Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#276577
Torben Rasmussen skrev:Nu fik jeg set Geostorm. Shit en lortefilm. Indtil videre vil jeg stadig holde på, at min tese om at 9 krs-filmene er i den ringere ende generelt set.
Yep, jeg gav den 1 stjerne i anmeldelse på iTunes, sikke en skod film.

Og de 9,- kr film har ikke været gode, hvilken strategi mon der ligger i udvælgelsen af disse film.

Og jeg savner stadig Ringenes Herre Trilogi i udvidet version hos iTunes.
Brugeravatar
Af Pede8000
#276587
chrkoge skrev:Hvor ser i de 9 kr tilbud :P Synes ikke jeg kan se dem ?
Under menupunktet: Mest populære film - 2 linje. :)
Brugeravatar
Af Pede8000
#276589
Jeg bliver ved med mit "lyd-spam".

Oplever I også store forskelle på selve niveauet?

Mad Max Fury Road er næsten ikke hørbar ved -30 db, skal op på - 20 db for at give noget "pote".
Omvendt med andre titler der er fjong ved -35, f.eks Habitten og Gladiator.

Måske er det min hukommelse den er gal med, men husker ikke det var så slemt tidligere?
Af spindledk
#276618
kamikazedk skrev:Hmm, War for the Planet of the Apes som ugens lejefilm - igen! Det er lidt skuffende...
coffee skrev:Hvor kan man finde symbolforklaringer i Itunes?
Jeg var inde og kigge på Infinity war, som snart kommer, og der ser jeg at den ikke er i 4K, men der står andre forkortelser f.eks shd. Hvad er shd?
SDH er undertekster for hørehæmmede. Infinity War kommer desværre ikke i 4K på iTunes (indtil videre), ligesom alle Marvels andre film :(
Er det ikke CC (Closed Caption) der er for hørehæmmede?
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#276619
Pede8000 skrev:Jeg bliver ved med mit "lyd-spam".

Oplever I også store forskelle på selve niveauet?
Jeg har også oplevet forskel på niveauet på lyden, syntes det kom efter den seneste opdatering, hvis jeg husker rigtig.
Brugeravatar
Af Pede8000
#276620
JanTheMan skrev:
Pede8000 skrev:Jeg bliver ved med mit "lyd-spam".

Oplever I også store forskelle på selve niveauet?
Jeg har også oplevet forskel på niveauet på lyden, syntes det kom efter den seneste opdatering, hvis jeg husker rigtig.
Tak for svar. Var ved at fyre mine højtalere af da jeg glemte at skrue ned efter Mad Max - og bare skiftede til TV. Uha.

Ved ikke om det kan være det nye lydmix - Atmos update der gør forskellen? Men det er meget "træls".. Håber de får det fixet.

Vil lige prøve at teste om det er de film der er markeret Atmos der er problemet. (Mad Max Fury har nemlig Atmos)
Af steen6400
#276621
Omkring 9,- kr leje filmene, så er Geostorm netop dukket op på Netflix og det samme skete for Dunkirk efter den havde været til 9,- kr, gad vide om det er generelt?
Af kamikazedk
#276663
Torben Rasmussen skrev:Nu fik jeg set Geostorm. Shit en lortefilm. Indtil videre vil jeg stadig holde på, at min tese om at 9 krs-filmene er i den ringere ende generelt set.
JanTheMan skrev: Og de 9,- kr film har ikke været gode, hvilken strategi mon der ligger i udvælgelsen af disse film.

Og jeg savner stadig Ringenes Herre Trilogi i udvidet version hos iTunes.
Er slet ikke enig i, at det er en generel tendens at det er dårlige film, synes der har været flere gode end dårlige de sidste par måneder hvor jeg har fulgt med.
Et hurtigt tilbageblik på dem jeg kan huske/har lejet: War for The Planet of the Apes, The Mummy, Baby Driver, American Made, Dunkirk, The Dark Tower, IT, Kingsman: The Golden Circle, The Snowman, og Geostorm.

Så ikke The Snowman da den har fået ret dårlige anmeldelser, og missede Geostorm (som jeg ellers gerne ville have set til kun 9 kr.).

