Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Pelle
#335917
kabri skrev: 26. okt 2021, 09:25
disqus_SE7F3dOyAG skrev: 26. okt 2021, 09:19
kabri skrev: 26. okt 2021, 08:39

Altså integration i AppleTV app? Hvordan virker det? kan man også tegne abonnement der?
Ligesom Disney+, altså ikke som kanal.
Okay. Er det rigtig forstået at når man klikker play på en film så åbner den ovre i hbo max appen?

Jeg har ikke brugt dette før så hvordan kommer man i gang? Jeg går ud fra at man først tegner abonnement på hbo max?
Ja, og alt hvad du ser i HBO Max-appen bliver opdateret på din kø i Apple TV-appen.

Jeg loggede ind i HBO Max-appen og da jeg åbnede Apple TV-appen næste gang, foreslog den automatisk at aktivere det.
#335918
Hvis nogen af jer har Mac med Xcode og mulighed for at aktivere videokonsollen på Apple TV 4K, så lad os også få nogle målinger af video- og lydkvalitet. Brugeren 'Boddhisatvaen' melder i kommentarsektionen om streaming der ikke er meget bedre end HD: https://www.flatpanels.dk/nyhed.php?sub ... 5584789219

Jeg ved ikke om der er fuld blus igennem her ved lancering – har ikke nået at kigge endnu.
Af Pelle
#335923
Har afprøvet Godzilla vs. Kong. Jeg er imponeret over kvaliteten. Ikke så meget filmen ;)

Resten af appen er nok bedre end HBO Nordic, men heller ikke vildt imponerende. Lidt rodet at komme igennem, synes jeg. Hvad er jeres indtryk?

Også lidt bugs, her på dag 1. Prøv at gå ind og vælg Last Week Tonight.
Brugeravatar
Af elcom
#335925
Lidt nederen at nye kunder kan få bedre pris end eksisterende kunder.

App'en er helt sikkert bedre end HBO Nordic, men ikke revolutionerende. Warner kataloget virker meget mangelfuldt, men formoder de får fyldt op løbende.
Lækkert med de nyeste film i 4K, men er lidt skuffede over at de nyeste serier ikke er i 4K. Er det same på den amerikanske tjeneste?
Af RasmusJ
#335926
Hmm, prøvede lige at klikke ind på "The Lord of the Rings" filmene. Så vidt jeg ved er de udkommet i en 4K version, men derinde er de kun i HD, og står ikke engang til at have 5.1 lyd.
Jeg har ikke et login, så det kun via et kig udefra. Kan det mon passe, at de ikke nødvendigvis har den bedste mulige kvalitet på f.eks. de film?
Brugeravatar
Af elcom
#335927
RasmusJ skrev: 26. okt 2021, 10:19 Hmm, prøvede lige at klikke ind på "The Lord of the Rings" filmene. Så vidt jeg ved er de udkommet i en 4K version, men derinde er de kun i HD, og står ikke engang til at have 5.1 lyd.
Jeg har ikke et login, så det kun via et kig udefra. Kan det mon passe, at de ikke nødvendigvis har den bedste mulige kvalitet på f.eks. de film?
Jep, de er der kun i HD. The Matrix filmene er der til gengæld i 4K, men ellers er det vist primært de nye titler som de har i 4K, indtil videre.
#335929
Det er overordnet samme HBO Max app som i USA. Den har jeg brugt sporadisk siden lanceringen. Det har ændret tingene løbende og det kan godt være lidt svært at finde rundt, men jeg oplever den som en forbedring ift. HBO Nordic. Lidt på brugerflade men i højere grad på funktionalitet.

Jeg noterer mig derudover, at vi I Danmark har fem "Hubs" (se venstremenuen nederst) hvor de I USA har 10 hubs. Naturligvis har vi også en markant lavere pris end dem, men indholdskataloget er mindre i Danmark.

Pelle skrev: 26. okt 2021, 10:08Også lidt bugs, her på dag 1. Prøv at gå ind og vælg Last Week Tonight.
Følgende fremgår på twitter som svar på spørgsmål om netop manglen af Last Week Tonight.

Af aalb1970
#335930
Det ser ud til, at serier stadig er i 25 fps, mens film er i 24 fps.

Irriterende at de ikke bare viser det amerikanske katalog, evt. minus det indhold, der ikke er rettigheder til at vise i Norden.
Af Pelle
#335931
Rasmus Larsen skrev: 26. okt 2021, 10:23
Pelle skrev: 26. okt 2021, 10:08Også lidt bugs, her på dag 1. Prøv at gå ind og vælg Last Week Tonight.
Følgende fremgår på twitter som svar på spørgsmål om netop manglen af Last Week Tonight.

Ah. Last Week Tonight var der tidligere, men appen fejlede inden man overhovedet prøvede at afspille. Nu er den fjernet. Mon HBO Max læser med herinde? ;)
#335932
Ifølge HBO Max i Danmark, så er følgende titler i 4K Ultra HD, HDR10 og Dolby Vision:
- Batman v Superman: Dawn of Justice: Ultimate Edition
- The Matrix
- The Matrix Reloaded
- The Matrix Revolutions
- No Sudden Move
- Wonder Woman (2017)
- Zack Snyder’s Justice League
- Zack Snyder's Justice League: Justice is Gray

Vi har dog også spottet Mortal Kombat og Reminiscence (også i Atmos).

Andre titler?
#335934
Jep, 1. november. Det melder pressefolkene hos HBO i Danmark også ud netop nu. Det er præcis 45 dage ift. biografpremieren på Dune den 16. september.

EDIT:

The Suicide Squad har de trukket lidt, nok for at få det til at passe med lanceringen af HBO Max. Der er gået 81 dage fra biografpremieren.

Malignant 46 dage og Reminiscence 53 dage.

Alle disse film kategoriseres i øvrigt som PVOD (Premium VOD) udenfor HBO Max. Så altså højere leje/købspris ift. normale VOD-udgivelser. De koster hhv. 199 og 249 kroner.

Det tegner vel lidt til, at Dune også udkommer som PVOD på iTunes, Blockbuster mv.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 21