Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#148148
Haft fat i Samsung support (70701970) og det er den samme dame (der taler meget dårligt dansk) som man får fat i. Desuden har hun ingen teknisk viden overhovedet og skal spørge en tekniker hver gang........stil om til ham for helvede!!!

Nå, fandt ud af følgende:

-Software (2,1) og firmware (1016.3 via USB) er 2 forskellige ting (rart at vide ved opdateringer.

-3D TV Explorer er umuligt at køre (jvf. Samsung, kører det på en udenlandsk server og kræver 7-8 MB (udland) via din internetudbyder) - hvad fa´en det så end er??? Vi skulle jo lige vise underne det ;;)

Kan man uden problemer leje film via YouSee el. Anytime og se disse uden de "fryser", hakker o lign. ????? Nogen der har forsøgt???? (jeg er meget skepsis). Det kunne Samsung damen ikke svare på.

Min forbindelse er up2/down20 og burde kunne trække hele landsdelen. Vi kører til dagligt 4 pc´er samt et par tlf. på nettet uden problemer.

Fan´me da træls såfremt man skal til at føre et kabel til lortet.

Kan senere (i fremtiden) opdateringer af firmware, gøre en skid ved at det er så langsomt - det er vel også hardwaren og det kan da man da intet gøre ved.
#148149
Cult skrev:-3D TV Explorer er umuligt at køre (jvf. Samsung, kører det på en udenlandsk server og kræver 7-8 MB (udland) via din internetudbyder) - hvad fa´en det så end er??? Vi skulle jo lige vise underne det ;;)
Det har virket fint her, hver gang jeg har forsøgt (at kvaliteten så ikke er som en 3D Blu-ray er en anden sag). Hvad sker der når du prøver?
Kan man uden problemer leje film via YouSee el. Anytime og se disse uden de "fryser", hakker o lign. ????? Nogen der har forsøgt???? (jeg er meget skepsis). Det kunne Samsung damen ikke svare på.
Det er det som er pointen, men nogen har oplevet problemer. Med en 20 Mbit burde den ikke skabe problemer for dig, men det er klart, at jo mere i belaster linjen på de andre apparater, jo større risiko er der for udfald. Jeres router er formentlig ikke opsat til at give førsteprioritet til Tv'et.

Men streaming over internettet er jo ikke noget nyt fænomen, så du behøver ikke være så skeptisk. Jeg bruger hver uge Netflix via Apple TV i privatet, og jeg har aldrig én gang oplevet at billedet fryser. :)
Min forbindelse er up2/down20 og burde kunne trække hele landsdelen. Vi kører til dagligt 4 pc´er samt et par tlf. på nettet uden problemer.

Fan´me da træls såfremt man skal til at føre et kabel til lortet.
Forbindelsen er jo kun et led i kæden. Måske er det jeres router den er gal med. Hvis I ikke allerede har det, så skal I minimum have fat i en som kører 300 Mbit trådløst net.
#148153
Rasmus Larsen skrev:
Cult skrev:-3D TV Explorer er umuligt at køre (jvf. Samsung, kører det på en udenlandsk server og kræver 7-8 MB (udland) via din internetudbyder) - hvad fa´en det så end er??? Vi skulle jo lige vise underne det ;;)
Det har virket fint her, hver gang jeg har forsøgt (at kvaliteten så ikke er som en 3D Blu-ray er en anden sag). Hvad sker der når du prøver?
Kan man uden problemer leje film via YouSee el. Anytime og se disse uden de "fryser", hakker o lign. ????? Nogen der har forsøgt???? (jeg er meget skepsis). Det kunne Samsung damen ikke svare på.
Det er det som er pointen, men nogen har oplevet problemer. Med en 20 Mbit burde den ikke skabe problemer for dig, men det er klart, at jo mere i belaster linjen på de andre apparater, jo større risiko er der for udfald. Jeres router er formentlig ikke opsat til at give førsteprioritet til Tv'et.

Men streaming over internettet er jo ikke noget nyt fænomen, så du behøver ikke være så skeptisk. Jeg bruger hver uge Netflix via Apple TV i privatet, og jeg har aldrig én gang oplevet at billedet fryser. :)
Min forbindelse er up2/down20 og burde kunne trække hele landsdelen. Vi kører til dagligt 4 pc´er samt et par tlf. på nettet uden problemer.

