Log ind med sociale netværk
20. dec 2018, 11:20
#289444
Jeg bruger stort set kun min ATV, så jeg har ikke haft Netflix åben på min X85'er i en rum tid. Jeg skal lige se om det er samme problem hos mig.
23. dec 2018, 08:33
#289610
-> Home -> Indstillinger -> Apps -> kør ned af listen til du finder Netflix og tryk på den -> Tryk på ‘Tving til at standse og derefter på ‘Ryd cache’.
Stein skrev:Hver gang jeg vil bruge den ?Dette hjælper for os:
Hvor sletter jeg cache ?
-> Home -> Indstillinger -> Apps -> kør ned af listen til du finder Netflix og tryk på den -> Tryk på ‘Tving til at standse og derefter på ‘Ryd cache’.
26. dec 2018, 11:31
#289771
Det er da pisse træls , skal gøre det hver gang mit tv har været slukket , **** noget bæ.
26. dec 2018, 17:23
#289806
Lyder mærkeligt har aldrig gjort det ved vores tv. Men har også resettet hele tv (med Sony fremgangsmåde begge gange) ved opdatering til Android 6.0 og seneste til 7.0. så er alt tidligere slettet ved ny stor opdatering...
26. dec 2018, 20:22
#289831
Jeg har også , hver gang , resettet og alt hvad der hører til , ved hver opdatering af software.
27. dec 2018, 13:58
#289876
Jeg er SÅ træt af dette tv , har aldrig haft så mange problemer som med det her.
6. jan 2019, 16:41
#290739
Jeg resettede mit tv i torsdags .
Det kørte upåklageligt , vedr Netflix.
Men i dag , er den gal igen.
Skal ind i apps og tving til at standse og rydde cache , så kører den igen.
Det kan sgu da ikke passe.
Jeg vil gerne have , hvis nogen ved det , hvordan virker det der Cromecast , jeg har en fornemmelse på at det er den som er galt med , har altid haft problemer med det trådløse netværk , bruger dog kabel det sidste år .
Og jeg har heldigvis købt extra 3 års garanti ved Sony , så hvis en ved hvad fanden der kan være galt , så vil jeg have fat i dem , er så træt af det tv.
Stein
Det kørte upåklageligt , vedr Netflix.
Men i dag , er den gal igen.
Skal ind i apps og tving til at standse og rydde cache , så kører den igen.
Det kan sgu da ikke passe.
Jeg vil gerne have , hvis nogen ved det , hvordan virker det der Cromecast , jeg har en fornemmelse på at det er den som er galt med , har altid haft problemer med det trådløse netværk , bruger dog kabel det sidste år .
Og jeg har heldigvis købt extra 3 års garanti ved Sony , så hvis en ved hvad fanden der kan være galt , så vil jeg have fat i dem , er så træt af det tv.
Stein
7. jan 2019, 08:52
#290768
Men jeg havde også store problemer med mit Wifi på TV'et. Alle vores andre devices kørte fint (også på samme tid), men vores TV mistede konstant forbindelsen. Så jeg kontaktede Sony inden for garantiperioden og de kom og skiftede Wifi modulet i TV'et. Det virkede bedre, men ikke optimalt. Så nu kører jeg også med kabel i.
Netflix hos os starter stadig heller ikke altid op. Og jeg er også så træt af at TV'et ofte reagerer sindssygt langsomt efter jeg har trykket på fjernbetjeningen. Og her sagde teknikeren at det er en god ide at genstarte TV'et (holde sluk-knappen nede i 5-7 sekunder) en gang i mellem.
Jeg er glad for vores TV, men der er bestemt nogle ting som godt kan gøre jeg til tider fortryder købet.
Er det hardwaren der gør at TV'et virker sløvt? Sker dette også på Samsung, LG og de andre skærme?
Stein skrev:Jeg resettede mit tv i torsdags .Jeg har desværre ikke svaret på dit spørgsmål vedr. Chromecast.
Det kørte upåklageligt , vedr Netflix.
Men i dag , er den gal igen.
Skal ind i apps og tving til at standse og rydde cache , så kører den igen.
Det kan sgu da ikke passe.
Jeg vil gerne have , hvis nogen ved det , hvordan virker det der Cromecast , jeg har en fornemmelse på at det er den som er galt med , har altid haft problemer med det trådløse netværk , bruger dog kabel det sidste år .
Og jeg har heldigvis købt extra 3 års garanti ved Sony , så hvis en ved hvad fanden der kan være galt , så vil jeg have fat i dem , er så træt af det tv.
Stein
Men jeg havde også store problemer med mit Wifi på TV'et. Alle vores andre devices kørte fint (også på samme tid), men vores TV mistede konstant forbindelsen. Så jeg kontaktede Sony inden for garantiperioden og de kom og skiftede Wifi modulet i TV'et. Det virkede bedre, men ikke optimalt. Så nu kører jeg også med kabel i.
