Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#152520
Hej.

Jeg har siddet og surfet i flere timer og læst en masse indlæg og købsanbefalinger.

Sagen er, at jeg er på udkig efter et minimum 42" fladskærms TV. Jeg vil gerne have det skal være smartTV, men bryder mig virkelig ikke om 3D og efterhånden indeholder alle fjernsyn 3D.

Min generelle favorit er Samsung D8005 LED (http://www.flatpanels.dk/test.php?subac ... 1304941407)
men denne er også med 3D.

Udover størrelsen og ikke-3D, er rammen meget vigtig. Vil gerne have noget der ligner D8005 LED (tynd metalramme).


Er der nogen der kan hjælpe? :)

Billede
Af Flaxion
#152572
Kan egentligt godt undvære Smart TV delen, da jeg alligevel har planer om at købe Apple TV på et tidspunkt.
Af Mysen
#152575
Tynde rammer følger med de dyrere modeller, og med de dyrere modeller følger også den 3D, du gerne vil undvære.

3D gør ikke et tv ringe og det bedste ikke-3D tv er Panasonic G30. GT30 og VT30 som begge har 3D er dog bedre end denne.
Jeg kan dog ikke komme i tanke om en eneste model med helt tynd ramme uden 3D.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#152580
Man behøver jo ikke bruge 3D delen. Du fravælger jo alle high-end modeller ved at kræve at de ikke må have 3D.
Af lgowner
#152601
Torben Rasmussen skrev:Man behøver jo ikke bruge 3D delen. Du fravælger jo alle high-end modeller ved at kræve at de ikke må have 3D.
nu ved OP måske ikke meget bedre, når der nævnes at et apple tv engang skal udskifte entry level modellerne, som er niveau't som ønskes, så det kan være planen. :D
Af Flaxion
#152677
Jeg takker for jeres svar.
Det lyder som om, at jeg ikke kommer udenom 3D funktionen, hvis jeg ønsker mine krav opfyldt.

lgowner: Enlighten me. Er der en grund til ikke at overveje Apple TV? :) Jeg har blot læst gode anmeldelser her på siden, samt at eksterne mediebokse kan langt mere end smarttv funktionerne.
Af lgowner
#152688
Flaxion skrev: lgowner: Enlighten me. Er der en grund til ikke at overveje Apple TV? :) Jeg har blot læst gode anmeldelser her på siden, samt at eksterne mediebokse kan langt mere end smarttv funktionerne.
Apple TV = Tv 42" skærm
AppleTV medie boks = ingen problemer der!! fin ide..

skærmen tror jeg ikke på, selvom de får et panel fra LG eller samsung, så er de stadig nye inden for tv branchen hvor andre har 20 el. 30 års erfaring.

jeg misforstod! :(
Af Flaxion
#152700
lgowner skrev:
Flaxion skrev: lgowner: Enlighten me. Er der en grund til ikke at overveje Apple TV? :) Jeg har blot læst gode anmeldelser her på siden, samt at eksterne mediebokse kan langt mere end smarttv funktionerne.
Apple TV = Tv 42" skærm
AppleTV medie boks = ingen problemer der!! fin ide..

skærmen tror jeg ikke på, selvom de får et panel fra LG eller samsung, så er de stadig nye inden for tv branchen hvor andre har 20 el. 30 års erfaring.

jeg misforstod! :(
Det er nu medieboksen jeg taler om :)
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#152717
Der er så afgjort fordele og ulemper ved AppleTV boksen. Den er fin hvis målet er at bruge Netflix eller streame fra en iPad/iPhone/... men hvis du gerne vil afspille dine film fra en NAS, så er det altså lidt op ad bakke. Først skal den jailbreakes og så skal du have lagt eks. XMBC på, som pt. er i beta-udgivelse. Dernæst så er der ret mange rapporter om tvivlsom afspilning af BluRay-rips (1:1), så du skal gøre op med dig selv hvad du vil med boksen.

Selv har jeg rippet alle mine film som BD-ISO, hvilket AppleTV ikke har muskler til at afvikle - og så kan den jo kun klare 720p, hvilket er for lidt til mine kræsne øjne :)