Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#157358
Hej

Har købt ovenstående tv til de gamle og købt en usb disk dertil for at kunne timeshifte og optage.

Det har da også virket upåklageligt. Indtil jeg schedulerede en optagelse på tv3 som test (mission to mars). Kigger så idag og kan se at den har optaget men ved forsøg på afspilning får man at vide at optagelsen er DRM beskyttet ???

Skyldes det tv'et eller tv3's signal eller er der noget jeg har overset ?
#157427
nightrhyme skrev:Det har da også virket upåklageligt. Indtil jeg schedulerede en optagelse på tv3 som test (mission to mars). Kigger så idag og kan se at den har optaget men ved forsøg på afspilning får man at vide at optagelsen er DRM beskyttet ?
Du skulle gerne kunne afspille den på det tv, hvorfra den er optaget. DRM beskyttelsen gør at du ikke kan afspille den andre tv eller computere.
Brugeravatar
Af nightrhyme
#157494
tak for svar

Ja jeg skulle jo gerne kunne afspille den.
Men det er jo netop problemet at jeg ikke kan.

Det er altså på selve tv'et jeg fik fejlen: kan ikke afspilles da optagelsen er DRM beskyttet ?

Har iøvrigt også for sjov forsøgt efterfølgende at sætte usb disk til pc for at kigge hvad tv'et havde lavet og rode lidt i de optagede filer hvilket ikke er muligt. windows win7x64 fatter ikke filsystem så der er åbenbart ikke tale om NTFS. Strange
Af Peter Schrøder
#157535
nightrhyme skrev:Det er altså på selve tv'et jeg fik fejlen: kan ikke afspilles da optagelsen er DRM beskyttet ?

Har iøvrigt også for sjov forsøgt efterfølgende at sætte usb disk til pc for at kigge hvad tv'et havde lavet og rode lidt i de optagede filer hvilket ikke er muligt. windows win7x64 fatter ikke filsystem så der er åbenbart ikke tale om NTFS. Strange
Det skulle naturligvis gerne kunne afspilles på tv'et. Måske er forbindelsen, harddisk og tv imellem, blevet afbrudt mens disken kørte?
Og ja, tv'et bruger en eller anden afart af Linux filsystem som ikke kan køre i Windows.