. Jeg tror heller ikke Disney+ bliver en keeper alligevel.
Brugeravatar
Af Naiera
#354128
DavidWebb skrev: 25. sep 2023, 20:15 Jeg siger ikke der er noget galt med kvaliteten, blot at det ligner sæbeopera, og det gør ingen andre kilder på mit ATV 4K. Det er nok bare mig. Jeg tror heller ikke Disney+ bliver en keeper alligevel.
Det ligner ikke sæbeopera her.
Af DavidWebb
#354129
ATV indstiller jo selv. Fjernsynet står som det hele tiden har gjort. FIlm på Itunes i 4K har ikke sæbeopera look. Det undrede mig bare.....også at guardians of the galaxy var i fuld skærm (som iøvrigt er dejligt)
Brugeravatar
Af bendix
#354133
Det ligner heller ikke sæbeopera her, der må være noget galt med dine indstillinger. Disney syntes jeg ikke har udfordringer med kvaliteten på ATV4K og CX 65” i mit identiske setup
Af jkn789
#354134
grunden til fuld skærm er fordi du ser imax versionen, det står oplyst på forsiden af filmen.
har du sat dit Apple tv til 4k SDR 50 Hz og automatisk match af billede frekvens skal du ikke få soap opera effekt på nogen streaming tjenester
Af Dusty
#354141
DavidWebb skrev: 25. sep 2023, 21:41 Det er ikke noget som betyder meget for mig. Det var blot nysgerrighed. Tak
Hos mig er Disney tæt på suveræn. Så som de andre siger er det nok indstilling den er gal med. Selvom det ikke er vigtigt for dig er det da fjollet ikke lige at bruge 20 min til at se settings igennem på TV/apple TV når nu Disney+ er i den øvre ende billedmæssigt.
Af Simon R.
#354142
DavidWebb skrev: 25. sep 2023, 21:41 Det er ikke noget som betyder meget for mig. Det var blot nysgerrighed. Tak
Du nægter tydeligvis at forstå, at der er noget galt med dine indstillinger, hvis det er dét, du oplever. Og prøver liiiiige at insinuere, at det bare er alle os andre, der ikke kan se problemet. Smooth.

Disney+ har (subjektivt) nogenlunde lige så god billedkvalitet som 4K på iTunes efter min mening.

Så vidt jeg ved, har dit OLED TV forskellige indstillinger, afhængig af, om det viser HDR+, Dolby Vision eller 4K uden HDR. Så måske har du indstillet ting forkert for Dolby Vision på dit ATV input. Et eller andet står i hvert fald forkert, hvis du oplever soap opera effekt på Disney+.
Brugeravatar
Af Naiera
#354148
Disney+ har højere bitrate end 4K på iTunes. Der er den nede omkring 12 Mbps, hvilket godt kan ses indimellem.
Af DavidWebb
#354153
Att Simon
Jeg insinuerer ikke det fjerneste. Jeg har/har haft alle streaming tjenester og aldrig oplevet problemet før. Jeg spurgte blot om andre kunne genkende det på Disney. Straks bliver det taget som angreb på Disney. Andre er tydeligvis tilfredse og det er kun godt. Jeg anerkender fuldt ud mine indstillinger kan være forkerte, blot at det er mærkeligt det ikke er sket på andre tjenester før.
Tak jkn for konstruktivt svar. Det vil jeg lige kontrollere.
Kære moderator: slet blot tråden