Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#354728
Hej
For et par måneder siden investerede jeg i et 55" Philips Oled707 med Android TV. Jeg ser ret meget streaming på bla Netflix, Prime, HBO og SkyShowtime. Alle streaming apps virker fint på nær SkyShowtime. Her fryser billedet ca hvert halve minut i en brøkdel af et sekund, lige nok til at det er irriterende at se på.
Jeg har også en Waoo TV boks med Android TV og bruger jeg SkyShowtime appen på denne, så hakker billedet ikke, men det ville jo være nemmest hvis alle apps bare kørte på TV'et så jeg kunne pakke Waoo boksen og remote væk.

Er der nogen af jer der ved om der evt er en indstilling enten på TV'et eller i SkyShowtime appen der kan løse problemet? Jeg har selvf selv forsøgt men kan ikke finde noget der ændre på hakkeriet.
Forøvrigt får både TV og Waoo boks deres data via kablet net til router og derfra via 1000 Mbit fiber (Waoo)
#354731
Rasmus Larsen skrev: 26. okt 2023, 12:54 Jeg har meget begrænset erfaring med SkyShowtime, men hvis den hakker rytmisk ca. hvert halve minut, så må det være et mismatch (judder) mellem frekvens på indhold og HDMI-output. Er Waoo-boksen f.eks. sat til 50 eller 60Hz output i menuen?
Det ved jeg faktisk ikke. Dels er boksen svær at hitte rundt i og dels er det jo appen på Tv'et der driller, så det har jo været på TV'et jeg har kigget efter noget der kunne løse hakkeriet. Den SkyShowtime app der hakker er den der er installeret på Tv'ets Android TV, så der er vel ikke noget HDMI output involveret, det hele foregår jo internt i TV'et.
#354732
Ja det blev lidt forvirrende, at jeg fik skrevet HDMI-output i mit indlæg, nu hvor det er TV'ets interne app, der er problemet. Forslaget til at aflæse HDMI-output på boksen var egentlig mest for at krydstjekke, for den gør jo tydeligvis det rigtige.

Det lyder som om, at SkyShowtime appen angiver forkert frekvens til dit Philips TV.

Alternativt kan det være TV'ets processering. Bruger du f.eks. Philips' 'motion smoothing'? Det hedder vist Bevægelsestype / Motion Type i Philips OLED707.
#354785
Rasmus Larsen skrev: 26. okt 2023, 13:27 Det lyder som om, at SkyShowtime appen angiver forkert frekvens til dit Philips TV.

Alternativt kan det være TV'ets processering. Bruger du f.eks. Philips' 'motion smoothing'? Det hedder vist Bevægelsestype / Motion Type i Philips OLED707.
Det er også mit gæt at det er en fejl i SkyShowtime appen der har skylden. Alle de andre streaming apps fungerer jo perfekt uden de irriterende hak.

Jeg tjekkede Waoo boksens indstillinger og i den står HDMI output til 50 Hz så det er måske derfor det ikke hakker på den.

Ang Motion Smoothing på TV'et, så jo, der var slået noget til, men det gjorde ingen forskel at slå alt med bevægelse fra.

Status er at intet er ændret endnu. Kører jeg SkyShowtime appen direkte på TV'et så hakker/fryser billedet kortvarigt ca hvert halve minut. Alle andre streaming apps kører perfekt. Meget mystisk.
#354786
Jeg havde indledningsvis 3 idéer til årsagen:
1. Du havde streamet noget af SkyShowtimes indhold i 25fps, men appen på TV'et konverterede til 60Hz. Det vil dog give mange, ret regelmæssige hak
3. Du havde streamet noget af SkyShowtimes indhold i 24fps. Appen på TV'et afspiller film i 23.976fps (som er det egentlige format) i 24.000Hz. Det giver et hak ca. hvert 41. sekund
2. TV'ets motion smoothing gjorde noget forkert

Ingen af dem giver helt mening, når det virker med Waoo-boksen, der er sat til 50Hz, så jeg er ikke sikker på, hvad fejlen består i. Dog tror jeg ikke, at du selv kan løse det. Det lyder som en fejl i appen.