Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

Brugeravatar
Af GPOSCH
#290431
Ja, jeg har testmønstre i SDR, og her er det helt perfekt.
Det er så snart den slår over i HDR, så capper den ved 88. Man kan tydelig se det. Man behøver faktisk ikke have rummet mørkelagt for at se det. Jeg kan som sagt skrue op til 57 på Sortniveau i Billedindstillinger-Lys, men så hæver det også braggrunden. Så det går helt galt, da indstillingerne er de samme for både SDR og HDR.

SDR, ingen problemer.
#290434
Ja, Sony og Philips kobler HDR og SDR sammen, så man kan ikke justere på noget i samme farvetemperatur uden at det føres med over. De påstår jo, at skærmen mapper SDR-kalibreringen over i HDR, så det ikke er nødvendigt at justere HDR. Vores målinger bekræfter, at HDR når nogenlunde lige så godt i mål, som SDR, hvis man nøjes med at kalibrere sidstnævnte. Men ellers skal man skifte farvetemperaturen på HDR - eks. fra Varm2 til Varm1, så vil den ikke føres med over.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#290476
OK, jeg smed 01 Black Level video folderen ned på en USB pen
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharing
og gik ned i den lokale El Giganten. Kastede mig over AF8eren der stor i deres TV afdeling med dæmpet belysning.
Til min store ærgelse, så viste AF8 eksemplaret i butikken sort niveauet ned til trin 72. Jeg er sikker på, at hvis der var helt mørk, så ville jeg kunne se ned til trin 66.

Fantastisk, mit AF8 black crusher i HDR, og jeg går derfor glip af en masse shadow detail, og jeg kan ikke gøre en dyt ved det. Mig som troede mit TV nærmest var fejlfrit. Er det noget jeg kan reklamere over i butikken, hvor jeg har købt den? Tror jeg næppe, de vil bare stå og kigge underlig på mig!
#290494
Prøv lige at nulstille det en gang. Mit eget AF9 har jeg lige nulstillet da input lag var helt i hækken på alle profiler. En nulstilling lod til at løse det (7-9-13).

Hvis den er defekt skal de da blot ombytte.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#290498
Jeg har siddet det meste af aftenen og rekonfigureret indstillingerne i tvet efter en nulstilling tilbage til fabriksinstillingerne.
Det hjalp desværre ikke. Jeg synes faktisk at farverne overall har ændret sig, og at den nu ligesom har mistet sin pop i billedet også. I morgen vil jeg gå den efter i sømmene med min i1, og se hvad hulen der sker.

De vil sikkert have den ind til tjek hos et servicecenterværksted, den er lige knap et halvt år gammel nu.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#291069
Jeg fandt ud af at løse problemet ved at hæve RGB-offset til 3 på Justeringværdi for farvegamma 1 under Multipunkt(10p) under menuen Avanc farvetemperatur. Det bibeholder den sorte baggrund på ægte sort og alle sort nuancer fra og med 68 på HDR Black Level test video klippet vises nu korrekt!
Brugeravatar
Af GPOSCH
#291779
Blot til info.
Ny firmware opdatering til A8F med OREO i NA udkom i går. Der går meldinger om på AVS at DV problemerne i Netflix er rettet. Kan ikke vare længe mere før det komme til EU.
Brugeravatar
Af GPOSCH
#292303
Er jeg den eneste der oplever ARC problemer fra TV til A/V receiver?
Brugeravatar
Af GPOSCH
#292551
GPOSCH skrev:Er jeg den eneste der oplever ARC problemer fra TV til A/V receiver?
Åbenbart.. :(

Jeg have ingen problemer overhovedet før OREO. Nu skal jeg genstarte tv for at ARC til at virke lige indtil jeg slukker tv normalt og tænder igen, så er der ingen lyd. Hold kæft det er frustrerende! Det er ligefør jeg ville ønske jeg kunne rulle tilbage til N igen.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14