Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#343070
Zion skrev: 12. jun 2022, 17:31 Kimkaos. Samsung er kommet med en opdatering og den leverer ligeså godt som Sonys dog uden heatsink men til en del lavere pris.
Pris er ikke alt og hvis Sonys prisudvikling for A95K følger A90J så regner jeg med at 55” ryger ned på ca. 15.000 til BF/Nytår og det betaler jeg gerne for DolbyVision og bedre lyd samt Google
#343078
Hej Rasmus, det undrer mig at du hverken i G2 eller C2 testen nævner brightness booster/peak brightness indstillingsmuliheden i 2022 modellerne, ej heller har tested med dette tændt/slukket.

Billede>Avancerede indstillinger>Lysstyrke>HØJSTE LYSSTYRKE som kan indstilles Fra-Lav-Mellem-Høj.

F.eks Rtings fremhæver i deres test at denne skal stå på High for peak brightness.. ?
#343083
Franskmanden skrev: 13. jun 2022, 10:48 I Frankrig hvor jeg bor er det stadig muligt at få fat i C1, så mit spørgsmål er så (og jeg ved at det er svært at svare konkret på):

Hvis jeg i dag har en 55B7 og gerne vil opgradere og TVet bruges til hjemmebiograf.

Vil det da være oplagt at gå efter en 77C1 (ca pris 2600€) istedet for 77C2 (ca pris 3800€)?

Hilsner


Når forskellen ikke er større end den er vil det efter min overbevisning være helt fint med et 77C1 fremfor et 77C2 og så spare de 1200 € - man kan få en del brie og rødvin for de penge ;)
Senest rettet af KimKaos 13. jun 2022, 15:01, rettet i alt 2 gange.
#343089
Zion skrev: 10. jun 2022, 17:46 Har i testet med forskellige apparater så i sikre at måleudstyret ikke er defekt. Alle andre test får væsentlig mere nits ud af enhederne nemlig.
Med OLED TV kan man få meget varierende lysstyrke afhængigt af billedindstillinger. Vi kom bl.a. ind på dette i sidste års test af Sony A90J efter nogle personer begyndte at snakke om et stort spring op på over 1300 nits. Det glemte blot at nævne forholdene.

Vi tester altid under retvisende og sammenlignelige forhold, så man kan sammenligne vores anmeldelser. Dvs. vi tager målingerne for maksimal lysstyrke i skærmenes mest præcise billedprofil. Vi har også typisk målinger for maksimal lysstyrke i andre billedprofiler (f.eks. Vivid) men vi har ikke fundet dem relevante at diskutere i testen af C2.

Vores anmeldere tester forskellige steder med forskellige apparater.
#343091
Kaktus-burger skrev: 11. jun 2022, 05:27 "LG's 'Game'-profiler i SDR og HDR er ikke så nøjagtige, som vi havde håbet på, men med visse justeringer kommer man nærmere." - Flatpanels

Fedt...hvilke justeringer?

Derudover lader det til, at C1 vil være et bedre køb i dag - hvis man stadig kan finde et.
Dem vi nævner i vores kalibreringsforslag. De gælder også spil.

Eller også skal man bruge ALLM ovenpå de andre billedprofiler, som vi kommer nærmere ind på i testen.
#343093
henrik2411 skrev: 11. jun 2022, 10:07 Find fejlen :-) under BILLEDKVALITET, andet afsnit.
"Således har C2 faktisk lavere lysstyrke end sidste års C2 baseret på vores målinger og test. "

ps. i disse krænkelsestider vil jeg gerne understrege at det er venligt ment og at artiklen er særdeles informativ og lærerig.
Tak Henrik. Det er rettet.
#343095
Sponk skrev: 13. jun 2022, 09:05 Hej Rasmus, det undrer mig at du hverken i G2 eller C2 testen nævner brightness booster/peak brightness indstillingsmuliheden i 2022 modellerne, ej heller har tested med dette tændt/slukket.

Billede>Avancerede indstillinger>Lysstyrke>HØJSTE LYSSTYRKE som kan indstilles Fra-Lav-Mellem-Høj.

F.eks Rtings fremhæver i deres test at denne skal stå på High for peak brightness.. ?
Vores kalibreringsforslag vedrører SDR. Vi giver ikke anbefalinger til HDR indstillinger pt.

Højeste lysstyrke skal stå på 'Fra' i SDR. Den skal stå på 'Høj' i HDR. Vi tester naturligvis HDR's maksimale lysstyrke med denne indstilling sat til Høj.

EDIT: I øvrigt har alle tidligere generationer af OLED TV haft peak brightness sat på maks, så at sige. Det nye er, at man som bruger nu kan nedjustere den maksimale lysstyrke – ikke opjustere. Det har været en ønske fra nogle brugere, der ser TV fortrinsvis i mørke omgivelser, hvor de oplever OLEDs lysstyrke som for høj.
#343096
Franskmanden skrev: 13. jun 2022, 10:48 I Frankrig hvor jeg bor er det stadig muligt at få fat i C1, så mit spørgsmål er så (og jeg ved at det er svært at svare konkret på):

Hvis jeg i dag har en 55B7 og gerne vil opgradere og TVet bruges til hjemmebiograf.

Vil det da være oplagt at gå efter en 77C1 (ca pris 2600€) istedet for 77C2 (ca pris 3800€)?

Hilsner
Der er reelt ikke sket meget gennem LGs OLED-generationer siden HDR kom ind i billedet.

Jeg synes ikke der er grund til at betale mere for C2 ift. C1 og da slet ikke så mange Euro. :)
#343097
Rasmus Larsen skrev: 13. jun 2022, 14:07
Zion skrev: 10. jun 2022, 17:46 Har i testet med forskellige apparater så i sikre at måleudstyret ikke er defekt. Alle andre test får væsentlig mere nits ud af enhederne nemlig.
Med OLED TV kan man få meget varierende lysstyrke afhængigt af billedindstillinger. Vi kom bl.a. ind på dette i sidste års test af Sony A90J efter nogle personer begyndte at snakke om et stort spring op på over 1300 nits. Det glemte blot at nævne forholdene.

Vi tester altid under retvisende forhold. Dvs. vi tager målingerne for maksimal lysstyrke i skærmenes mest præcise billedprofiler. Vi har også typisk målinger for maksimal lysstyrke i andre billedprofiler (f.eks. Vivid) men vi har ikke fundet dem relevante at diskutere i testen af C2.

Vores anmeldere tester forskellige steder med forskellige apparater.
I øvrigt kan jeg ikke se, at andre anmeldere med forstand på tingene skulle have væsentlig andre resultater.

AVforums, som ligeledes måler i den mest præcise billedprofil, får nærmest præcis det samme som os:

Billede
#343303
Vi har fået et par spørgsmål om Matter i LG TV, så jeg tænkte jeg også ville dele svaret her i tråden.

LG har sagt, at deres 2022 TV får understøttelse af Matter senere på året. De er dog ikke blevet mere konkrete end det, så vi ved ikke, hvad det indebærer desværre. Matter lanceres til efteråret og alle parter går ret stille med dørene pt.