Har du spørgsmål eller kommentarer til vores anmeldelser, kan du finde en tråd for hvert anmeldt produkt her.

Redaktører: AndreasL, Moderatorer

#219785
Det her med at TVet skifter tilbage til standard-profilen i menuer sker også på visse andre mærker. Jeg ser det ikke som et issue, da det jo kun er i menuerne.

Vertikal banding er desværre et issue ligesom clouding kan være. Jeg tror ikke du får lov at ombytte det af den grund, med mindre det er meget slemt.
#219811
Ok, det var jo en skam, det er også lige på grænsen til at jeg kan leve med det. Dog er der 30 dages returret i den butik jeg købte tv'et i, så hvis jeg insistere på at bytte tror jeg de går med til det, hellere det end at betale pengene tilbage skulle jeg tro. Men den her model er ikke generelt kendt for meget vertikal banding, er det? Så der er god chance for at få et bedre eksemplar hvis jeg bytter?

Nej det med menuerne er ikke et problem, men det giver lidt et chock nogle gange når man lige skal huske på at billedet kun er dårligt fordi man er i menuen.
#219812
Det er svært at spå om. Jeg synes ikke min egen lider af det i nævneværdig grad og det testede eksemplar var også ok.

Det med de lyse sider tror jeg næsten de alle har. Jeg skruer på baggrundslyset for at mindske det og undlader at bruge den dynamiske belysning.
#219822
esef skrev:
Det der er et problem er vertical banding. Hvis man sidder lige midt for på et forholdsvist stillestående billede bemærker man det ikke, men når der panoreres hen over en fodboldbane ser man moderate vertikale skygger hen over billedet, og hvis man går ud i en vinkel bliver det mere og mere tydeligt på f.eks. en (stillestående) US Open tennisbane. Det er et mindre problem, men den banding der er midtfor bekymre mig og jeg overvejer om det er noget der på sigt kommer til at drive mig til vanvid da jeg ser en hel del fodbold. Da jeg først bemærkede det var det umuligt ikke at se det hele tiden.
Jeg har set det på Samsung 8005 55" skærm som jeg tidligere har haft, og en lidt billigere Panasonic skærm til soveværelset, og når jeg har set/ser fodbold på disse skærme så har der også været vertical banding og det ødelægger billedet, man kan ikke undgå at se det i kampe, så har denne skærm det også er det bare endnu en grund til at fravælge denne skærm.

Du kan justere det lidt væk i indstillinger, men så syntes jeg billedet bliver ringere på de tv jeg har forsøgt på.

Men det findes hvis i større eller mindre grad på diverse mærker på LCD skærme og det sker ved hurtige panoreringer og min erfaring er, at det er især ved det grønne græs det bliver meget synligt og afsløret.

Jeg spurgte ind til det hos et Panasonic center på deres nye modeller, men de havde desværre ikke en fodboldkamp de kunne vise.

Har læst at OLED også har problemer med hurtig bevægelser,panoreringer men det må fremtidige test og brugere afsløre om det er tilfældet.

Troede mere det var på kantbelyst tv end på baggrundsbelyst tv, der ville have problemer med vertical banding.

Men igen jeg har ikke haft tvet i hænderne så jeg ved ikke ved selvsyn hvor slemt det er, men problemerne med dette tv er så store at jeg fravælger det, trods for at det har fået Topanbefaling fra denne side.
#219847
esef skrev:Ok, det var jo en skam, det er også lige på grænsen til at jeg kan leve med det. Dog er der 30 dages returret i den butik jeg købte tv'et i, så hvis jeg insistere på at bytte tror jeg de går med til det, hellere det end at betale pengene tilbage skulle jeg tro. Men den her model er ikke generelt kendt for meget vertikal banding, er det? Så der er god chance for at få et bedre eksemplar hvis jeg bytter?

