Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af lofferen
#203384
Øv får ikke lyd ud i dolby digital 5.1 når jeg ser netflix vel, da jeg jo ikke kan se igennem min yousee boks, men kun netflix på flimmeren via appen, hvordan får man surround når man ser netflix på ens flimmer, ved i det??

Jeg har Panasonic ST60 y flimmer.

H.
Af lofferen
#203391
Hej Rasmus

tak for svar, se nedenstående ang. min opsætning til lydanlægget, jeg har en Onkyo forstærker, tænkte hvordan nedenstående opsætning spiller ind på, hvordan jeg opnår 5.1 lyd på netflix, håber du kan hjælpe. Eller kan du hjælpe med en anden opsætning.?? kan jeg bruge optisk kabel fra flimmeren og over i forstærker mht. at opnå 5.1 lyd på Netflix??

God dag


Jeg kom i tanke om ang. om jeg ikke kan gøre min opsætning nemmere med min yousee boks.

Nu har jeg forbundet den direkte med HDMI 1 indgangen på min flimmer, kan jeg ikke i stedet for forbinde den over i min forstærker hvor der står CAB/Sat HDMI indgangen fra yousee Boksen.

I forvejen har jeg forbundet min BD afspiller med HDMI indgang på forstærker hvor der står BD, endvidere har jeg forbundet et HDMI kabel fra udgangen på forstærker og over i min HDMI indgang 2.

Så spørgsmålet er om Yousee boksen så ikke bare kan bruge den samme HDMI indgang 2 som BD gør på flimmeren??

Går udfra at jeg stadigvæk får Surround når jeg bruger Yousee boksen igennem HDMI kablet. Nu kører jeg et optisk kabel fra Yousee boksen og over min forstærker for at få surround så dette kabel bliver vel overflødigt, hvis jeg i stedet for bruger et HDMI kabel.


Håber på svar

God dag
H.
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#203503
Det er ikke sikkert at tv'et sender surround ud via optisk. Hvis det ikke virker, så se eventuelt om der er en indstilling i lydmenuen. Ellers så skal du bruge HDMI. Find det stik på bagsiden af tv'et som hedder HDMI ARC (audio return channel). Det kan sende lyden tilbage til forstærkeren.

Det er typisk HDMI1 eller HDMI2 på tv'et som har HDMI ARC - ikke alle stikkene.
Af chagi
#212289
Ideelt skal man nok have en 20 Mb/s. Det var det jeg selv brugte under testen, hvor jeg første gang streamede 4K fra Netflix. Her kørte det stabilt over flere House of Cards afsnit. (B