Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af ClausL
#356733
Hej

Jeg har hidtil haft tv boks fra Norlys. Men den er brændt af, og Norlys leverer ikke længere tv bokse.

Streamer alt tv nu. Men godtnok synes jeg kvaliteten halter, specielt ved sports udsendelser.

Kan jeg foruden streaming også isætte coax kablet i tv'et , indlæse kanalerne, og så skifte mellem Coax til sport og wifi til streaming?

Pft
Claus
Af ClausL
#356735
Har TV kanaler via Norlys, så det bør ikke være et problem.

Sidste spørgsmål inden jeg bøvler rundt med det:

Er det korrekt forstået, at man kan forvente en bedre billed kvalitet via Coax?

Pft
Brugeravatar
Af TBC
#356737
ClausL skrev: 1. feb 2024, 21:18Er det korrekt forstået, at man kan forvente en bedre billed kvalitet via Coax?
Generelt ja. Men det afhænger af signalerne der benyttes af udbyderne der sammenlignes.

Tager vi f.eks. DR, så er DR's kanaler oftest bedre via Coax og det DVB-c signal man modtager der, med bitrater på måske 11-12 mbps - hos nogle udbydere kan det ligefrem være op til 15 mbps. Via DRTV, som er relativt godt af TV-kanalstreaming at være (i forhold til f.eks. TV2 Play, hvor live-signalet er omkring 6 mbps) er signalet 8 mbps og dermed ringere end mange udbyderes signaler via coax, selv om det efterhånden er blevet så godt at det slår det terrestriale man modtager med en antenne på taget, som også er omkring 8 mbps, men fortsat kun er 720p.
Af Beckham
#356747
Snakker vi live sport, så vil kvaliteten generelt være en klasse eller to over streaming som det er lige nu.