Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#152727
Hej.Jeg har et Samsung 8005 tv hvor jeg har et problem med undertekster på film fra Harddisk.Det skal lige siges at der er tekster på når jeg afspiller film fra disken når den er tilsluttet pc.Kan finde,spole,og alt det andet på menuen på tv men ingen undertekster hvorfor? ;;)
Af Mysen
#152732
Det kan være undertekstformatet ikke understøttes af dit tv. Jeg selv har haft problemer med indbyggede undertekster, så her har jeg altid pillet dem ud og lagt dem ekstern.
Af 8900
#152738
Hej Mysen.Hvordan skal jeg så gøre det?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#152754
Det kommer an på hvordan dine film er gemt. Prøv at Google-søge på "subtitle extract" plus det filformat du har brugt. Eks. "subtitle extract ISO"
Af Maestroelite
#152785
Så vidt jeg ved skal man da navngive subs med samme navn som selve filmen for at Samsung TV sætter teksterne på. (På nær lige fil endelsen selvfølgelig).
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#152789
Ja, hvis der er tale som .srt eller.sub filer. Hvis det er embeddede undertekster, så er der jo ikke noget at navngive og så skal de trækkes ud af videofilen.
Af Maestroelite
#152791
Torben Rasmussen skrev:Ja, hvis der er tale som .srt eller.sub filer. Hvis det er embeddede undertekster, så er der jo ikke noget at navngive og så skal de trækkes ud af videofilen.
Ah ja, det havde jeg selvfølgelig ikke tænkt på, at der kunne menes hardcoded subs.

"8900" må vist lige vende tilbage med flere detaljer 8)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#152792
Der er forskel på hardcodede og embeddede. Førstnævnte er de vel brændt permanent ind i selve filmen. I sidstnævnte ligger subs som et bitmap-spor, som kan slås til og fra - og dermed trækkes ud af filmen.
Af 8900
#152798
Hej så har jeg åbnet en af filerne på hd og de hedder noget med NTSC Dk-sub.
Kan i bruge det til noget?
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#152832
Er der ikke en extension på? Hvilken type fil er det?
Af 8900
#152850
Hej Torben.Ja undskyld men ved altså ikke hvad det er du spørger om sorry er ikke så hård når vi snakker om filer og hvor jeg finder dem.
Af Mysen
#152911
Kan du ikke lige se egenskaber for filen? Så vil der muligvis stå, hvad det er for en filtype. f.eks. "subtitle file (.srt)"