Debat af streamingtjenester, priser, indhold og kvalitet. F.eks. Netflix, HBO, TV2 Play, Viaplay, iTunes m.fl.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ozong
#177111
Hej Sten

Har netop talt med Samsung igen og de erkender der er et problem, de arbejder på sagen man kan ikke sige hvornår de forventer det løst.
Spurgte om de skulle bruge beta testere, men det var ikke nødvendigt vi var ikke de eneste med problemet.

Det er jo dejligt at høre de arbejder på det, men træls ikke at vide hvornår det er løst.....

Spurgte om man blev adviseret når det var løst, det kunne de ikke vi skal selv holde øje med opdateringerne på deres hjemmeside...

ØV mit Netflix udløber snart .....
Af Sten
#177115
ozong skrev:Hej Sten

Har netop talt med Samsung igen og de erkender der er et problem, de arbejder på sagen man kan ikke sige hvornår de forventer det løst.
Spurgte om de skulle bruge beta testere, men det var ikke nødvendigt vi var ikke de eneste med problemet.

Det er jo dejligt at høre de arbejder på det, men træls ikke at vide hvornår det er løst.....

Spurgte om man blev adviseret når det var løst, det kunne de ikke vi skal selv holde øje med opdateringerne på deres hjemmeside...

ØV mit Netflix udløber snart .....
Hej ozong,

Tak for opdateringen! Super du vil videndele.

Mht. Netflix ... hvis du tilmelder dig Spotify, får du resten af året ud uden beregning. Du skal dog tilmelde dig en af de øvrige musik abonnementer. Så vidt jeg husker, er den første måned på Spotify (musik) også uden beregning.
Af Rechnagel
#177331
Hvis vi kender Samsung ret, er det ikke noget de for løst, så derfor vil jeg nok ende med at ty til AppleTV :p
Af Maestroelite
#178656
Noget nyt fra Samsung på dette emne?

Jeg har lige opdateret mit til T-MST5DEUC-1021.1 og nulstillet hubben i håb om at Netflix dukkede op, men nix.

Godt nok ringe de først vælger at give 2011 model købere fingeren, derefter åbner de for "nogle" som så er 7+8 modeller, og så er det kun LED, og så alligevel ikke, men for lige præcis PSxxD7005 virker det noget svindelagtigt hvis det rent faktisk ikke er en "7'er".

Jeg kunne godt på denne baggrund finde på at bede Samsung om et nyt tv...
Af ozong
#178679
Har kontaktet Samsung nogle gange de siger at de forsat arbejder på en opdatering, men ikke kan sige hvornår den er klar. Det virker på mig som om de forsøger at trække tiden ud, de håber vi giver op...

Men det gør vi ikke :)

Syntes det kunne være dejligt om man kunne komme forbi deres almindelige support og tale med en afdelingsleder eller en chef, der må da være nogen der ved noget mere om denne sag.

Ringer snart til dem igen og hører hvad der sker!

/Oz
Af Maestroelite
#178925
Jeg sendte en mail til deres support for at spørge hvornår det er muligt at installere netflix på PSxxD7005 og fik et standard svar tilbage om at "Hvis mit TV er kompatibelt" så skal jeg opdatere min firmware.

Har prøvet igen, og bedt dem svare på hvad jeg spørger om istedet for at sende et standard svar.
Af ozong
#178941
Maestroelite skrev:Jeg sendte en mail til deres support for at spørge hvornår det er muligt at installere netflix på PSxxD7005 og fik et standard svar tilbage om at "Hvis mit TV er kompatibelt" så skal jeg opdatere min firmware.

Har prøvet igen, og bedt dem svare på hvad jeg spørger om istedet for at sende et standard svar.
Helt enig har enig har oplevet det samme med deres support på e-mail, har også forsøgt at få dem til at svare på mine spørgsmål istedet for et standard svar, men det lykkedes mig ikke. Derfor er jeg begyndt at ringe til dem i håbet om at man en dag fanger nogen der faktisk har tænkt sig at gøre noget ved det.
Jeg syntes det er frækt og arrogant af Samsung at holde os hen, det virker jo i USA og i andre lande hvorfor så ikke her i DK??
Har stadig en hypoteses om at vores 7 serie faktisk er en opgraderet 6 serie og det er derfor det ikke virker. Men det indrømmer de nok aldrig, da der så sikkert er mange der vil kræve at ombytte deres tv.

P.s. Er nu generelt mega tilfreds med mit TV, men syntes nu stadig det er træls at Netflix ikke kan køre på mit tv når de nu har lovet det!

/Oz
Af Maestroelite
#179184
Det sidste svar jeg har fået:

Netflix er desværre ikke tilgængeligt til D modeller på nuværende tidspunkt. Der arbejdes på at få det ud til D modeller også og det burde komme i det nye år engang. Indtil skal du sørge for at dit TV er fuldt opdateret så når den kommer at det så vil virke på dit tv.

Godt Nytår.
Af ozong
#182754
Spændingen er enorm, glæder mig allerede og ser frem til at kunne se Netflix på mit dejlige TV. Endelig efter flere måneders venten kom der en opdatering til TV'et, er det nu? Er det nu os med et plasma D7005 får Netflix?

