Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af steadi
#354048
Forsøgte at se en film på Viaplay forleden, måtte opgive. Billedkvaliteten var simpelthen håbløs. I stedet så jeg "Hunt" på Filmstriben, og jeg var positivt overrasket over billedet.

Måske var det bare en uheldig film på Viaplay, måske forventede jeg bare mindre af Filmstriben, men var under alle omstændigheder godt tilfreds.
Af steadi
#354054
Det kan også sagtens bare være filmen. Jeg mener, at det var "Letters From Iwo Jima", som jeg forsøgte mig med.

Bras (en helt subjektiv mening) som Viaplays nye serie, "La Brea", ser rimelig almindelig ud i billedkvaliteten.
Brugeravatar
Af Naiera
#354058
Hunt? Den koreanske film?
Af OleA
#354061
Rasmus Larsen skrev: 22. sep 2023, 07:45 Det er sparetider hos Viaplay. Måske de har skruet ned for bitraten? Jeg har ikke Viaplay abonnement for tiden, så kan ikke tjekke pt.
Hvad kan spares ved at skrue ned for bitraten(tænker det er en joke)?

Og hvordan foregår det egentlig når de forskellige udbydere indkøber rettigheder til film. Får de dem ukomprimeret og står selv for komprimering eller får de en tilpasset tv-version?
Brugeravatar
Af Naiera
#354062
steadi skrev: 22. sep 2023, 16:50 Ja. Den lander vist på Viaplay om en lille uge.
Nice. Jeg har den amerikanske Blu-ray-udgivelse. En af de bedste koreanere jeg har set i lang tid.
Brugeravatar
Af Naiera
#354063
OleA skrev: 22. sep 2023, 19:25
Rasmus Larsen skrev: 22. sep 2023, 07:45 Det er sparetider hos Viaplay. Måske de har skruet ned for bitraten? Jeg har ikke Viaplay abonnement for tiden, så kan ikke tjekke pt.
Hvad kan spares ved at skrue ned for bitraten(tænker det er en joke)?

Og hvordan foregår det egentlig når de forskellige udbydere indkøber rettigheder til film. Får de dem ukomprimeret og står selv for komprimering eller får de en tilpasset tv-version?
Det koster mindre når de skal sende mindre data ud til kunderne. Det er skam ikke en joke.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#354098
OleA skrev: 22. sep 2023, 19:25
Rasmus Larsen skrev: 22. sep 2023, 07:45 Det er sparetider hos Viaplay. Måske de har skruet ned for bitraten? Jeg har ikke Viaplay abonnement for tiden, så kan ikke tjekke pt.
Hvad kan spares ved at skrue ned for bitraten(tænker det er en joke)?

Og hvordan foregår det egentlig når de forskellige udbydere indkøber rettigheder til film. Får de dem ukomprimeret og står selv for komprimering eller får de en tilpasset tv-version?
Som Naiera nævner, så koster data for udbyderne. Når de skal sende så store data ud og sikrer, at der ikke er "klumper i forbindelsen", så benytter de CDN-udbydere (Content Delivery Network) såsom Akamai, der sørger for lagre indholdet tættere på seerne og lave nogle andre optimeringer. Det afregnes per forbrug af terabytes. De store tjenester såsom Amazon, Apple og Netflix har bygget eget CDN.

Hvor meget det reelt koster, ved jeg dog ikke. TV 2 har før brugt omkostningerne til CDN som argument for, at de ikke skruer op for bitrate.

Så vidt jeg er orienteret, så indkøber de indholdet direkte fra studiernes salgsafdeling eller en mellemmand i Europa eller en anden region. Jeg er ikke klar over, hvilke tjenester, der selv komprimerer og hvilke der får det som færdig pakke. Jeg kan forestille mig, at det afhænger af størrelse på tjenesten og aftalens vilkår.
Af steadi
#354323
Oplever pt en pudsig ting med Viaplay og “Lego Batman”-filmen.

Vi startede med at se filmen på iPad’en over en ret skidt wifi-forbindelse, og derfor nedskaleredes opløsningen. Men, når vi fortsætter filmen derhjemme over Apple TV og mere end tilstrækkeligt internet, så kan jeg simpelthen ikke få opløsningen højere end oprindeligt pixeleret. At genstarte filmen eller app’en hjælper ikke.

Andre bud på et fix? 😅
Brugeravatar
Af Naiera
#354666
I aftes lagde jeg mærke til at Big Mouth er 4K i syvende sæson. Jeg synes også det var pudsigt, at der ikke længere var massive problemer med komprimeringen. Netflix plejer jo at vise animerede serier som Big Mouth og AggRetsuko med lige omkring 1 Mbps. Det gør de tydeligvis ikke her, og det kan virkelig ses.
Af Anders0403
#356882
Hvilken billedfrekvens sender Norlys Play specielt deres sportskanaler i? Jeg overvejer at skifte fra Yousee Play, som sender alle sportskanaler med 50 fps, grundet prisen? Hvordan er jeres erfaringer?
Af brea-ker
#357118
Det 2 år siden jeg sidst kiggede forbi Netflix, så betalte lige for et måneds abonnement igen her igår, så filmen Snefællesskabet igår aftes faktisk en ganske god film på trods af at den er lavet af Netflix selv. Men billedkvaliteten er jeg ikke begejstret for i HDR inde på Netflix, og film i SDR ligner seriøst noget der er løgn, faktisk dårligere end amazon Prime? Men har ikke noget måleudstyr, det er bare taget med øjemål, og til 149kr for et måneds abonnement går der meget lang tid igen inden jeg vender tilbage til Netflix igen.

Er lige kommet fra Disney plus som jeg har haft fast i 2 år har dog lige afmeldt det igen, Der står SDR og 4K HDR10, Dolby Vision super skarpt synes jeg på mange af deres film. Det er også den eneste tjeneste jeg nogenside har haft fast, men har efterhånden fået udtømt deres bagkatalog fra 20th Century Fox og Touchstones pictures nu her efter 2 år.

Igen godt at vi har Itunes, ellers var jeg nok gået tilbage til fysiske medier.
  • 1
  • 44
  • 45
  • 46
  • 47
  • 48