Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af aalb1970
#336072
Rasmus Larsen skrev: 28. okt 2021, 06:58
Rasmus Larsen skrev: 27. okt 2021, 14:34HBO Max har opdateret den danske supportside mht. Dolby Atmos så den nu lyder sådan her:

- "Dolby Atmos er ikke tilgængelig med Android TV'er, Samsung TV'er eller Xbox eller."
Link: https://help.hbomax.com/dk-da/Answer/Detail/000001167
Vi hører, at Nvidia Shield skulle få Atmos igennem. Vores Shueld pt. på kontoret uden Atmos udstyr. Er der nogen af jer med Shield og Atmos system, som kan byde ind?
Shield får både Atmos og Dolby Vision igennem. Match framerate funktionen virker også. Der er dog noget galt med underteksterne, der er ekstremt små.

På Xbox Series X virker hverken Atmos eller Dolby Vision. HDR indhold afspilles i HDR10.
Af steadi
#336074
Fruen vil opsige vores Nordic, men skal jo så logge ind på Max. Har glemt password, men intet kommer på mail, når hun beder om at få tilsendt et nyt password… fedt fedt fedt.

Kan man blokere betalingen på kontoen?

Rettelse: Ovenstående er selvfølgelig kun et problem, hvis personen forsøger at logge ind med en forkert mailadresse :D
Senest rettet af steadi 28. okt 2021, 12:56, rettet i alt 1 gang.
#336075
aalb1970 skrev: 28. okt 2021, 10:47Shield får både Atmos og Dolby Vision igennem. Match framerate funktionen virker også. Der er dog noget galt med underteksterne, der er ekstremt små.

På Xbox Series X virker hverken Atmos eller Dolby Vision. HDR indhold afspilles i HDR10.
Tak Anders. I øvrigt mærkeligt at Xbox ikke få Dolby formater igennem på HBO når Microsoft nu gør så meget ud af at promovere Dolby Vision+Atmos.
Brugeravatar
Af elcom
#336077
Nogen der har oplevet af film med black bars zoomer ind og ud?

Jeg oplevede det på Mortal Kombat, som startede zoomed ud, så black bars var større end normalt. Herefter har jeg primært oplevet det når jeg sætter en film på pause og Apple TV starter pauseskærm. Når filmen så igangsættes så er den zoomet ind så black bars er væk.
I alle situationerne har det kunne fikses ved at stoppe filmen og starte den igen. Jeg har set det på både et Apple TV 4K gen1 og gen2. Har testet med Mortal Kombat og Matrix filmene.
#336080
Jeg sidder ikke ved Apple TV nu, men hvordan pauser du afspilning? Dobbelt-tap på berøringsfeltet på Apples fjernbetjening zoomer ind så de sorte bjælker forsvinder. Kan det være det, som sker når du pauser?

Alternativt så prøv at brug pause/play knappen.

Apropos pause/play knappen så synes jeg, at det er alt for få apps der tager den i brug i deres brugerflade. I f.eks. Apple TV appen kan man spare mange klik ved abre at trykke play, når man har markerer en titel ude i oversigterne. Så springer den direkte til det afsnit og tidpunkt, hvor man nåede til.
Brugeravatar
Af OrigT-Duck
#336091
aalb1970 skrev: 28. okt 2021, 10:47
Rasmus Larsen skrev: 28. okt 2021, 06:58
Rasmus Larsen skrev: 27. okt 2021, 14:34HBO Max har opdateret den danske supportside mht. Dolby Atmos så den nu lyder sådan her:

- "Dolby Atmos er ikke tilgængelig med Android TV'er, Samsung TV'er eller Xbox eller."
Link: https://help.hbomax.com/dk-da/Answer/Detail/000001167
Vi hører, at Nvidia Shield skulle få Atmos igennem. Vores Shueld pt. på kontoret uden Atmos udstyr. Er der nogen af jer med Shield og Atmos system, som kan byde ind?
Shield får både Atmos og Dolby Vision igennem. Match framerate funktionen virker også. Der er dog noget galt med underteksterne, der er ekstremt små.

På Xbox Series X virker hverken Atmos eller Dolby Vision. HDR indhold afspilles i HDR10.
Man kan indstille størrelse på undertekster i indstillinger i appen på shield
#336095
mikkeland skrev: 28. okt 2021, 00:14
KristianJoensen skrev:Der er nu ret interessant:
Here's where HBO Max is available:

Åland Islands, Andorra, Anguilla, Antigua & Barbuda, Argentina, Aruba, Bahamas, Barbados, Belize, Bolivia, Brazil, British Virgin Islands, Canary Islands, Cayman Islands, Ceuta, Chile, Colombia, Costa Rica, Curacao, Denmark, Dominica, Dominican Republic, Ecuador, El Salvador, Faroe Islands, Finland, Greenland, Grenada, Guatemala, Guyana, Haiti, Honduras, Jamaica, Madeira, Melilla, Mexico, Montserrat, Nicaragua, Norway, Panama, Paraguay, Peru, Saint Kitts and Nevis, Saint Lucia, Spain, St. Vincent and the Grenadines, Suriname, Svalbard & Jan Mayen, Sweden, Trinidad & Tobago, Turks and Caicos, United States (including American Samoa, Guam, the Northern Mariana Islands, Puerto Rico, and the U.S. Virgin Islands), Uruguay, and Venezuela.
Hvis nu bare de kunne få deres hjemmeside at virke her..
Så er der da håb endnu.