Netflix hos os starter stadig heller ikke altid op. Og jeg er også så træt af at TV'et ofte reagerer sindssygt langsomt efter jeg har trykket på fjernbetjeningen. Og her sagde teknikeren at det er en god ide at genstarte TV'et (holde sluk-knappen nede i 5-7 sekunder) en gang i mellem.
Jeg er glad for vores TV, men der er bestemt nogle ting som godt kan gøre jeg til tider fortryder købet.
Er det hardwaren der gør at TV'et virker sløvt? Sker dette også på Samsung, LG og de andre skærme?
7. jan 2019, 11:31
#290781
Tak for dit svar.
Jeg vil dog sige at jeg IKKE vil acceptere at jeg skal genstarte eller slette cache , ca hver 3 dag og når det bliver slemt hver dag .
Så har de ikke en permanent løsning , kontakter jeg Forbrugerrådet og kører en sag på dem , jeg købte et tv til pålydende værdi til 25000 kr og vil derfor ikke acceptere det pis , rent ud sagt .
Det er et tv med fedt billede og er glad for det , men wifi er ikke eksisterende , det meste af tiden og nu det med Netflix.
Jeg vil dog sige at jeg IKKE vil acceptere at jeg skal genstarte eller slette cache , ca hver 3 dag og når det bliver slemt hver dag .
Så har de ikke en permanent løsning , kontakter jeg Forbrugerrådet og kører en sag på dem , jeg købte et tv til pålydende værdi til 25000 kr og vil derfor ikke acceptere det pis , rent ud sagt .
Det er et tv med fedt billede og er glad for det , men wifi er ikke eksisterende , det meste af tiden og nu det med Netflix.
7. jan 2019, 11:38
#290783
Jeg vil meget gerne høre mere, hvis du hører fra Sony/Forbrugerrådet.
Stein skrev:Tak for dit svar.Nej, det skal ikke bare accepteres.
Jeg vil dog sige at jeg IKKE vil acceptere at jeg skal genstarte eller slette cache , ca hver 3 dag og når det bliver slemt hver dag .
Så har de ikke en permanent løsning , kontakter jeg Forbrugerrådet og kører en sag på dem , jeg købte et tv til pålydende værdi til 25000 kr og vil derfor ikke acceptere det pis , rent ud sagt .
Det er et tv med fedt billede og er glad for det , men wifi er ikke eksisterende , det meste af tiden og nu det med Netflix.
Jeg vil meget gerne høre mere, hvis du hører fra Sony/Forbrugerrådet.
7. jan 2019, 11:51
#290785
Når man får opgraderinger må og skal det gå galt med performance, da 3 år gamle skærme jo ikke er gearet til det samme på ram og cpu , nok også selve chipset.
Android vil kræve mere i nyere, og vil udnytte flere samtidige processer som kører, det er til stor ulempe for ældre hardware og for nyere skærme også , selvom de måske kun er 1 år bagud.
Tror desværre ikke noget nævn vil kunne hjælpe på argumenter, som det kører langsomt eller apps ikke starter, det er ikke derfor de er til. Der skal du nok mere overveje om dit næste tv er Sony, eller om du skal have AndroidTV platformen igen, når du kan se og føle hvad den gør ved tv over flere år.
Mobiltelefoner er skåret fra der, de får slet ikke opdateringer så lang tid, for de har ikke hardware til at give brugeren den oplevelse som ved køb, så der bliver de også forbigået og det skal de glædes over, istedet for at håbe at få en langsommere mobil.
mhras skrev:Er det hardwaren der gør at TV'et virker sløvt? Sker dette også på Samsung, LG og de andre skærme?Har selv en gammel GoogleTV boks fra Sony, den gad de ikke opgradere, også fordi hardware ikke slog igennem og nogen ville supportere den platform dengang.
Når man får opgraderinger må og skal det gå galt med performance, da 3 år gamle skærme jo ikke er gearet til det samme på ram og cpu , nok også selve chipset.
Android vil kræve mere i nyere, og vil udnytte flere samtidige processer som kører, det er til stor ulempe for ældre hardware og for nyere skærme også , selvom de måske kun er 1 år bagud.
Tror desværre ikke noget nævn vil kunne hjælpe på argumenter, som det kører langsomt eller apps ikke starter, det er ikke derfor de er til. Der skal du nok mere overveje om dit næste tv er Sony, eller om du skal have AndroidTV platformen igen, når du kan se og føle hvad den gør ved tv over flere år.
Mobiltelefoner er skåret fra der, de får slet ikke opdateringer så lang tid, for de har ikke hardware til at give brugeren den oplevelse som ved køb, så der bliver de også forbigået og det skal de glædes over, istedet for at håbe at få en langsommere mobil.
Log ind med sociale netværk