Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af caxx
#150343
Det lyder da meget underligt?

Jeg har afspillet adskillige film fra MKV container, også X264. Hvilken fejl får du? - Umiddelbart lyder det som om at, dit TV er defekt eller ligende. Jeg har et UE40D6505.
Brugeravatar
Af Torben Rasmussen
#150359
Man kan jo gøre mange ting ved de film du putter i en MKV-container, som vil påvirke dit TVs evne til at afspille filmen. Lyden kan kodes på forskellige måder, undertekster kan muxes ind i filen igen osv. osv.

Hvis du ikke selv har lavet filmen (hvilket jeg gætter på at du ikke har), så vil du løbe ind i disse problemer fra tid til anden. Den eneste sikre måde er at lave filerne selv og blive ved med at bruge samme fremgangsmåde når man har fundet et format der virker.
Af caxx
#150367
Torben Rasmussen skrev:Man kan jo gøre mange ting ved de film du putter i en MKV-container, som vil påvirke dit TVs evne til at afspille filmen. Lyden kan kodes på forskellige måder, undertekster kan muxes ind i filen igen osv. osv.

Hvis du ikke selv har lavet filmen (hvilket jeg gætter på at du ikke har), så vil du løbe ind i disse problemer fra tid til anden. Den eneste sikre måde er at lave filerne selv og blive ved med at bruge samme fremgangsmåde når man har fundet et format der virker.
Personligt har jeg dog ikke oplevet en MKV-container, som jeg ikke kan afspille. Samsung er jo lige præcis det bedste inden for området, hvad det angår. Det er bare derfor, det undrer mig.

EDIT: Jeg har også afspillet film med muxet subtitles, DTS-lyd osv.
Af KristianJepsen
#150403
Den siger bare, at den ikke understøtter formatet.

Man kan ikke update codecs eller installere codecs på tvet?
Af BadMan
#150543
Benytter du Allshare softwaren til at streame det igennem?

Ellers kunne det være en forklaring, da den alm. DLNA ikke giver samme support/features.
Af Madrick
#150557
Jeg bruger dlna.. :)
Dvs hvis jeg bruger en usbharddisk så virker det? :)
Af Mysen
#150558
Madrick skrev:Jeg bruger dlna.. :)
Dvs hvis jeg bruger en usbharddisk så virker det? :)
Ja. Højst sandsynligt.