Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#149395
efterhånden kommer der flere og flere Apps til Samsungs smart tv med mulighed for at se film, serier og sport. men hvofor er at man ikke kan indstille billedet når man vil se en film over internet tv? Når man først har trykket på internet tv er det nemlig ikke muligt at trykke på menu og ændre på billedindstillingerne.

Derfor ser det ud som om filmene vises med Cinema smooth og motion judder canceller og filmene ligner derfor dårlige B-film. det kan simpelt ikke passe det ikke er muligt at slå fra. Er der andre der har lagt mærke til det samme?
Af sph.her
#149396
lige en detalje - jeg har et Samsung PS50C7705 tv, som jeg ellers er super tilfreds med
Af Fredtoft
#149397
Ja, det kan godt virke som om hele mediedelen ikke er blevet taget særlig seriøst, når man tager i betragtning i hvor høj grad afspilning via USB eller DLNA efterhånden bliver udbredt.

Du er dog lige præcis hoppet på vognen med den sidste generation af skærme som ikke har et separat sæt billedindstillinger for mediedelen af TV'et. Både Panasonic og Samsung har i ders 2011 modeller en helt separat hukommelse til indstilling af billedparametre for medieafspilleren. Jeg kan dog ikke lige nu huske om det også gælder muligheden for at aktivere cinema smooth, hvis kildematerialet ligger i 24 Hz.

At man så synes at det burde være en feature man kunne tilføje via en firmware opdatering er så en helt anden sag.
Af sph.her
#149468
Hold da op sikke en katastrofe! hvordan kan det næsten lade sig gøre at de kan sove så meget i timen hos Samsung.

Jeg kan konkludere at hvis man går op i et vel kalibreret billede til sit ellers anmelderroste samsung tv fra 2010 og vil nye godt at de mange film apps over internet tv, så er man nødsaget til at skifte sit tv ud.

- Alternativet er nemlig at skulle leve med internet tv med dårlige farver, cinema smooth, motion judder canceller og andre justeringer, som mange af os synes smadrer et godt billede.