Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#357793
Hej med jer

Til trækning af netværkskabel har jeg købt et cat 6 UTP, men jeg skal trække det ned fra loftet i en tomrør, hvor der også er trukket et almindeligt strømkabel.

Men burde jeg have købt et FTP kabel (eller noget andet) eller gør det ingen forskel, når det “bare” er et almindeligt strømkabel, som det trækkes med?
#357867
Ville i et privat byggeri ikke bruge andet end UTP.
Der er nok større chance for at du kommer i problemer hvis du vil bruge shielded kabler fordi så skal hele kæden være shielded eller risikerer du tilføje støj frem for lukke det ude.

Når det skal bruges som installationskabel, så ville jeg købe noget cat 6 solid CU U/UTP.
#357870
donfrankie skrev: 31. mar 2024, 20:40 Ville i et privat byggeri ikke bruge andet end UTP.
Der er nok større chance for at du kommer i problemer hvis du vil bruge shielded kabler fordi så skal hele kæden være shielded eller risikerer du tilføje støj frem for lukke det ude.

Når det skal bruges som installationskabel, så ville jeg købe noget cat 6 solid CU U/UTP.
Du vrøvler, og forstår ikke fysikken.
Men det er ligegyldigt, med mindre det er en spareøvelse, skal man selvfølgelig bruge de bedste kabler