Fan´me da træls såfremt man skal til at føre et kabel til lortet.
Forbindelsen er jo kun et led i kæden. Måske er det jeres router den er gal med. Hvis I ikke allerede har det, så skal I minimum have fat i en som kører 300 Mbit trådløst net.
1) Det virker i 10 sek. og så forsvinder billedet og den downloader...det sker 5 gange og så hopper den helt ud og siger jeg skal have hurtigere internetforbindelse (vi var alle logget af pc´er m.v.) Hvad mener hun så med det "udland"? Alle pc´er var slukket....

2) Lyder godt så må jeg prøve at leje en film. Hvordan får TV´et egentlig 1. prio. (indtilling i routeren?)

3) Router er fra dec. 2010 og den størte fra TDC, så det bør virker. Der er sat 2 stationære pc´er til og vi kører trådløst fra 3 bærbare og et par tlf. Det har vi aldrig haft problemer med.


Iøvrigt tak Rasmus for hurtigt respons, dejligt når man er utålmodig som jeg :p
Brugeravatar
Af Rasmus Larsen
#148155
1) Ja, det er jo ikke brugbart. Jeg ved ikke hvad der er ment med udlandet, men mange servere står jo i udlandet, og det burde ikke være noget problem.

2) Årh, det må vi have mere router-kyndige på banen for at svare på, men jeg går ud fra, at det sker ved at tildele de forskellige enheder en prioritet baseret på deres IP. Men så skal der også fastlægges en IP til Tv'et, så det ikke henter en tilfældig hver gang det tændes. Det er dog normalt sådan man gør, hvis man modtager eksempelvis Tv-kanaler via internetforbindelsen.

3. Kan det ikke blot være jeres trådløse netværk, der bliver forstyrret? Bor I eksempelvis i lejlighed med mange trådløse netværk omkring jer? Og hvordan virker det når du kører kablet netværk? Oplever du så stadig udfald i billedet?
Af Cult
#148158
Rasmus Larsen skrev:1) Ja, det er jo ikke brugbart. Jeg ved ikke hvad der er ment med udlandet, men mange servere står jo i udlandet, og det burde ikke være noget problem.

2) Årh, det må vi have mere router-kyndige på banen for at svare på, men jeg går ud fra, at det sker ved at tildele de forskellige enheder en prioritet baseret på deres IP. Men så skal der også fastlægges en IP til Tv'et, så det ikke henter en tilfældig hver gang det tændes. Det er dog normalt sådan man gør, hvis man modtager eksempelvis Tv-kanaler via internetforbindelsen.

3. Kan det ikke blot være jeres trådløse netværk, der bliver forstyrret? Bor I eksempelvis i lejlighed med mange trådløse netværk omkring jer? Og hvordan virker det når du kører kablet netværk? Oplever du så stadig udfald i billedet?
Nej, vi bor I hus i alm. villakvarter ;) Vi har ikke prøvet med kabel....for den skal dælme være langgggg, men ellers må vi lige rykke tv´et ind for en test. Men vigtigst er, at vi kan leje film og se dem uden forstyrrelser.
#148176
Cult skrev:-3D TV Explorer er umuligt at køre (jvf. Samsung, kører det på en udenlandsk server og kræver 7-8 MB (udland) via din internetudbyder) - hvad fa´en det så end er??? Vi skulle jo lige vise underne det ;;)
Kan man uden problemer leje film via YouSee el. Anytime og se disse uden de "fryser", hakker o lign. ????? Nogen der har forsøgt???? (jeg er meget skepsis). Det kunne Samsung damen ikke svare på.
Både 3D explorer og Cinema kører fint hos mig. Mit trådløse net var dog så svingende i kvalitet at jeg til sidst gav op og lagde et kabel i stedet.
Jeg har 15 ned og 2 op, så min forbindelse er (i teorien) langsommere end din. Jeg har også Voddler via Cybercity. Det kan til gengæld lægge alle netværk ned.
Af BaSsE_-
#148192
En tommefinger regl! brug altid kabling til Streaming fra net og nas... det køre stabilt... Trådløst der skal man vel op 5gbit før det køre stabilt, vil jeg mene, men lover ikke noget..
Af BaSsE_-
#148193
En tommefinger regl! brug altid kabling til Streaming fra net og nas... det køre stabilt... Trådløst der skal man vel op 5gbit før det køre stabilt, vil jeg mene, men lover ikke noget..