Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#310461
Både dit LG C9 og BeoSound Stage har HDMI eARC, så det er helt fint at tilslutte Apple TV direkte til TV og så trække lyden videre til Stage via eARC-porten. HDMI eARC - arvtageren til HDMI ARC - sikrer, at man ikke længere behøver at loope afspillere igennem en soundbar eller receiver for at få højeste lydkvalitet.

Se eventuelt også denne guide til HDMI eARC og ARC: HDMI ARC (Audio Return Channel) og eARC forklaret
Brugeravatar
Af bendix
#310462
Tak Rasmus, jeg læste ovre på AVS der var udfordringer med passtrough på C9. Men jeg tror det der forvirrede mig var,at der vidst tales om tabsfri lyd. Og det er ikke det jeg har afgang til jo. Min “Atmos” kommer kun fra streaming tjenester.

Og så vidt jeg forstår var det den tabsfrie variant fra Blu-ray afspiller der var en udfordring.
#310464
Den sorte pause skyldes matchet til frekvens, og det skyldes nok, at skærmen vil handshake igen med Stage når tilstanden skifter. Du har også sort skærm når den sidder i C9, men den er bare kortere.
Brugeravatar
Af bendix
#310465
ok, det var bare kortere også før på A1-ATV. Bortset fra det så spiller stage rigtig fint til vores brug. Lækker afstemt bas og et ok bredt lydbillede. Bassen er noget dybere/bedre afstemt end den Argon W8 vi brugte før, det havde jeg ikke helt forventet :-)
#310470
Ja der har været et problem med LGs implementering af eARC i TV i visse lydkonfigurationer. Jeg har ikke helt overblik over, hvordan det rammer, men LG siger, at fejlen vil være rettet på 2020-modeller ved lancering i foråret og at samme firmware-fix udrulles til 2019-modellerne forhåbentlig nogenlunde samtidig. Så værd at holde øje med en opdatering til dit C9 :-)
#311788
God anmeldelse :)

Har netop bestilt den, sammen med LG C9, men Stagen tager lidt tid inden den kommer.

Jeg ved der følger en tegning med, så man kan forberede sin væg til den.

Er der en der har et billede af den tegning de kan sende, eller måske et link til hvor præcis, udtagene sidder?

På forhånd tak
#313111
Du kan nok finde højttalere, som spiller bedre til prisen, så hvis du er ligeglad med design, så er B&O nok ikke stedet du skal kigge først. Jeg synes den var pengene værd - måske mere i metalvarianterne end i træversionen.
#313367
bendix skrev: 28. apr 2020, 09:05 Jeg er Super tilfreds med lyden- men skuffet over lip sync problemer med LG C9 og Apple tv 4K
Jeg har samme setup, men ingen problemer med lip sync. Jeg køre ATV4K ind i C9 og ikke i Beosound Stage.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7