Debat af Smart TV, herunder platforme, apps, forbundne hjem og tjenester.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af JokerJ
#140586
Hejsa...

Jeg har brug for lidt hjælp.

Jeg kan simpelthen ikke finde nogle vejledning til hvordan man sætter Allshare på Samsung smart tv op. I brugermanualen henviser de til www.samsung.com men der kan jeg heller ikke finde noget.

Hvordan kommer jeg i gang?
Af JokerJ
#140595
Wup wup....

Så fandt jeg langt om længe ud af og det virker super fra PC til TV.

Kunne stadig godt bruge et tip til hvordan man får gang i Allshare via Iphone4. Jeg har fået downloaded Samsung Remote APPen og det virker super, men hvordan man deler indhold fra sin Iphone kan jeg ikke hitte ud af.......

Anyone?
Af netfors
#140605
Jeg er ikke sikker på, iphone understøtter allshare. Jeg har en Galaxy S, og der virker allshare uden nogen form for opsætning! Men fruens iphone, kan jeg ikke få til at virke?
Af Randall
#141712
Hej Jokerj.

Hvordan gjorde du det ?
Har samme problem med all share
Af Sippe
#142373
Jeg er lige med på en lytter - sidder også og bøvler med at få pc og tv til at snakke sammen!
Af BadMan
#142403
Jeg håber min 5-trins raket kan hjælpe :)

1.
Tænd Samsung TV'et og sørg for det er koblet korrekt til netværket.

2.
Installer Allshare på PC'en, og vælg herefter de biblioteker man vil dele. Som standard vælges Film, Billeder og Video biblioteket i Windows. Disse kan selvfølgelig ændres, hvis man ikke har sine medier der.

Har man meget i mapperne, vil jeg anbefale at man som start kun vælger én mappe med meget lidt indhold (f.eks. film) - grunden kommer her:

3.
Når delte biblioteker er valgt, så går programmet i gang med at lave en database - og dette kan tage meeeeeeget lang tid afhængig af hvor mange filer og mapper man har.

4.
Når databasen er lavet går man op i Værktøjer -> Indstillinger -> Adgang. Her skulle TV'et gerne fremgå på listen, og så vælges der Tillad.

Så skulle der være hul igennem til Allshare på TV'et!

5.
Hvis ikke, skal Allshare PC'en måske tilsvarende have 'Tillad' adgang i selve fjernsynet. Tjek TV: Menu -> Netværk -> Allshare-indstillinger.

Pøj pøj med det :)
Af Baunsgaard
#142996
hvordan fungere dette med et NAS.

Sagen er den, at jeg har en QNAP nas, hvorpå mine film, billeder osv ligger. Og den virker som sådan fint med AllShare

Problemet er bare at listerne på samsungskærmen hvorfra man kan vælge filmene er noget rod. Når man ripper en DVD hedder filerne det samme, og det bliver umuligt at vælge en film, da de ikke er gruperet efter "folders"

er der nogen som kan komme med en løsning på dette. ?
Af Buffer
#143904
hey ser også lige med her. synes ikke jeg kan finde det allshare program nogen steder. eller er det bare det kies program du mener, eller er jeg helt ude og skide... :)
Af HenrikMunch
#146087
Hej

Prøv at se her

http://support-us.samsung.com/cyber/pop ... session_id

Hvis du vil bruge Allshare på dit tv mod din pc eller NAS, skal denne have et DNLA server installeret.
Samsung har lavet deres eget "Samsung PC share Manager" ellers er der Windows media player 11+, som vist også virker som DNLA server.

Personligt har jeg hentet Serviio og installeret på min pc

http://www.serviio.org/

Det er freeware og fungerer fint med mit 46D6505.
Det er ihvertfald bedre end "Samsung PC share Manager" og windows media player kunne jeg ikke lige rigtig finde rundt i.

Jeg kører Wifi på 802.11n(300mb) og streamer fint 720p video.
Dog ryger forbindelsen en gang imellem, men det er ikke noget med hastighed at gøre, for når det kører spiller det maks :)

Serviio kan vist også installeres på NAS, prøv at kigge inde på deres forum....