26. jul 2019, 16:19
#300177
Hej
Jeg er efterhånden smådesperat. Jeg har for knap to uger siden købt et Sony TV (så vidt vides en 2018-model), da jeg ville bruge Android TV-funktionen i det til forskellige streamingapps.
Vi får internet fra Fibia (fiberudbyder), og tv'et er koblet til internettet med kabel via en switch - da Fibias router kun kan have en åben port. Nogle streamingtjenester (i hvert fald HBO, Viaplay, YouSees app, DR) fungerer ikke ordentligt - den streamer typisk ca. 3 sekunder, og står så længe og tænker, ca. 3 sekunder igen, etc. Modsat kører Netflix fremragende.
Når jeg fjerner switchen, og kobler TV direkte til Fibias router er der ikke problemer. Jeg har købt en ny switch (af en "rigtig" computerbutik, hvor de garanterede, der ikke var noget i, som kan spærre signaler), for om den gamle switch udgjorde problemet - men får samme problemer. Jeg har sågar skiftet kablet mellem switch og router, for om det kabel kunne være problemet. Igen uden held.
TV'et og apps i det er opdateret.
Er der mon nogle her, som har oplevet tilsvarende - og vigtigst af alt, som har fundet en løsning? Hvis det er muligt at google sig til en løsning, har jeg ikke været i stand til det...
Jeg er efterhånden smådesperat. Jeg har for knap to uger siden købt et Sony TV (så vidt vides en 2018-model), da jeg ville bruge Android TV-funktionen i det til forskellige streamingapps.
Vi får internet fra Fibia (fiberudbyder), og tv'et er koblet til internettet med kabel via en switch - da Fibias router kun kan have en åben port. Nogle streamingtjenester (i hvert fald HBO, Viaplay, YouSees app, DR) fungerer ikke ordentligt - den streamer typisk ca. 3 sekunder, og står så længe og tænker, ca. 3 sekunder igen, etc. Modsat kører Netflix fremragende.
Når jeg fjerner switchen, og kobler TV direkte til Fibias router er der ikke problemer. Jeg har købt en ny switch (af en "rigtig" computerbutik, hvor de garanterede, der ikke var noget i, som kan spærre signaler), for om den gamle switch udgjorde problemet - men får samme problemer. Jeg har sågar skiftet kablet mellem switch og router, for om det kabel kunne være problemet. Igen uden held.
TV'et og apps i det er opdateret.
Er der mon nogle her, som har oplevet tilsvarende - og vigtigst af alt, som har fundet en løsning? Hvis det er muligt at google sig til en løsning, har jeg ikke været i stand til det...