Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Remal
#356324
Hej

Jeg har Stofa/Norlys igennem mit fibernet. Havde et ældre Samsung tv i mit soveværelse hvor nogle kanaler i min pakke mistede signalet. Kanal 6, Echo, New mm. En masse snak med support kunne ikke løse mit problem. Sp købte jeg et nyt Samsung tv og monterede mit gamle LG tv i soveværelset og vupti så var alle kanalerne der, men mit nyt Samsung tv har så det samme problem.
Har sat tv’et op med start frekvens på 346000 KHz - Modulation 64 QAM - symbolfrekvens på 6900 KS/s. Og tv udbyder står på Stofa.
Nogen der har oplevet det samme og kender en løsning.
René
Af MontørThomas
#356410
Så har du sandsynligvis et antenne problem

Enten ved antennedåsen eller fordelingen eller forstærker eller også er der en forstærker der måske ikke er helt justeret ind ude i vejen
Af Supergris
#356411
Det kan også være noget så simpelt som kablerne eller samlingerne.

Forskellen mellem de digitale signaler og de gamle analoge er, at i stedet for blot at opleve lidt "sne", vil kanalerne simpelthen ikke blive fundet.
Grunden til det ene TV ikke oplever problemer er, at der kan være forskel på tuneren i de forskellige TV.

Prøv at flytte dit TV ind i soveværelset og se om det gør en forskel, ellers må du prøve med nye kabler...
Af wallabyies
#356444
Har du prøvet dette endnu?
Hjem >> Indstillinger >> Broadcasting >> Automatisk kanalsøgning >> Start >> Antenneindstillinger vælg Radio >> Kanaltype vælg Digital og Analog >> Scan