Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af soerenkaa
#206160
Hej.

Jeg har købt et LG 55ub850v og streamer via netflix.

Når jeg ser Breaking Bad, som er tilgængelig i 4k, er jeg dog i tvivl om, om jeg rent faktisk får vist det som 4k.

Er der nogen der ved hvordan jeg kan se hvilken opløsning der blever vist med, når jeg afspiller.

Havde håbet at et tryk på info-knappen ville vise noget, men denne knap har ingen funktion mens jeg streamer indhold.

Vh.
Søren
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#206186
Du skal blot aktivere info-boksen når du ser Netflix på TVet, så fortæller den dig hvilken opløsning du ser i.
Af soerenkaa
#206193
Det eneste jeg kan få frem, er når jeg trykker på pause.

Der kan jeg se hvor langt jeg er kommet og info omkring materialet. Der står Ultra HD 4K oppe under titlen. Men det er blot det samme info, der står om materialet inden jeg starter afspilningen.

Billede


Jeg mangler at der står 2160 HD som på dette (Samsung?)-tv i bunden af artiklen:
http://www.flatpanels.dk/nyhed.php?suba ... 1398249248
(Om det er tv'et eller Netflix-appen der viser det, ved jeg så ikke)

Grunden til at jeg er skeptisk er at jeg ikke synes jeg kan se forskel på 4K ( Breaking Bad ) og normalt HD-materie + at jeg tidligere ikke har kunne vride mere end 10 mbit/s ud af min bredbånds forbindelse, så jeg troede ikke at mit internet var godt nok til at kunne streame 4k.
Af soerenkaa
#206194
Kan tilføje at jeg snakket med Netflix' support.
De oplyser at selvom man under sine brugerindstillinger sætter dataforbrug pr skærm til 'Høj' i stedet for 'Auto', tvinger det ikke appen til vise det i 4K (med lag), hvis man ikke har nok båndbrede at gøre med.

Jeg håber at konklusionen er, at det IKKE er 4k jeg ser, bygget på teorien om at jeg pt ikke har nok båndbrede til at vise 4K.

De kunne dog godt forstå min forespørgsel på, at kunne se info om hvilken kvalitet materialet faktisk bliver vist i.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#206201
Fjollet at LG ikke har den funktion. Både Samsung og Sony viser opløsningen.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#206221
soerenkaa skrev:Kan tilføje at jeg snakket med Netflix' support.
De oplyser at selvom man under sine brugerindstillinger sætter dataforbrug pr skærm til 'Høj' i stedet for 'Auto', tvinger det ikke appen til vise det i 4K (med lag), hvis man ikke har nok båndbrede at gøre med.

Jeg håber at konklusionen er, at det IKKE er 4k jeg ser, bygget på teorien om at jeg pt ikke har nok båndbrede til at vise 4K.
Ja, indstillingen er udelukket relateret til PC-afspilning. Desværre fremgår Netflix's egne sider om 4K lidt tvetydigt som om at indstillingen har en betydning for tv-skærme. Det har den ikke.

Hvor hurtigt internet har du?
Af soerenkaa
#206238
Har pt mobilt bredbånd hvor det hedder 4-20 mbit fra Oister.
Har dog ikke set at jeg nogensinde har kunne trække mere end 10 mbit ud af den.

Håber på at Telia kan levere 30 (garanteret 20 mbit) til mig.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#206243
Okay, så er det det udfordringen ligger. Du skal kunne trække minimum 16 Mb/s stabilt. Der foregår ikke meget buffer hos Netflix, så man kan ikke rigtig preloade 4K selvom man ville.

Men 4K-streaming via mobilt bredbånd? Det lyder som en dyr fornøjelse :)
Af soerenkaa
#206262
Ja.
Det har dog aldrig været meningen at jeg skulle streame 4k på den mobile bredbåndsforbindelse (loft 120 GB/mdr)
Er ved at skifte til Telia, men blev bare nysgerrig, og forundret over at jeg fik vist materiale når jeg forsøger at streame 4K i dag.
Blev som beskrevet lidt fustreret over, at der ikke er en angivelse over, hvilken opløsning materialet rent faktisk bliver vist med.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#206267
Netflix angiver blot om filmene findes i 4K via deres lille logo. Ikke om det så er det der kan streames med.
Af soerenkaa
#206270
Nej.

Deres support-afdeling var dog enig med mig, i at det ville være nyttigt at man rente faktisk havde mulighed for at se, hvilken opløsning indholdet bliver vist med mens man streamer.

Så håber de vil fixe det til deres næste LG-Netflex-update.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#206279
Hmmm... ja, lad os nu se hvor meget den danske support rent faktisk kan skubbe til tingene.