Beholder indtil videre bare min US HBO Max konto som den er ...

/Mikkel

Sent from my KB2003 using Tapatalk
Jeg fik svar fra HBO på Twitter:
Hello Kristian,

Thank you for your reply.

The website should be working now so i will recommend you to contact our customer service if you still need further assistance.

You can contact the Danish customer services on phone: +45 708 999 22 or sent an email to: [email protected].

Best regards
Andreas, HBO Max
Brugeravatar
Af elcom
#336097
Rasmus Larsen skrev: 28. okt 2021, 13:09 Jeg sidder ikke ved Apple TV nu, men hvordan pauser du afspilning? Dobbelt-tap på berøringsfeltet på Apples fjernbetjening zoomer ind så de sorte bjælker forsvinder. Kan det være det, som sker når du pauser?

Alternativt så prøv at brug pause/play knappen.

Apropos pause/play knappen så synes jeg, at det er alt for få apps der tager den i brug i deres brugerflade. I f.eks. Apple TV appen kan man spare mange klik ved abre at trykke play, når man har markerer en titel ude i oversigterne. Så springer den direkte til det afsnit og tidpunkt, hvor man nåede til.
Jeg bruger altid pause/play knappen. Mener også zoom funktionen laver beskæring, så billedet ikke ser forvredet ud. Det jeg oplever er decideret stræk eller pres af de sorte bjælker. Billedet ser også normalt ud inden Apple TV pause screeneren kommer på.

Er testet både på mit Samsung og LG TV, så det er ikke TV'et som laver noget format kaos.

Jeg må lige se om jeg kan forsøge at fange det på et billede. Men basic forsøg. HBOMax på et Apple TV. Find film med letterbox format. Start filmen. Sæt på pause. Afvent Apple pausescreener. Tryk på play.
Af Calisto
#336100
Jeg har min ATV 4K sat til match framerate og range men det vises som 50hz (1080p serier) når jeg trykker på info knappen på mit Pana GZ1500, what gives ?
Af ASKF
#336101
Rasmus Larsen skrev: 28. okt 2021, 07:02
elcom skrev: 27. okt 2021, 15:56
Rasmus Larsen skrev: 27. okt 2021, 14:21 Vi har ikke fået en kommentar mht. fremtiden for 24fps på tv-serier, men det er noget som vi vil jagte.
Tak. Deres indtil videre svar om PAL/NTSC giver jo absolut ingen mening for streaming. Og når de har materialet som jeg kan forstå det i 24fps på den amerikanske site, så giver det jo i streaming kontekst ingen mening at konvertere.
Jeg ønsker jer god kamp, og krydser fingre for de lytter.
Hvis ikke HBO Max i Norden går videre med det, så prøver jeg at tage det op med Michael Zink, som jeg kender. Han er øverste tekniske chef hos WarnerMedia: https://twitter.com/_MichaelZink
Du kan jo nævne for ham, at alle der har et SmartTV som kan benytte HBO Max appen også har et tv som kan håndtere forskellige framerates og at de kan spare mange penge ved ikke at konvertere til broadcast standard.

Den eneste undskyldning for at ændre til Europas broadcast standard, som jeg umiddelbart kan finde er at nogle kabeludbydere ikke har en streaming boks som kan håndtere andet, men det er næppe tilfældet i Norden.
#336107
Calisto skrev: 28. okt 2021, 20:59 Jeg har min ATV 4K sat til match framerate og range men det vises som 50hz (1080p serier) når jeg trykker på info knappen på mit Pana GZ1500, what gives ?
Det er fordi HBO Max stadig konverterer alle tv-serier fra 24 til 25fps vha. speed-up. Film (i hvert fald nyere titler) vises i korrekt 24fps.

Vi kommer nærmere ind på det i denne artikel: HBO Max i Danmark: Første indtryk (og målinger af billed/lydkvalitet)
#336108
ASKF skrev: 28. okt 2021, 21:04
Rasmus Larsen skrev: 28. okt 2021, 07:02
elcom skrev: 27. okt 2021, 15:56

Tak. Deres indtil videre svar om PAL/NTSC giver jo absolut ingen mening for streaming. Og når de har materialet som jeg kan forstå det i 24fps på den amerikanske site, så giver det jo i streaming kontekst ingen mening at konvertere.
Jeg ønsker jer god kamp, og krydser fingre for de lytter.
Hvis ikke HBO Max i Norden går videre med det, så prøver jeg at tage det op med Michael Zink, som jeg kender. Han er øverste tekniske chef hos WarnerMedia: https://twitter.com/_MichaelZink
Du kan jo nævne for ham, at alle der har et SmartTV som kan benytte HBO Max appen også har et tv som kan håndtere forskellige framerates og at de kan spare mange penge ved ikke at konvertere til broadcast standard.

Den eneste undskyldning for at ændre til Europas broadcast standard, som jeg umiddelbart kan finde er at nogle kabeludbydere ikke har en streaming boks som kan håndtere andet, men det er næppe tilfældet i Norden.
Jeg tror også, at årsagen til deres praksis netop bunder i hensyn til set-top-bokse fra tv-distributører. HBO Max har dog netop trukket sig fra disse typer samarbejder og ligger ikke længere i kataloget hos f.eks. YouSee. De har gjort det samme i USA, så vidt jeg kan vurdere. Så teknisk burde det nu ikke længere være forhindringer, hvilket også illustreres af, at deres film er begyndt at ligge i korrekt format.
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 21