Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lunddal
#357796
Scenerne over vandet ser fine ud. Mon der tænkes på scenerne med bølgen? Det skyldes nok kildematerialet. Det er scener lavet et par år senere og er sikkert blevet digitaliseret på et tidspunkt for at få CGI med, hvilket er gået ud over opløsningen.
Af jkn789
#357799
Så den nye specialudgave af the Abyss i tirsdags og den står flot uden det bliver for digitalt, og så er det en fantastisk film med et stærkt budskab.
Af brea-ker
#357811
se med fra 6:15 minutter inde i videoen,



Han rammer sømmet lige på hovedet og er god til at forklare det jeg også føler.

Nå men jeg prøver nok at se The Abyss i aften selvom 129kr er langt mere end hvad jeg normalt gider at betale for en film inde på Itunes, uanset hvad skal det nok blive en oplevelse da jeg ikke har set filmen før.
Af Dusty
#357817
brea-ker skrev: 29. mar 2024, 16:54 se med fra 6:15 minutter inde i videoen,



Han rammer sømmet lige på hovedet og er god til at forklare det jeg også føler.

Nå men jeg prøver nok at se The Abyss i aften selvom 129kr er langt mere end hvad jeg normalt gider at betale for en film inde på Itunes, uanset hvad skal det nok blive en oplevelse da jeg ikke har set filmen før.
99.9 procent af alle 4K udgivelser ser bedre ud end de nogensinde har gjort (både på streaming og fysisk). Så jeg synes ikke du har ret. At sidde med stopur og stoppe filmen og lave frame by frame sammeligning er jo FULDKOMMEN ikke at se en film som en oplevelse (om de så er på vhs, dvs, blu-ray eller 4K). Eksempelvis Titanic er fulkommen fantastisk restaureret i 4K (er ALLE anmeldere på nettet enige om), så at sidde og lede efter fejl i enkelte frames i en 3 timers film er totalt forfejlet eller om der skulle være en my mindre eller mere dnr/grain. Jeg ejer ikke The Abyss på 4K bluRay endnu (som jeg gør med Titannic), men jeg er 100 procent sikker på den er bedre på 4K end NOGENSINDE udgivet, så at sidde og lave single frame analyser er simpelthen at vise filmen des-respekt i min optik; Samt at man ikke er film elsker når man går mere op i det end at filmen aldrig har set bedre ud overordnet samt er et mesterværk.
Af brea-ker
#357818
Jeg nåede kun at se ca 15-20 minutter af filmen, har anmodet om at få mine penge retur da jeg er meget utilfreds så håber det lykkedes ,selvom jeg nok burde have lejet den istedet ellers er det bare ærgerligt.

Det står langt langt værre til end jeg hade regnet med og kan slet ikke forstå James Cameron vision, hvis det her bliver fremtiden indenfor film hvor man ødelægger gamle film så er jeg 100% tvunget til at gå tilbage til fysiske medier. Håber selvfølgelig ikke på at det sker.

Har savlet over Hellboy, Bladerunner den originale, Taxi Driver, Godfather 1-2, Ghost, Rocky 1-4, Scarface, Spaceballs, Karate Kid 1-3, The Martian, Joker, Scorseses Dracula og mange andre film der er købt herinde på Itunes i HDR fordi de ligner film og ser helt ekstremt godt ud også selvom det er streaming og med lavere bitrate end UHD skiver. Jeg ved godt der er nogle digitale film nævnt ovenover men de ser stadig mega godt ud. Men det James Cameron har formået at lave er en hån mod det filmiske look, og jeg fatter det ærligt talt ikke. Jeg kommer ikke til at røre Aliens med en ildtang det er helt sikkert og ser allerede mine 49 kr som jeg brugte på Terminator for nogle måneder tilbage som spildt når den får samme tur.

Apropo Aliens, jeg mangler at se Alien den originale i HDR, rigtige mange kalder den reference kvalitet i HDR og jeg glæder mig sygt meget til at se den da det er min favorit sci-fi film sammen med rumrejsen 2001.
Senest rettet af brea-ker 29. mar 2024, 21:08, rettet i alt 2 gange.
Af brea-ker
#357819
Dusty er ikke ude på en længere diskussion overhovedet så synes vi skal stoppe den her allerede nu og jeg beklager da min frustration. Jeg har som sagt kun undgået Terminator 2 på Uhd og Planes trains and automobiles på uhd, er 100% enig alle 4k HDR titler jeg har set både inde på Itunes og dem jeg selv ejede engang fysisk (ca 30 stks) er langt overlegne af hvad vi har set før. Har stort set aldrig brokkede mig over en film før på nær nogle ganske få, nogle ser selvfølgelig bedre ud end andre på nær en enkelt film Predator på blu ray som var en skandale. Jeg har ejet omkring 700 film på blu ray ialt, ca 250 af dem fra nogle af de mest anderkendte filmudgivere når det kommer til billedkvalitet f. eks Arrow, Criterion, Eureka o.s.v

Og ja du har ret Titanic står flot helt sikkert, jeg er selv billed nørd. Men jeg har forklaret mig, så vi dropper den her.
Af brea-ker
#358220
Yderst velskrevet artikel og det giver mig lidt ekstra håb når vi kigger ind i fremtiden angående restaurering af analog film. Jeg valgte at råbe op fordi hvis ingen gør det så ved jeg godt hvilken vej det risikere at gå.

Det er klart den bedste og nok også eneste artikel der findes på nettet der omtaler emnet, så kæmpe ros herfra.
Af Flemming Larsen
#358251
The Incredible Hulk: Den havde jeg i forvejen, men den er ikke opdateret. Der er kommet en ny udgave, som koster 189kr. What the Fu.. Det er da en vanvittig pris.
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69