Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#316607
I bliver nød til at nævne ps5/Xbox. Generelt kunne det være fint med en oversigt på fremtidssikrede skærme med pros and cons. Ved godt det er umuligt at direkte teste da konsollerne ej er på markedet endnu. Men jeg tror det vil give mange hits med en forhånds artikel 😀
#316612
Anmeldelsen af Samsung Q90T (uden One Connect) / Q95T (med One Connect) er online. Det Samsungs 2020-flagskib indenfor 4K LCD TV med zone-styring, Tizen og HDMI 2.1
Find testen her: https://www.flatpanels.dk/test.php?suba ... 1594195888

Hvis du har spørgsmål, kommentarer eller tilføjelser, kan de placeres her i tråden og vi skal prøve at vende tilbage på dem.

God fornøjelse med læsningen.
#316623
Tak for en god test, jeg er glad for at jeg nakkede en Q90R mens der var nogle tilbage, må konkludere at Q90R stadig har det bedste billede der kan opdrives på en non OLED 4k skærm, de mange zoner er ikke for sjov.
Senest rettet af George1 8. jul 2020, 23:49, rettet i alt 1 gang.
#316626
Jeg har modellen som i har testet stående uåbnet i stuen. Efter at have læst jeres test overvejer jeg at aflevere det tilbage. Det lader til at jeg kan få noget bedre for mine penge, også selvom jeg fik 30% rabat.
Det lader dog til at de fleste udenlandske tv testere er ret begejstret for denne model. Er der forskel på hvordan i tester?
Senest rettet af Gutschi 9. jul 2020, 05:33, rettet i alt 1 gang.
#316627
Ja, der vil helt klart være forskel på hvordan der testes. Jeg synes jeg har været ret præcis i gengivelsen af de kritikpunkter jeg har og forsøgt at vise billeder af de issues der måtte være. Det er dog ikke min overbevisning, at du kan gå ud og finde en LCD-model lige nu, som performer væsentlig bedre til prisen. Q90R ville jeg personligt foretrække ift Q90T, men den er nok ved at være væk.
#316632
Det virker som om jagten på brede betragtningsvinkler har medført, at Samsungs Qled og LGs Nano tv ligner hinanden mere og mere. Blooming på Q90T minder meget om det, der var på SM90.
Sortniveauen (out of the box) ligner også hinanden?!
Er det bare en uundgåelig udvikling?
#316633
Gutschi skrev: 8. jul 2020, 21:51 Jeg har modellen som i har testet stående uåbnet i stuen. Efter at have læst jeres test overvejer jeg at aflevere det tilbage. Det lader til at jeg kan få noget bedre for mine penge, også selvom jeg fik 30% rabat.
Det lader dog til at de fleste udenlandske tv testere er ret begejstret for denne model. Er der forskel på hvordan i tester?
Bemærk at flatpanels trækker points fra deres test hvis producenten ikke opdatere til nyeste. Jeg er ikke fan sorry.
Man kan også snakke om hvad man forstår ved opdatering.
Bemærk også at hvis testen ikke udelukkende er baseret på målinger som Rthings( go rettesnor) men også på den "sete" menneskelige måde vil der altid være forskellige test, da det kommer an på hvem der tester den pågældende skærm, alle kan have en skævert. ::l eller en favorit.
#316644
Tak for en, for mig, længe ventet test.

Det har måske ikke den store betydning for jeres samlede vurdering, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken firmware version jeres test TV havde ?

Samsung er kendt for at lytte til kritik og tage aktion på det de kan gøre noget ved. Så måske lytter de også til Flatpanels kritik.

Syntes I at en kunstig lyskilde foran skærmen gav et være (aflangt regnbue agtigt) refleksion på skærmen ift. q90R ?
#316646
sd2100 skrev:Det virker som om jagten på brede betragtningsvinkler har medført, at Samsungs Qled og LGs Nano tv ligner hinanden mere og mere. Blooming på Q90T minder meget om det, der var på SM90.
Sortniveauen (out of the box) ligner også hinanden?!
Er det bare en uundgåelig udvikling?
De to har ikke et sortniveau i samme størrelsesorden, hvis man lige korrigerer for lysstyrken. SM90 måler 0.17 nits på sort ved en lysstyrke på 253 nits ved hvid (ANSI), hvor Samsung måler 0.14 nits sort ved en lysstyrke på 516 nits på hvid. Så Samsung har lidt bedre sortniveau, men med dobbelt meget knald på lyset. Skruer du Samsung’en ned på samme niveau med LG’ens lysstyrke på hvid, så ser det noget anderledes ud.
#316647
Cocktail skrev:Tak for en, for mig, længe ventet test.

Det har måske ikke den store betydning for jeres samlede vurdering, men jeg kunne godt tænke mig at vide hvilken firmware version jeres test TV havde ?

Samsung er kendt for at lytte til kritik og tage aktion på det de kan gøre noget ved. Så måske lytter de også til Flatpanels kritik.

Syntes I at en kunstig lyskilde foran skærmen gav et være (aflangt regnbue agtigt) refleksion på skærmen ift. q90R ?
Det var egentlig meningen, at vi ville have gjort plads til firmware i vores spec-oversigt i toppen, men det skubbes nok til næste sæson. Firmware blev løbende tjekket, og den havde den nyeste da den blev pakket ned, dvs 1115.5.

Det antireflektive filter er muligvis en smule mindre effektivt end Q90R, men det vil være i marginalerne. På Q90R blev refleksioner også tværet ud - det er jo sådan man opnår at den %-del af lyset, som når tilbage til dine øjne mindskes.