Nej det med menuerne er ikke et problem, men det giver lidt et chock nogle gange når man lige skal huske på at billedet kun er dårligt fordi man er i menuen.
Byt det til et nyt. Banding er uanset hvad andre siger ikke acceptabelt.
Jeg har aldrig lagt mærke til problemet før X85C kom på markedet. Og jeg har set mange mange timers fodbold, hvor problemet er tydeligt, på diverse (ikke plasma)skærme.


Der er flere brugere på udenlandske sites, som oplever problemet. De fleste har byttet til nyt indtil de har fået et eksemplar der er som det bør være.


Der er kommet en ny sending af X85c'ere hjem til det hovedlager som Danmark får fra. Så butikkerne kan snart få fra den sending, hvor problemet forhåbentlig er løst.
Jeg skal selv have mit ombyttet (igen), når der tages hul på sendingen og krydser fingrene.

Vil man købe fjernsynet skal man være obs på problematikken vedrørende banding. Derfor bør man enten nethandle, så det kan sendes retur, eller lave en forhåndsaftale med en fysisk butik om at se eksemplaret.
Selv købte jeg i Sony Center Lyngby, hvor jeg har fået rigtig god service, og de har byttet uden brok.
#219859
Hej, har selv et 55" X85 til test. Har problemer med at den ikke vil tænde når man trykker på fx. 1. Der lyser panelet kortvarigt op og slukker igen. Kan kun tænde det med den grønne knap. Har andre væet ude for det?

Derudover så ser Netflix helt vildt ringe ud på nogle scener, tag fx. Dexter - sæson 6 Episode 1, 13.40 inde I episoden, det er jo helt sort. Har set det flere steder på Netflix, dog ikke så ringe. Har andre set det også? og hvad skyldes det evt?
#219866
Mon ikke sidstnævnte blot skyldes Netflix' komprimering af materialet? Der er ret mange serier, som ikke gør sig specielt godt på den relativt lille båndbredde Netflix bruger.

Jeg tænder vha. "TV"-knappen, så plejer det at gå meget godt. Så hopper den dog til "TV" hver gang, men du kan jo også starte den med de øvrige input. Den medfølgende fjernbetjening har så ikke direkte valg af eks. HDMI-porte, men koderne eksisterer i TV'et, så hvis man kan få fat på en universalremote, så kan man faktisk tænde TV'et på mange måder.
#219892
JanTheMan skrev:Jeg forstår ikke at Flatpanels kan give denne skærm Topanbefaling, der kommer flere og flere fejl og mangler frem på den, men åbenbart let at få denne anbefaling.
Måske fordi at det rent faktisk ER en ret god skærm med et super billede - som har nogle børnesygdomme, ja - men en del af fejlene er allerede rettet i de tre firmware opdateringer der har været, samt at de sidste bliver rettet i den store opdatering der kommer i løbet af september.
Brugere i landene, hvor den store opdatering (Android 5.1.1, DD 5.1, PAP m.m.) er kommet ud, bekræfter at den retter de sidste issues.
Derudover er der allerede planlagt flere opdateringer i den nærmeste fremtid, bl.a. med Android M, HDMI 2.0a, HDR m.m. - så p.t. tyder det ikke på, at man med disse TV bliver efterladt uden løbende opdateringer.

Det "eneste" der er tilbage m.h.t. fejl, er uvisheden om android 5.1.1 retter op på 23.xxx fps issuet (Dette issue er jeg ikke selv stødt på, men Torben har set det) og om det retter op på det med de, ved nogle scener, lysere kanter, som man mener skyldes fejl i Motionflow beregninger/indstillinger. Det er nemlig kun ind imellem at det er der. Måske kommer det kun frem ved en vis (dårlig) kvalitet kildemateriale.
#219960
Nogen der har stødt på nogen som helst forklaring på hvorfor den seneste opdatering ikke er kommet til Europa endnu?

