Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ZID0k
#354211
Naiera skrev: 28. sep 2023, 16:31 Du er sikker på at det ikke er Apple TV+ du tænker på? Her kan man nemlig også få 20 Mbps eller mere, med SDR. Hvis iTunes helt seriøst bruger dobbelt så meget bitrate ved HDR, så er det helt unikt i streaming-sammenhæng. HDR fylder ikke særligt meget.
Disney 4k HDR/DV er 16 Mbps plus minus.

Apple tv originals er altid 25 mbps, hvor købe/leje film kan svinge lidt, sdr typisk 12 mbps og hdr/dv 14 mbps.


Men enkelte købe/leje film får sdr med 20 mbps og hdr/dv med 25 mbps.
Brugeravatar
Af Naiera
#354213
Jeg…. ved godt hvad for en kvalitet Disney+ kører med O-O
Af donfrankie
#354214
Bond skrev: 28. sep 2023, 13:23 Kan se at andre også kender til problemet

Det burde ikke have noget at gøre med dit problem.
Her er det fordi DV og 24 fps er slået til i menuerne, så ser menuerne anderledes ud og er sløve.
Af Bond
#354219
Det er lige nøjagtig det samme problem jeg oplever, måske jeg har forklaret mig forkert.

Men har været i kontakt med andre i min omgangskreds, og de har samme oplevelse som det jeg selv oplever. det er også omtalt på andre fora.

ikke at det er det største problem med en sløv menu hvor tv’et også DV eller HDR afhængig af hvilket man sidst har afspillet, starter bare en film i sdr og så er det, solve….. eller quiter appen. viola.

afventer bare en Disney+ opdateringen som løser det, så vi lader den ligge der.