Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#352307
Jeg ville ønske at de i år havde gjort det mulig at skifte mellem at have hjemsiden placeret i bunden af skærmen til at fylde hele skærmbilledet - det er så fedt med de ældre modeller at man kan forsætte at se ens program mens man scrolle nede i bunden ind til man finder den kanal eller lign. man vil se - dog er det en forbedring at man kan have relativt få ting på Samsungs hjemmeskærm - men som sagt det ville være bedre hvis man kunne skifte mellem den nye variant og den gamle med programmer kørende i baggrunden

Ellers en flot anmeldelse - men den skide autodimming er et meget stort minus i min bog - det er muligt at OLED folket kan leve med det - men jeg tror jeg kommer til at blive møg muggen meget hurtigt
#352311
LG fik korrigeret deres 2023 modeller, til at lade være med at skrue ned for lyset hvis der blev vidst mørke scener der varede 10 minutter eller længere.

Spørgsmål til flatpanels:
1. Hvordan klarer Samsung's QD-OLED baserede TV sig her, hvis vi sammenligner de to?? ;-)

Rtings burnin tests, påviste en svaghed hos første generation af QD-OLED(Samsung's S95B).

2. Ved man om dette er blevet forbedret i 2023/S95C modellerne? Og ved man hvordan de gjorde det?

3. Har også læst noget om, at Samsung indførte nogle "forebyggende tiltag" til deres S95B, som skulle afhjælpe burnin problemet Rtings.com påviste. Hvilke tiltag var dette?

Hvis andre evt. kender svarene, må de selvfølgelig også gerne dele det! :-)
#352315
JanB skrev: 3. jul 2023, 17:44 Hvor er det synd man skal have den kasse stående i nærheden af fjernsynet.
Så det er bedre at den er permanent fastgjort til "skærmen" Du kan jo bare fastgøre den som beskrevet i testen så er du i mål.

I mine øjne er dit bidrag en håbløs kommentar.
#352319
Kan forstå billedkvaliteten må være fantastisk 98 point i test.
Plus for Qne C boks som er en topmodel værdig.
Minus for en plastic fjernbetjening, bør være i metal til en topmodel.
Minus for den manglende antigenskins skærm, det burde der være på en Samsung top model.
Minus for den lede auto dimming, men det er vel for at undgå burn in, har de ændret noget på den nye model for at undgå burn in, når nu den gamle model havde store problemer med det lort.
#352350
JanB skrev: 3. jul 2023, 20:37 Det der er fuldstændig håbløst her er, udover dit svar, at man skal have sådan en kasse sat til fjernsynet.
Selvfølgelig ... Hellere at den er permanent og ikke kan flyttes. Ejer selv LG, men kan næsten regne ud at din hjerne ikke kan se fidusen i det 👍
#352358
Lars J skrev: 4. jul 2023, 18:42 Mon ikke de store skærme ender som dummies, der blot modtager et signal fra mobilen. At fylde alt det der smart-tv i dem, virker tåbeligt.
Tja…tv-producenterne tjener vel efterhånden flere penge på at tracke dig i hoved og r.. og så servere dig "anbefalet indhold" end på selve hardwaren. Så hvis det går i en retning, er det nok nærmere mod endnu mere reklamebaseret "smart-tv".

Forhåbentlig holder Apple fast i deres simple brugerflade på Apple TV.
#352638
Der nævnes at dette års QD-OLED fra Samsung har et forbedret panel.

I en anden nyhed, skrives der om at Samsung har et forbedret QD-OLED panel på vej, som bruger en ny blå led, som har en længere holdbarhed og kan klare at blive boostet op til et kraftigere lys niveau. Samt at Samsung har ændret en anelse i mønstret, som QD dioderne i panelet er arrangeret!

Mine spørgsmål(tilfældig rækkefølge):
1. Bliver dette panel mon tilføjet til dette års QD-OLED modeller i løbet af året?
2. Skal man forvente en "lancering" eller bliver det et "silent approach", hvor man skifter over til de nye paneler når alle de gamle er opbrugt?
3. Siden det ikke nævnes, kan vi vel godt gå ud fra det nye panel ikke allerede er implementeret i Samsungs's 95C serie?? :-)
#352646
KimKaos skrev: 22. jul 2023, 20:03 Nej PHOLED (Phosphorescent OLED) kommer nok først i 2025 eller senere (hvilket skulle besvare alle 3 spørgsmål)
Njae, jeg har muligvis præsenteret det lidt "rodet" mht. hvilken blå diode jeg spurgte til. Har du mon læst denne artikel =
https://tftcentral.co.uk/articles/secon ... s-for-2023
Citat fra artikel:
They observed a change to the pixel structure from a hexagonal shape to a more square shape as shown in the magnified photo above. They are still arranged in the same RGB triangular layout as before, but the video states that thanks to the change there have been some improvements to text clarity in their opinion, and (as the translated closed captions put it) “to a certain extent, the phenomenon of font glitches has been reduced”. We look forward to testing this ourselves as we get hold of 2023 QD-OLED monitors later this year.
Der nævnes i den artikel bl.a. forbedringer til materialet af den blå diode, som også skulle blive overført til nye QD-OLED pc monitorer(hvilket jeg venter spændt på at se! ;) ). Og var en kombination af denne info og måske den blå diode du tænker på, jeg havde i bagtankerne! :-)

Så da flatpanels ingen detaljer nævner i deres test artikel(så vidt jeg erindrer og kan se), om at pixel mønsteret i 2023 panelet også er blevet ændret fra 2022 panelerne. Hvilket jeg tager som en selvfølge blev undersøgt med lup i testen(FP plejer normalt at være grundige med den slags tekniske observationer), men at der istedet blot blev refereret til sidste års generelle beskrivelse af pixel strukturen på QD-OLED. Indikerer dette(for mig), at enten har FP folkene "sovet i timen" og ikke opdaget at Samsung har ændret pixel strukturen i deres 2023 panel....eller så har de måske simpelthen "dovnet den" og valgt at springe denne detalje over....hvilket ikke umiddelbart ligner dem at gøre! Så sidste forslag, var at "måske" var dette en særlig anmelder model som ikke havde fået alle panel ændringer implementeret endnu? Hmm.....mon FP folkene vil kommentere på dette? ;-)

Så jeg udledte måske netop derfor, at 95C panelet i review modellen, nok ikke havde fået seneste revision af det "fuldt opdateret 2023" panel med implementation af samtlige 2023 ændringer. Ville da ihvertfald blive overrasket/skuffet, hvis FP helt havde overset fysiske panel ændringer....som re-arrangering af pixels jo er. Denne ændring skulle bl.a. betyde at tekst skulle stå lidt skarpere på det nyeste 2023 panel. Hvilket især kan være nyttigt til PC monitor brug! ;-)

Edits: Shit, min grammatik stinker lige nu, måtte rette i teksten en del gange...smutter i seng nu! ;-P