Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#299321
Ja, lossy Atmos fra eks Netflix. Ikke tabsfri via HDMI fra en UHD-afspiller, da det kræver eARC. Så vidt jeg husker, så er Atmos-understøttelsen i selve TVet begrænset til at understøtte de indbyggede apps og ikke eksterne kilder, men videresendelse fra eks en ATV 4K burde stadig kunne lade sig gøre i en Dolby Digital Plus-container.
#299355
Torben Rasmussen skrev:Ja, lossy Atmos fra eks Netflix. Ikke tabsfri via HDMI fra en UHD-afspiller, da det kræver eARC. Så vidt jeg husker, så er Atmos-understøttelsen i selve TVet begrænset til at understøtte de indbyggede apps og ikke eksterne kilder, men videresendelse fra eks en ATV 4K burde stadig kunne lade sig gøre i en Dolby Digital Plus-container.
Ok, men jeg så godt kunne bruge Netflix indbyggede app og atmos?

Jeg har John wick og gravity på Blu Ray, dem kan rippe igen (denne gang medmed atmos sporet :s )og køre i xplay så måske?
#299357
Rasmus Larsen skrev:Ja fra Netflix det fungere. Jeg ved ikke med xplay, men jeg mener at huske, at nogen omtalte manglende mulighederne for Atmos-output i apps, der kan afspillere lokale filer. Meld gerne tilbage, hvis du prøver.
Jeg får ikke prøvet det, for det er lidt afgørende for om jeg vil kaste mig ud i en Samsung atmos bar, at jeg ved jeg kan afspille de rips jeg laver, for jeg ejer ikke en afspiller længere - eller jo en ps4, men det gider jeg ikke:).
#300264
Jeg har lige bestilt et 55" LG C8. Jeg er dog ret bekymret for stutter, især under fodbold, som jeg kan læse mange er irriteret over. Jeg kan også læse, at problemet primært findes ved indhold i 24 fps.

Jeg ser primært fodbold på Viaplay. Jeg kan her se, at de angiveligt sender deres indhold i 50 fps. https://kundeservice.viaplay.dk/hvilken ... sendelser/ Vil det betyde, at der ikke skulle være stutter når man ser fodbold gennem Viaplay?

Jeg bruger 4K Apple TV til Viaplay.
#300312
Torben Rasmussen skrev:@Lindberg: Stutter burde ikke være et problem, hvis du aktiverer TruMotion på de helt lave trin.
Ok. Det er jeg glad for. Er ret følsom over for stutter og “soap opera-effekt”, så håber ikke det bliver et problem.

@Hammlet, kig på Vogels udvalg. De har nogle rigtig gode kvalitetsvægbeslag.
#300332
Så tog jeg sgu springet og investerede i et LG C8 55" til 7777,- hos Elgiganten. :-)

Havde egentlig fravalgt OLED på grund af et rimelig massivt lysindfald, men efter at have tænkt det lidt mere igennem samt set skærmen igen i butikken blev det den alligevel.

Er forløbig super tilfreds - det står super flot og noget af en opgradering fra min Sony KD43-X8305.

Men har lige et par spørgsmål omkring kalibrering / justering mm. som jeg håber at I vil hjælpe med.

Status og setup er som følger:
LG C8 + Apple TV 4K og 2 Sonos One som lydoutput via Airplay. Så alt kører 100 % via Apple TV.

Jeg har kalibreret / justeret ud fra settings i Flatpanels testen samt Rthings.com (https://www.rtings.com/tv/reviews/lg/c8-oled/settings) - til dette har jeg taget udgangspunkt i ISF Expert Lys profilen.

Hvor mange modes justerer I? Jeg tænker umiddelbart at køre med en, men har også en Nintendo Switch der skal sluttes til. Giver det mening at tweake spil-profilen også?

Dolby Vision / HDR fra Apple TV 4K indhold:

Hvis jeg tester Dolby Vision fra Apple TV 4K går billedet væk og fjernsynet melder "intet input". Betyder det, at mit HDMI kabel ikke understøtter Dolby Vision? Jeg kan se, at der kommer et HDR logo i højre hjørne når jeg tænder for Apple TV'et. Og hvis jeg tænder for indhold på Netflix i 4H Dolby Vision, så får jeg et hvidt "Dolby Vision" logo i hjørnet, men ved ikke om det er fra fjernsynet eller Netflix appen?

Og skal HDR kalibreres? Eller bruger den den valgte profil (ISF Expert lys)?

Jeg kan desuden ikke få fjernsynet til at slukke når jeg sætter Apple TV'et på vågeblus. Det virkede på Sony'et. Er der noget jeg skal ændre i indstillinger for at få dette til at spille? Kører Apple TV på HDMI 1.

Stort tak derude.
#300339
Alle dine spørgsmål ang ATV er vendt mindst 3 gange i tråden hørende til anmeldelsen af dén, og ligeledes vil du nok kunne finde de første 5 separate tråde angående problemer med at få Dolby Vision igennem.

Kort: Sæt ATV til at outputtet 4K SDR ved 50 Hz og aktiver “match indhold” på begge parametre.

Man kalibrerer både SDR og HDR på LGs TV. Det er begrænset hvad du kan kalibrere i spilprofilen, men den kan sagtens justeres til at give et mere præcist billede.

Tænd/sluk af ATV og LGs TV er en ongoing diskussion, som skifter lidt frem og tilbage når der kommer opdateringer til hhv boks og TV.
#300346
Torben Rasmussen skrev:Alle dine spørgsmål ang ATV er vendt mindst 3 gange i tråden hørende til anmeldelsen af dén, og ligeledes vil du nok kunne finde de første 5 separate tråde angående problemer med at få Dolby Vision igennem.
Det skal jeg beklage. Det stod mig ikke klart, at mine spørgsmål gik mere på ATV end fjernsynet.

Måske I skulle implementere en anden løsning til spørgsmål og svar end et standard forum, for det er godt nok nemt at træde ved siden af... O-O
#300353
Det var nu mere ment som en henvisning til, hvor du kunne finde flere svar - jeg beklager hvis det lød som en henstilling. Vores søgefunktion finder en god portion af alle de mange tråde omkring netop C8 og ATV 4K (og Dolby Vision), som er oprettet i tidens løb, så der er rig mulighed for at afsøge forum for lignende problemer.

Der er endvidere en dedikeret tråd omkring ATV 4K, som du kan kigge i, hvori samme problem er diskuteret for flere andre TV end lige C8 også:
viewtopic.php?f=35&t=40063&view=unread
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8