Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#317538
Anmeldelsen af Panasonic HZ2000 er online. Det afløser GZ2000 som Panasonics topmodel med 4K, HDR, HDMI eARC, MyHomeScreen 5.0 og ikke mindst det modificerede, mere lysstærke OLED-panel. Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1602488769

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.

Bemærk: Som noget nyt er debattråden til spørgsmål op til publicering af testen nu lagt sammen med debattråden til selve testen. Indlæg omkring selve testen starter fra dette indlæg.
#317733
der er kun to ting som interesser mig og det er:

1. motion (især mht.sport på alm. tv kanaler) vs high-end plasma

2. hvordan ser upscallering ud fra 480p (DVD), 720p samt 1080i (alm.tv kanaler) til de 4K i forhold til et 'alm.' FULL HD TV

tillægsspørgsmål:

- hvad er Jeres forklaring på at man ikke kan slå upscallering fra på et 4K tv (det burde kunne lade sig at gøre)? - så tv'et kunne køre materiale i orig. opløsning (om det er DVD, alm. tv kanal som sender i enten 720p eller i 1080i) - der er stadigvæk mennesker som bruger deres tv til andet and KUN 4K og sådan noget ville hjælpe monster meget på kvaliteten af det man ser (jo større tv desto dårligere billede når noget bliver upscalleret til 4K fra de lavere opløsninger; 55" er bedre til det end 65" - for ikke at tale om 77"...)
#317735
Hvis du kunne slå opskaleringen fra, ville billedet jo kun fylde en brøkdel af den tilgængelige skærm, der er til rådighed, og det er i øvrigt uafhængigt af, hvilken størrelse skærm, der er tale om.
Det er udelukkende opløsningen, der har betydning.

Jeg tvivler kraftigt på, du vil finde nogle, der vil være enige i din betragtning, at det ville hjælpe monster meget på kvaliteten, tværtimod...
#317736
Hvem i dagens danmark gider slå opskalering fra på et 720p program, og så se tv på i original størrelse , når/hvis tv kun er 55/65" ???? Så har man da købt katten i sækken eller fået forkert brille sidste gang de blev checket.
Billede
#317737
Supergris skrev: 10. aug 2020, 12:04 Hvis du kunne slå opskaleringen fra, ville billedet jo kun fylde en brøkdel af den tilgængelige skærm, der er til rådighed, og det er i øvrigt uafhængigt af, hvilken størrelse skærm, der er tale om.
Det er udelukkende opløsningen, der har betydning.

Jeg tvivler kraftigt på, du vil finde nogle, der vil være enige i din betragtning, at det ville hjælpe monster meget på kvaliteten, tværtimod...
dvd på mit 50" plasma vs. dvd på et 55" oled ser anderledes ud...og det på ingen måde i oled's favør
#317738
hvordan ser bfi ud i forhold til GZ2000 og er lysstyrken stadig Ca 20 % højere end standard paneler,
hvis muligt en test med subwoffer så man kan få en sammenligning mellem en soundbar og tvs indbyggede højttalere med dolby atmos.
HZ2000 koster en hel del mere end et standard panel tv men har indbygget højtalere system som skulle kunne gengive dolby atmos, og hvis man kan spare køb af en soundbar bliver prisforskellen noget mindre.
så det kunne være interessant at få en sammenligning på feks sonos arc og tvs indbyggede højttalere.
det er jo i sidste ende den samlede pris som tæller.
#317739
allo skrev: 10. aug 2020, 12:19
Supergris skrev: 10. aug 2020, 12:04 Hvis du kunne slå opskaleringen fra, ville billedet jo kun fylde en brøkdel af den tilgængelige skærm, der er til rådighed, og det er i øvrigt uafhængigt af, hvilken størrelse skærm, der er tale om.
Det er udelukkende opløsningen, der har betydning.

Jeg tvivler kraftigt på, du vil finde nogle, der vil være enige i din betragtning, at det ville hjælpe monster meget på kvaliteten, tværtimod...
dvd på mit 50" plasma vs. dvd på et 55" oled ser anderledes ud...og det på ingen måde i oled's favør
Det kedelige i det argument er jo at en DVD er i så ringe kvalitet, at ser man den på et tv idag, så bliver man rigtig skuffet.
Modsat sammenligner man det med tv fra fortiden, så burde man og bliver overrasket over hvor ringe billede var på gamle skærme, når man se samme DVD på en skærm anno 2020. Igen, ser man ikke dette, så har man et andet problem, DVD bliver ikke skarpere fordi man får plasma pixels til at smatte ud og flette pænt sammen så en pixel ser ud som 9 pixels i opskaleret form og den blurry effekt gør intet bedre der.

Jeg har selv 75" og jo, selv 480p ser ringe ud der, det bliver ikke bedre på UHD skærme, og jeg ville aldrig skyde skylde på tv men kun opløsningen af kilde materiale. Du snakker oldtidslevn som DVD skiver på 2160p skærm, hvad tror du selv du vil få ud af og gøre det så meget større???? Altså....

Hvis du absolut vil, så få dog fat i en UHD kilde af materialet du vil se og se det på et UHD tv, og lad være med at se på loftet efter VHS/DVD materiale og tro det står godt.
#317745
Test meget gerne med en sub tilsluttet

Dette tv sælges jo med budskabet om ekstra god lyd og nogle vil sikkert vælge tv’et pga det.

Det koster jo en del og tanken om at undvære Soundbar “ de er jo meget populærer nu “ ligger jo lige til højrebenet.
Vi ved jo alle at der skal sub til før film lyd er ok

Det må være muligt at låne en mindre aktiv sub
#317751
Som det skrives, så kan opskalering ikke på nogen meningsfyldt måde slås fra på et TV uden at billedet dermed kun fylder det antal pixels, som materialet indeholder. Så snart skærmbilledet fyldes ud, så er der tale om opskalering. Så kan man diskutere hvilken algoritme der skal bruges til at opskalere, men hvis du vil se DVD i fuldskærm på et 4K TV, så skal der opskaleres på den ene eller den anden måde.
#319825
Var i ØLgiganten for at høre hvornår de ville få HZ2000, men blev forklaret at elgiganten har fravalgt Panasonic da Panasonic benytter Firefox. Firefox ikke har supporteret/opdateret dette system i flere år..
Har ølgiganten ret, og i så fald hvilken praktisk betydning har det...????????????????