Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#356140
Jeg har et 5 år gammelt Philips 55PUS7503/12 med Android TV. Ikke den dyreste model dengang, heller ikke den billigste ... men den har tjent os fint.

De seneste uger er især visse streamingtjenester begyndt at hakke helt vildt. Det er primært SkyShowtime , men også Viaplay og lidt Prime. Og det er uanset om jeg bruger apps på selve TVet eller jeg laver Chromecast fra min telefon til TVet.

De sidste dage oplever vi at også flow-TV, eksempelvis TV3 med jævne mellemrum hakker i lyd og/eller billede.

Der er intet ændret i hverken kabel-TV (Stofa via fiber) eller vores netværk (Fibia fiber efterfulgt af mit eget Ubiquiti setup). Til/fra TVet er der min. 150/150 Mbit.

Jeg har haft nullet TVet fuldstændigt og alt er installeret på ny, ingen ændring.

En test med at køre SkyShowtime til et meget ældre Sony via en normal Chromecast kører helt fint på samme netværk.

Jeg er ved at blive vanvittig da jeg ikke kan greje hvad hulan der er sket. Kan nogen her i forum give idéer til hvor jeg skal kikke? Kan "billedmotoren" i selve TVet være ved at dø så vi skal på januar-udsalg?

På forhånd tak for enhver hjælp :)

Mvh. Lars
#356146
Hmm, kan se i din historik her på FP, at du har døjet med det før. Hvilken billedprofil bruger du ? Prøv dig evt. frem med forskellige profiler. Den mest korrekte på den model af TV du har vil nok være "ISF dag", eller "ISF nat. Du har jo forsøgt dig med både int. og extern Chromecast på nyt og gammelt TV, så jeg tror ikke det er 50/60HZ- 100/120HZ problematikken der driller.
#356152
henrik.yde skrev: 3. jan 2024, 22:57 Hmm, kan se i din historik her på FP, at du har døjet med det før. Hvilken billedprofil bruger du ? Prøv dig evt. frem med forskellige profiler. Den mest korrekte på den model af TV du har vil nok være "ISF dag", eller "ISF nat. Du har jo forsøgt dig med både int. og extern Chromecast på nyt og gammelt TV, så jeg tror ikke det er 50/60HZ- 100/120HZ problematikken der driller.
Hej Henrik,
Yes, der har været lidt udfordringer hen over tid. Men mange tak for input, det vil jeg lige afprøve i aften - og så opdaterer jeg lige tråden her med om det løste noget.
Hilsen Lars