Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af knaseren
#147773
jeg har fået købt mig et ue55d8005 + en bd-d8900n bluray afspiller og optager. jeg har et hav af spørgsmål så jeg har startet denne tråd hvor jeg håber på at få nogle løsninger på.

jeg oplevede igår midt i filmen castaway på kanal 5 hd, at tv'et pludselig går i sort skærm og så står der: Tjenesten er ikke tilgængelig
er det en indstilling et sted som skal deaktiveres? jeg har ikke brug for tjenester :)

en anden ting der er periodisk er, at jeg får en del grafiske fejl når jeg ser diverse kanaler. igår fik jeg grafiske fejl på kanal 5 hd men de var der ikke på kanal 5 normal. og idag har jeg periodisk grafiske fejl på zulu og tv2.

min tilslutning er: antennestik fra væg til bluray afspiller og så igen antenne stik fra afspiller til tv. det sagde expert jeg skulle bruge. jeg har så også et hdmi kabel fra afspiller til tv, for ellers kan jeg vel ikke se bluray og dvd film vel?

en anden ting er at den bluray afspiller ikke altid til at komme i kontakt med selv om jeg trykker på source og vælger HDMI CEC... så står der at den tilslutter anynet+ og så er der intet billede... trykker jeg på guide står der at det ikke er tilgængeligt. lige pt. virker det og kan se afspiller ikke gør brug af favorit liste :(

synes det er sindsygt besværligt.

har også kalibreret tv efter den anbefalede profil men synes billedet er meget lyst selv om den står på 8 i baggrundslys.

har yousee fællesantenne men på mit 5 år gamle panasonic plasma tv var billedet ikke så slemt og det var endda uden jeg nogensinde har kalibreret det.

jeg er elendig til hifi :/

edit: jeg optog som test 2 ting i morges. tror det gik fint, men når jeg går ind i smart hub på tvet og vælger optaget tv, så siger den: ingen enhed tilsluttet.
Af Cult
#147780
Også lige købt et tilsvarende, dog i 60". Ej fået endnu.

Det bekymrer mig dog der gang på gang, er så meget lort med de Samsung TV. Hva´faen går der galt.......er de ikke testet inden de sendes i handlen?
Af knaseren
#147782
tror mit problem er jeg lige skal vende mig til det og acceptere at det er nyt og anderledes at se på :)
Af kskruger
#147784
knaseren skrev: jeg oplevede igår midt i filmen castaway på kanal 5 hd, at tv'et pludselig går i sort skærm og så står der: Tjenesten er ikke tilgængelig
er det en indstilling et sted som skal deaktiveres? jeg har ikke brug for tjenester :)

en anden ting der er periodisk er, at jeg får en del grafiske fejl når jeg ser diverse kanaler. igår fik jeg grafiske fejl på kanal 5 hd men de var der ikke på kanal 5 normal. og idag har jeg periodisk grafiske fejl på zulu og tv2.
Det er dit tv signal som den er gal med, så du skal checke din signalvej step by step, evt. et nyt og bedre antenne kabel. Så ingen kabler fra Harald Nyborg.
Af knaseren
#147786
hvordan kan det være? når mit plasma tv med samme antenne kabel aldrig i de 5 år jeg har haft det har lavet den slags grafik kage ??
Af kskruger
#147792
knaseren skrev:hvordan kan det være? når mit plasma tv med samme antenne kabel aldrig i de 5 år jeg har haft det har lavet den slags grafik kage ??
Det er muligt, men jeg går udfra at du har kørt med et analog tv signal når dit tv er 5 år gl.? og derfor har du aldrig oplevet "grafik kage" - da det kun ses på tv med digitalt tv signal.
Min erfaring siger, et digital DVB-C tv signal kan være mere følsomt overfor dårlige kabler, end et analog signal. Så når din skærm siger: "Tjenesten er ikke tilgængelig" så er det fordi, tv signalet ikke er tilstede, eller er for svagt - og så må du jo finde ud af, hvorfor det er det!

Ang. din Blu-ray og HDMI/anynet+ problem. Har du husket at aktivere HDMI/anynet+ på både på din skærm og i din Blu-ray afspiller?
Jeg mener, at det som standard er slået fra.
Af Andy666
#147797
Jeg har haft lignende problem (Yousee plus med HD box) og det hjalp at skifte til bedre antennekabler.

Og har også haft bøvl med både Blu-ray afspiller og PS3 der kun var tilgængelige af og til.
Det hjalp at skifte HDMI kabler, selvom dem jeg brugte var nogle halvdyre König nogen til 249,-/stk

Så ja, prøv med andre kabler :-)
Af knaseren
#147828
jeg har nu fjernet det gamle antenne kabel jeg har brugt i min analog-tv periode. jeg bruger det antenne kabel der fulgte med til yousee-boksen som min mor nu låner.

og jeg har lige set efter om anynet er aktivt. og det er aktivt på både bluray og tv.

jeg har et par spørgsmål mere :)

hvordan sikre jeg mig at wifi som tv'et og blyray jo har, at ingen andre i nærheden kan access det? for jeg kunne uden kode koble min tablet på :/

og så har jeg fjernet antenne kabel imellem bluray og tv, så de 2 enheder kun er tilsluttet med hdmi kabel. det gør så at jeg skal se tv igennem bluray. det ok. men er det samme princip at lave en favorit liste på bluray afspilleren?
Af knaseren
#147864
ok har fundet ud af man ikke kan angive en wifi login kode. det tildeler tv'et vist randomly. man kan så også kun forbinde wifi enheder ved at bruge SWL-tilslut. så nu ved jeg i det mindste at ingen andre kan suge via mit internet :)
Af knaseren
#148395
har lige oplevet en "Tjenesten er ikke tilgængelig" i 10-15 sekunder på tv3+hd

jeg har ellers fået købt mig et:

High Grade antennekabel - 3,5 m
Dobbeltskærmet antennekabel velegnet til både analoge og digitale signaler (DVB-T, DVB-C og DVB-S).

Coaxkabel 75 ohm Ø5mm
Coax han til coax hun 9.5mm
Integreret 100Hz ferritfilter i begge ender.

men det kan jo være et hick-up fra yousee's side. sidst jeg oplevede det var jo 16.september.