Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Aggerholm
#149471
Har været så letsindig at købe en 'UE46D5005' med Samsung's AllShare dongle til..

Har self. også DL Allshare programmet til min computer, og alt virker som det skal.. MEN!!

Med jævne mellemrum spørger TV'et om den må forbinde til min server, og når jeg ser film eller hører musik fra serveren, så er det som om det hele tiden bliver koblet fra nettet..

Er der nogen der har oplevet det samme, og hvad er der gjort ved det.. ??

Også om at jeg evt skal ind og rette på nogle indstillinger på routeren for at få det til at virke.. ?

:s
Af Peter Schrøder
#149613
Er det når din pc går i strømspare-mode?
Det gør min Vista nemlig, selv når jeg afspiller streaming indhold fra nettet. Jeg er nødt til at slå det fra, for ikke at blive afbrudt hver 15. minut.
Af Aggerholm
#149662
Strømspare mode er slået fra, HD stoppes ikke, Netkort slukkes ikke, og MultiMedieadgang er sat til at den ikke må gå i slumre..

Opdagede noget nyt, smed en Blueray skive i PC'en (Eneste Blueray læser jeg har) og delte drevet i AllShare serveren.

Fandt fint skiven på TV'et og fik startet filmen, men så kører den ca 15 sek, så "Henter" tv'et data, viser lidt film, henter data, viser film etc. ;o)

Altså, kan ikke se Blueray films over lokal nettet.. ;-(

Tager et videocompression program, laver Blueray filmen om til en MKV fil.

Finder filmen på HD, og nu kører den næsten 2 min mellem hver gang den 'Henter' ;o)

Smider nu MKV filen på en USB nøgle, og kaster den i TV'et, og nu slet ingen problemer.

Nyt spørgsmål, er det en lorte løsning jeg har købt ?

Tak på forhånd..

Michael
Af Chaui
#149678
Hvis du kører med Kabel på computeren og kabel på TV'et kan du sagtens se HD uden den skal buffer hele tiden.

Ser selv 3D og 1080p mkv filer fra min NAS der er forbundet til netværket med kabel.

Hvis du kører trådløst kan du ikke se HD uden den skal buffer hele tiden.
Af Aggerholm
#149729
Computer er kablet til router, TV'et står på en anden etage, men der er 3 streger på forbindelsen, og vil da mener at 54mbit internt burde være nok.. ?
Af Chaui
#149731
Måske ja. Kørte med kabel til TV'et og trådløst på min computer, omkring 4 meter fra min router men der opstod alligevel jævnligt problemer med buffering.

Nu hvor jeg kører det hele fra min NAS, kører det som det skal.
Af jambazz
#151669
Aggerholm, er du ikke god at teste det med et netværkskabel, og vende tilbage hertil om det løste dit problem? Fordi mit gæt er at det er den trådløse forbindelse som er flaskehalsen. De fleste 54Mbit forbindelser giver i praksis sjældent mere end 20 Mbit hastighed ved overførsel.