The Mummy er ikke god, men det er immervæk en ret dyr film med et budget på næsten 200 mio $. Det er klart at ikke alle film de vælger kan være anmelder-favoritter.
Nu missede jeg Geostorm som ellers ville være oplagt til 9 kr., og håber da der kommer flere store actionbrag til billige penge, da jeg ellers ikke får dem set:)
Af kamikazedk
#276664
steen6400 skrev:Omkring 9,- kr leje filmene, så er Geostorm netop dukket op på Netflix og det samme skete for Dunkirk efter den havde været til 9,- kr, gad vide om det er generelt?
Tror ikke at det er helt tilfældigt at fx Geostorm og Dunkirk er fra Warner Brothers og efterfølgende landede på Netflix, mens bl.a. The Mummy og Baby Driver fra Universal kort tid efter var tilgængelige på Viaplay. Har ikke lige tjek på de øvrige titler, men mon ikke der er nogle aftaler herom.
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#276665
Nogle der har Close Encounters i 4K (HDR) via Itunes, jeg købte filmen for nogle måneder siden på skive i Elgiganten, men jeg fik først set den nu.

Kvaliteten i 4K med HDR er virkelig ringe, den er meget grovkornet, ses tydelig i nogle scener, jeg har købt Close Encounters 30 års udgaven i boks på blu-ray for en del år siden, og jeg har sammenlignet dem, for mig ser det ud til at 4K versionen bare er blevet opskaleret til 4K fra blu-ray og så har fået lagt HDR på.
Af Martin Sjøstrand
#276676
JanTheMan skrev: Kvaliteten i 4K med HDR er virkelig ringe, den er meget grovkornet, ses tydelig i nogle scener
Hmm, de fleste anmeldere er godt nok meget uenige med dig, og skriver den aldrig har set bedre ud. Der skrives dog også:

"Technical Review: Close Encounters was shot on 35mm film, using 65mm film for many of the VFX shots, and here it utilizes an all-new 4K scan of the original 35mm negative. Close Encounters won an Oscar for cinematography, and here it is presented as good as it has been seen at home. For better or worse, all of the issues from the original negative are present. Some scenes offer a good amount of film grain while others are very clean. Darker scenes can be murky and hazy when compared to brighter scenes, and sometimes you’ll see a shot that is a bit out of focus."
Brugeravatar
Af Slettet_8122018
#276686
Jeg har også været inde og læse andre anmeldere, som beskriver hvad jeg har oplevet og som ikke kan forstå den har fået så gode anmeldelser, da de oplever den er i dårlig kvalitet.

Og på de engelske sider beskriver de, at de har købt filmen med 3 skiver i, 1 stk 100 GB og 1 stk 50 GB og 1 stk. 25 GB min består af 2 skiver, mon der florer flere typer af filmen i forskellige kvalitet.?

Og hvilket også er interessant, er at nogle mener det kan være forskel om man ser filmen på et LED eller et OLED tv, jeg ser på OLED hvilke andre der klager over dårlig kvalitet også gør.

"Perhaps it's due to the difference in default no signal states, Oled: off vs LED: on. Maybe there just isn't enough data to cover all the individually controlled pixels vs the smoothing light spill you will get even from a FALD LED. That could explain the Oled black dancing grain as some pixels get enough signal to light up and others don't. Repeat frame by frame as different pixels get signal and others don't. The reverse of the known Oled noise in near black with low bit rate sources.

Then stir into the above mix the the much faster on/off response rate of the Oled pixels vs the slower one for LEDs.

Or perhaps due to the HDR handling of Oleds as the same UHD disc viewed with HDR off has nowhere near the same amount of grain/noise on mine. Although viewing clean grain/noise free blu-rays in LG HDR Effect mode doesn't exhibit the same problem and the default settings for this are the same as real HDR (Oled light:100, Contrast:100). So maybe not the primary cause."


Har vi fået nye problemer med film (ældre) i 4K (HDR) som vises på OLED tv.?

Og findes der reelt flere versioner af 4K (HDR) film på markedet.?
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 69