Efter installationen reboot, ind i smart hub.... Hmm ingen Netflix... Ind og søge efter den, hmmm ingen Netflix. En nulstilling af Smart Hub må da virke, hmmm ingen Netflix.

Jeg må nok bare erkende at denne opdatering ikke var den jeg ventede på, den gav mig ikke adgang til Netflix. Jeg syntes det er frækt af Samsung at holde D-serie plasma ejerne for nar og deres support aner ikke en rygende sk%%&#&%" af det hele.

/Oz
Af Maestroelite
#184761
Ja man føler sig lidt til grin.

Det er jo ikke (så vidt jeg ved) fordi at det ikke er teknisk muligt at lave det til D serien Plasma.

Og da man købte var der jo ingen grænser for hvor "fremtidssikret" deres smart TV var... Ja tak.
Af Maestroelite
#185639
Update:

Jeg skrev til Samsung og spurgte om der var noget nyt.

Fik dette svar:
Hvis du går ind i menu - support - kontakt samsung, og se hvis det står PS51D6900 i modelkode?
Jeg vil gerne at du vender tilbage til os igen.
Jeg vendte tilbage til dem og bekræftede at der står PS51D6900 og fik følgende svar.
Det er fordi det står PS51D6900 du ikke kan modtage Netflix.

Men hvis du kontakter os på telefon med, S/N nr, Fulde modelkode og Versions nummer.(Findes på bagsiden af tv'et)
Og hav gerne din kvittering i hånden når du ringer ind så skal vi få lavet en service på det så en tekniker kan ændre på det.
Har så i dag haft teknikker ude fra Servicebroker som fik TV'et til at sige at det er et PS51D7005, men ingen ændring ellers, så han ville vende med Samsung hvad de rent faktisk mener skal gøres.

Så må vi se...
Af ozong
#185640
Har lige fået mit retur fra rep. og havde håbet det virkede når jeg fik det retur, men øv nej... Der står stadig PS59D6900... Ser frem til at høre fra dig når i forhåbentligt snart finder en løsning. =)
Af Maestroelite
#185692
Nå Ozong, her kommer ny info (og til andre hvis der er nogen der følger med).

Jeg har her til morgen fået et svar fra Servicebroker og det ser ud til at løbet er kørt.
Jeg har nu fået svar fra vores tekniske hotline i Samsung Sverige.

Even though the model series PS**D7005 is a premium model it is using a lower spec CPU. This Mstar CPU in use cannot support Netflix. (PS51D7005 T-MST5DEUC-1023.0 (MST = Mstar5)

Only Models PS**D8005, UE**D7005 and UE**D8005 from 2011 support Netflix. They use premium CPU.

Sagt med andre ord, kan dit TV’s CPU ikke understøtte Netflix. Der er derfor ingen umiddelbar løsning på dit problem. Beklager meget at du er blevet oplyst noget andet i første omgang.
Så er spørgsmålet om man vil gå videre med det eller ej.
Jeg føler faktisk at vi er blevet vildledt af Samsung hvis jeg skal være helt ærlig.

Tilbage i 2011 henvendte jeg mig faktisk til samsung:
Står også i denne tråd: http://www.flatpanels.dk/flatforum/view ... hp?t=22500

Spørgsmål:
Er det muligt at få oplyst forskellen på PS51D7005 n PS51D8005?
Det er desværre ikke muligt via jeres hjemmeside, og på diverse net fora er der også tvivl.

Evt om det er samme panel eller om der er forskel der også.
Funktioner osv.

Svar:
Tak for din henvendelse til Samsung Electronics Nordic.
På D8005 har vi Skype, en webbrowser, du kan bruge en touch control, 3D lyd, understøtter HDMI 1.4. Der er
crystal design på 7005 og metal crystal på 8005.
Her skriver de jo ikke noget om en mindre CPU.
Af Maestroelite
#185693
Jeg har nu skrevet en mail til Samsung med den "nye" + eksisterende problemstilling og hørt dem hvad de vil gøre ved det.

Jeg har samtidig snakket med forbrugerstyrelsen som mener (udover at sagen er meget meget teknisk) at man ikke har fået hvad man betalte for, altså en "ægte" serie 7.
Så de mener bestemt man har en sag.

Dette har jeg ikke skrevet til Samsung, har i det hele taget ikke sendt nogle "trussel" vendinger til dem, så kan de få lov at svare inden.

Det irriterer mig faktisk lidt at man nu, 1½-2 år efter diskussionerne startede på nettet om forskelle på plasma 7005/8005 at man får bekræftet at der rent faktisk er tale om en mindre CPU, hvilket de havde muligheden for at melde ud allerede dengang.

Så lige nu, om Netflix virker eller ej, er ikke engang hovedpunktet her, men at de har solgt en model som ikke lever op til dens serie nummer.

Jeg mener allerede i 2011 var der flere der undrede sig over at deres TV selv skrev at det hed D6900 og hvad der evt stak under!?