Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#145815
Nu har jeg haft mit nye D7005 i en uges tid, og overordnet er jeg glad og tilfreds med det. Men der er nogle punkter som jeg er noget skuffet over. Måske gør jeg noget forkert, noget bliver måske rette i en SW opdatering jeg ved det ikke, men optimalt syntes jeg bestemt ikke det er.

1) Fjernbetjeningen er en plastik dims, som ikke på nogen måde afspejler den pris TVet koster. Sådan er det desværre ved alle nye TV så dette er nok noget vi må affinde os med. Hvad der dog er ret irriterende er at den er ualmdindligt dårligt til at sende IR signal til TVet. Rettes fjernbetjeningen ikke ret nøjagtig mod højre hjørne nederst, sker der intet. Bare 10-15 grader op, ned eller til en side, og der er ingen respons.

2) Med en remote der ikke har et optimal signal kunne man jo glæde sig over at Samsung har lavet en app der kan bruges på Android og iphone mobiler og køre via Wi-Fi. Glæden var dog kort. Nok er forbindelsen meget bedre, det siger næsten sig selv, men i og med TVet slukker for Wi-fi når det slukkes, kan man ikke starte det via denne App på en mobil telefon. Altså man skal tænde på remoten, vente på der er opnået WI-Fi forbindelse til tvet, så åbne for sin telefon, åbne remote Appen, og så kan man bruge sin mobil - bestemt ikke særligt smart eller brugervenligt.
Nogen der ved om den remote som Samsung laver der hedder RMC30C2 kan fungere simultant med IR og Wi-fi ?

3) Internet TV !!! Hold fast en skuffelse. Når man åbner webbrowseren op, får man en brugervenlighed (og hastighed) som jeg ville have forventet i 90erne. Det er for at sige det lige ud til at få lange løg af at navigere rundt både med den medfølgende remote, og med en mobil med remote app. Der ud over kan det undre at der ikke er installeret en silverlight plugging fra start, så man kunne afspille indhold fra Sputnink eller viaplay, og et sådanne pluggin kan ej hellers installeres efterfølgende. Tilbage er DRnu der dog faktisk køre fint, men navigations menuen i afspillerne er ikke til at få fjernet - lidt skidt hvis det er indhold med undertekster.

4) så er der da mulighed for at leje film ved yousee. Igen en skuffelse. Efter føst at have oprette en bruger ved samsung, så en ved yousee (vi har bredbånd andet sted fra) og så koble disse bruger samme, så burde der være adgang til at let fra sofaen at leje en film. Men nej, eller også kan jeg ikke få det til at virke. Som jeg forstår det, skal jeg først gå ind på en computer på YouSEE tv og finde den film jeg vil se, og betale herinde. Så kan jeg efterfølgende sætte mig over til TVet og starte YouSee appen op, og få adgang til filemen. Hvorfor skal det være så besværligt. Man kunne da let lave under sin bruger, så man kunne taste credit card nummer ind og så bleve beløbet trukket når man havde valgt en film - hvor svært kan det være ? Jeg ved godt at hvordan den YouSee app virker er ikke Samsungs ansvar, men omvendt har de lavet et samarbejde, og Appen ligger pre instaleret som den første app man kan vælge.

5) En sidste ting jeg irriteres over er at jeg ikke kan finde ud af at styre hvor mange eksterne indgange der skal vises når jeg trykker på "Source". Der er naturligvis tv, så er der 3 HDMI indgang, en PC indgang, en RGB indgang, og i og med jeg har en USB disk sat til, visen den også. Dertil vises alle windows computer der har forbindelse til netværket også op. Jeg bruger ud over tv, en satellit modtager i 1st HDMI indgang, og en PS3 i anden HDMI indgang. Dertil den USB disk. Det havde været rimeligt praktisk at jeg let kunne skifte i mellem disse 4 enheder, ved at trykke på "Source" knap og alle andre der ikke benyttes kunne springes over. Jeg ved godt jeg kan trykke på "Source" knappen og så med pile tasterne styre op og ned i menuen, og vælge den jeg vil have med enter knappen i midten, men det er nu i mine øjene en unødig besværlig tilgang til at kunne skifte indgangs signal.

Er der nogen der har forslag eller erfaringer med hvordan nogle af disse problemer kan fjernes ? O-O
Af JesperKeller
#145817
Jeg kan svarer på 1'eren.

En lille ussel fjernbetjening, som ikke har kostet mere end 20 kr i plastik og komponenter, er desværre blevet mere og mere normalt.

Mærker som jeg kender til som stadig har en lidt ekslusiv fjernbetjening er: B&O og Philips.