Edit: Hvis jeg ændre min IP til USA tror i så jeg får updaten + ikke får nogle utilsigtede problemer?
#219967
Nej, din IP er ligegyldig.

For det første ville update scriptet sandsynligvis stoppe dig ad to gange, først og fremmest på modellen, herefter på at den ikke ville kunne patche da det som den forventer ikke er til stede.

For det andet er tuner hardwaren i øvrigt anderledes så ingen tvivl om at hvis du kunne få et amerikansk image ind på TV'et, så ville den sikkert ødelægge TV'ets funktionalitet hvis ikke værre.
#219968
esef skrev:Nogen der har stødt på nogen som helst forklaring på hvorfor den seneste opdatering ikke er kommet til Europa endnu?

Edit: Hvis jeg ændre min IP til USA tror i så jeg får updaten + ikke får nogle utilsigtede problemer?
Det har været nødvendigt at ændre i tuner softwaren til den europæiske udgave da der blev fundet fejl på den. Som skrevet ovenfor så skulle den ramme ultimo september.
#219970
Pulsedriver skrev:
Måske fordi at det rent faktisk ER en ret god skærm med et super billede - som har nogle børnesygdomme, ja - men en del af fejlene er allerede rettet i de tre firmware opdateringer der har været, samt at de sidste bliver rettet i den store opdatering der kommer i løbet af september.
Brugere i landene, hvor den store opdatering (Android 5.1.1, DD 5.1, PAP m.m.) er kommet ud, bekræfter at den retter de sidste issues.
Derudover er der allerede planlagt flere opdateringer i den nærmeste fremtid, bl.a. med Android M, HDMI 2.0a, HDR m.m. - så p.t. tyder det ikke på, at man med disse TV bliver efterladt uden løbende opdateringer.

Det "eneste" der er tilbage m.h.t. fejl, er uvisheden om android 5.1.1 retter op på 23.xxx fps issuet (Dette issue er jeg ikke selv stødt på, men Torben har set det) og om det retter op på det med de, ved nogle scener, lysere kanter, som man mener skyldes fejl i Motionflow beregninger/indstillinger. Det er nemlig kun ind imellem at det er der. Måske kommer det kun frem ved en vis (dårlig) kvalitet kildemateriale.
Jeg kan forstå at du selv ejer skærmen, så er du ikke uden interesse i at skærmen skal fremstå som et godt køb, ser næsten aldrig valg købere har fortaget er negativ. 8-)

Den tid anmeldelse kom var alle disse fejl ikke rettet, og hvilken fejl kunne rettes i fremtiden, et tv som giver et hak i billedet, HDR kan du ikke bruge til noget, rodet EPG, langsom kanalskift, lyse sider, slem vertical banding ved hurtig bevægelser, panorering (fodbold) tvet som jeg forstår det, starter ikke ved tryk på knapper 1-9. hardware underdimensioneret.

Jeg kender endnu ingen som ikke zapper på deres tv, så et langsom kanalskifte er ikke en mulighed på et tv.

Og tag bare et kig på denne tråd. O_O

Et godt tv er det bestemt ikke, kunne være det hvis samtlige fejl blev rettet som er omtalt.

Jeg er glad for at jeg har brugt min egen fornuft og droppet skærmen, ellers skulle det være sendt tilbage.
#219971
Jeg står skam ved min anbefaling. Efterfølgende har jeg selv været ude og købe en, og min mening er ikke ændret.

Flere af de fejl du nævner blev ikke oplevet i testen, og mange af dine anker er ret subjektive og ikke noget jeg oplever som en downside (EPG - den synes jeg er blandt de bedste - og 1-9 knapperne forstår jeg ikke problemet med). Folk er mest tilbøjelige til at fare i blækhuset hvis der er problemer - ikke hvis de er tilfredse.

Der findes ingen fejlfrie TV. Hvis vi kun anbefaler noget der er pletfrit, så ville listen være uendelig kort.
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 102