Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Af Icfafn
#330285
Er jeg den eneste der har problemer med atmos? Jeg har en Samsung k960 atmos soundbar, men slår jeg atmos til og afspiller en film fra Netflix eller disney så slukker alt lyd. Jeg skal køre igennem stereo for, at få lyd igennem.
#330290
Hvilken TV-model har du? Og er Chromecast tilsluttet direkte til TV eller først til K960?

Grunden til at jeg spørger er fordi TV-skærmen jo skal være i stand til at lade Atmos passere (via HDMI ARC/eARC), hvis Chromecast sidder i TV'et først.

Så vidt jeg husker kunne jeg ikke få Atmos igennem hvis jeg satte lydindstillingerne manuelt. De skal stå på auto.
Af Icfafn
#330301
Hej Rasmus. Mit tv er et Philips 65oled 754
Jeg har prøvet at køre den igennem fjernsynet uden succes og direkte til soundbaren, desværre også uden succes. Jeg har prøvet manuelt og auto, men står den på auto og jeg vælger atmos film, så dør lyden indtil jeg vælger eks. Stereo output igennem Netflix. Kan ikke huske hvad den hedder. Den eneste mulighed jeg har fundet for, at få lyd ud er, at slå alt surround fra på chromecast, og kører ren stereo, synes jeg er lidt synd dog. Men gør jeg det så er der ingen problemer nogen steder.

Ddur. Tusind tak. Jeg vil tage et kig, men ser der er mange sider 😁

Jeg var egentlig også mest nysgerrig om det var et generelt problem.
Jeg har heldigvis en xbox hvor atmos virker helt fint 😁
Af Ddur
#330332
Med dagens update til Chromecast med Google TV er man ikke længere tvunget til HDR output. Nu kan der vælges SDR, hvis ens tv alene understøtter dette. Så mangler der bare auto frame rate.
Af steadi
#330340
Det er en virkelig positiv opdatering, må jeg sige. Og en kraftig grund til, at jeg overvejede Apple TV i stedet. Nu slipper jeg for at hive PS4'eren frem, hvis jeg vil se HDR-materiale.
#330343
Tillad mig lige at tilføje at jeg er enig med Rasmus og jer andre: Det tog ca. 5 minutter at sætte op via Google Home.
Og at man altså kan få den i DK allerede:
https://www.harald-nyborg.dk/produkt/go ... -google-tv
så mon ikke snart DK bliver understøttet ?
Men er der nogen der ved, om der kommer en kablet forbindelse på lige fod med de 'gamle' Chromecast for at sikre netværksforbindelsen ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8