Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af tobiasbay
#150208
Hej forum,

Jeg er ny her på siden, så jeg beklager hvis dette er et spørgsmål I har fået 100 gange, men har ikke umiddelbart kunne finde svaret nogen steder.

Jeg har for godt 2 uger siden købt et Samsung TV med internet. Der er Wifi i TV'et men det fungere virkelig ikke særlig godt, den hopper af og på hele tiden - jeg tror det er afstanden til routeren der er problemet.

Jeg er så heldig at jeg har et udtag i væggen bag TV'et til internet, så jeg dropper da bare routeren og bruger et netværkskabel.

Så nu skal jeg så bestille et netværkskabel. Jeg fandt hurtigt et sted jeg havde lyst til at handle - her: http://www.kabelmix.dk/shop/netvaerkskabel-58s.html ... Men jeg ser så at der både er noget der hedder cat5 og cat6. Kan se det er hastigheden og mhz der er forskellen - men kan jeg bare nøjes med cat5 eller hvad er bedst til Samsung smart TV?

Håber I kan hjælpe.

mvh.
Tobias ;)
Af Pyndk
#150210
Du kan sagtens nøjes med et cat5e kabel. cat6 er til hurtigere hastigheder og mener ikke fjernsynet kan overføre hurtigere end et cat5e kabel kan klare

Peter
Af tobiasbay
#150211
Pyndk skrev:Du kan sagtens nøjes med et cat5e kabel. cat6 er til hurtigere hastigheder og mener ikke fjernsynet kan overføre hurtigere end et cat5e kabel kan klare

Peter
Super - det var alt jeg havde brug for at vide.

Mange tak for hjælpen ;)